Ετοιμο να τεθεί σε πλήρη λειτουργία είναι το πλοίο «Yara Birkeland», το πρώτο αυτόνομο και πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Το πλοίο θα ξεκινήσει σύντομα μια δοκιμαστική περίοδο δύο ετών, πριν τεθεί σε τακτική δρομολόγηση σε μια διαδρομή στα ανοικτά των ακτών της Νορβηγίας. Το πλοίο τροφοδοτείται πλήρως από ένα σύστημα μπαταρίας ιόντων λιθίου, της ελβετικής εταιρείας παροχής λύσεων αποθήκευσης ενέργειας Leclanché SA.
Η παροχή ενέργειας χωρίς εκπομπές παρέχεται από ένα σύστημα μπαταρίας 6,7 MWh με ενσωματωμένη υγρή ψύξη για τη διασφάλιση της βέλτιστης θερμοκρασίας λειτουργίας. Το Leclanché Marine Rack System (MRS) διασφαλίζει τον βέλτιστο έλεγχο θερμοκρασίας των στοιχείων της μπαταρίας και τη μόνιμη αξιόπιστη λειτουργία τους, για μια διάρκεια ζωής τουλάχιστον 10 ετών, σύμφωνα με την Leclanché SA.
Επιπλέον, το MRS προσφέρει προστασία από υπερθέρμανση και ένα ολοκληρωμένο σύστημα πυροπροστασίας ειδικά σχεδιασμένο και πιστοποιημένο για ναυτιλιακές δραστηριότητες.
Το πλοίο «Yara Birkeland», μήκους περίπου 80 μέτρων και πλάτους 15 μέτρων, 3.120 τόνων, μεταφορικής ικανότητας 120 εμπορευματοκιβωτίων (TEU), ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι στο Οσλο στα μέσα Νοεμβρίου και στη συνέχεια έπλευσε στο Porsgrunn, μια περιοχή στην οποία βρίσκεται η μονάδα της Yara International, που παράγει λιπάσματα και είναι πλοιοκτήτρια του πλοίου.
Το πλοίο «Yara Birkeland» είναι ένα έργο συνεργασίας μεταξύ πολλών παραγόντων, όπου η Kongsnerg είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη και την παράδοση όλης της νέας τεχνολογίας. Το πλοίο θα λειτουργεί και θα παρακολουθείται από το κέντρο παρακολούθησης της Massterly στο Horten. Η Masterly είναι μια κοινοπραξία μεταξύ της Kongsberg και της Wilhelmsen.
Η έναρξη ενός τεχνικά απαιτητικού έργου όπως είναι το «Yara Birkeland» σε συνεργασία σε τεχνολογικό επίπεδο με την Kongsberg Maritime είναι μια μικρή προσπάθεια στη μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε ως ένας από τους πολλούς βιομηχανικούς παίκτες, είπε ο Jon Sletten, project manager του «Yara Birkeland».
Ενα πλοίο μηδενικών εκπομπών δείχνει ότι είναι δυνατό να συμβάλει θετικά στην απαιτούμενη μείωση των εκπομπών αερίων που επιβαρύνουν το κλίμα. Ενα ρητό από έναν από τους ιδρυτές της Yara στις αρχές του 19ου αιώνα έλεγε «όπου υπάρχει θέληση, υπάρχει τρόπος, συμπλήρωσε ο Jon Sletten.
Η τεχνολογία της Leclanché μας προσφέρει ένα πλοίο που κινείται με μπαταρίες και φορτίζεται με ηλεκτρική ενέργεια από τα «πράσινα» υδροηλεκτρικά. Αυτό είναι ένα σχεδιασμένο βήμα προς μια πράσινη κατεύθυνση και αποτελεί μια ενθάρρυνση για όλους να επενδύσουν επίσης σε ανάλογες τεχνολογίες, πρόσθεσε ο Sletten.
Εξοικονόμηση
Είμαστε πολύ περήφανοι που μπορούμε να συνεισφέρουμε στην επιτυχία αυτού του έργου. Με το σύστημα μπαταριών που εγκατέστησε στο «Yara Birkeland», η Leclanché συμβάλλει σε χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που ισοδυναμούν με 40.000 λιγότερες οδικές διαδρομές σε ετήσια βάση, φορτηγών που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια, σημείωσε από την πλευρά του, ο Anil Srivastava, Διευθύνων Σύμβουλος της Leclanché.
Η ετήσια εξοικονόμηση κόστους λειτουργίας του πλοίου, τόσο στα καύσιμα όσο και στο πλήρωμα, υπολογίζεται έως και 90%, και καθιστά τα αυτόνομα πλοία και τα πλοία με μπαταρία βιώσιμα στο διεθνές εμπόριο, συμπλήρωσε ο Anil Srivastava. Μόλις ολοκληρωθεί η δοκιμαστική περίοδος, το «Yara Birkeland» θα δρομολογηθεί σε εντελώς αυτόνομη βάση μεταφέροντας προϊόντα σε εμπορευματοκιβώτια από το εργοστάσιο παραγωγής της Yara International στην Heroya στο λιμάνι του Brevik. Στις 19 Νοεμβρίου, ο νορβηγός πρωθυπουργός Jonas Gahr Stοrewas και ο υπουργός Αλιείας και Θαλάσσιας Πολιτικής Bjornar Skjaeran ξεναγήθηκαν από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Yara, Svein Tore Holsether.
Είμαστε περήφανοι που μπορούμε να παρουσιάσουμε το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό και αυτοκινούμενο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Θα μειώσει κατά 1.000 τόνους τις εκπομπές CO2 και θα αντικαταστήσει 40.000 ταξίδια με πετρελαιοκίνητα φορτηγά ετησίως, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Yara.
Latest News
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα