Η συμφόρηση επανέρχεται σε πολλά μεγάλα κινεζικά λιμάνια που είναι σταθμοί φόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων καθώς η χώρα είναι αντιμέτωπη με ένα νέο κύμα μολύνσεων από κορωνοϊό. Προβλήματα δημιουργούνται και από τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων στις πόλεις που επηρεάζουν τη λειτουργία των μεταφορικών εταιρειών οδικών μεταφορών.
Τα δεδομένα της Lloyd’s List Intelligence δείχνουν ότι ένας αριθμός πλοίων αρχίζει να συσσωρεύεται έξω από μεγάλα κινεζικά λιμάνια καθώς υστερούν και οι οδικές μεταφορές λόγω των μέτρων καραντίνας.
Η «ουρά» των πλοίων έχει αυξηθεί τις τελευταίες ημέρες στη Σαγκάη και στο κοντινό Ningbo, καθώς μετρήθηκαν 131 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να παραμένουν αγκυροβολημένα στις 15 Μαρτίου, από 88 που είχαν εντοπιστεί στις 13 Μαρτίου.
Επίσης 58 πλοία περιμένουν έξω από το Shenzhen και το Χονγκ Κονγκ και 36 από το Qingdao, σε σύγκριση με τα 50 και 29, αντίστοιχα, πριν από δύο ημέρες.
Συνέπειες από τα lockdown
Αν και δεν έχει αναφερθεί καμία διακοπή των εργασιών μέχρι στιγμής σε κανένα μεγάλο κινεζικό λιμάνι, τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι οι συνέπειες των νέων lockdown έχουν αρχίσει να επηρεάζουν τις προσεγγίσεις των πλοίων.
Η Hapag-Lloyd προειδοποίησε για έλλειψη φορτηγών στο Shenzhen, όπου οι οδηγοί κινδυνεύουν να τεθούν σε καραντίνα, ενώ η Maersk προειδοποίησε ότι η αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών μεταφοράς με φορτηγά θα μπορούσε να μειωθεί κατά 30% λόγω αυστηρότερου οδικού ελέγχου και συχνών τεστ στους οδηγούς.
«Συνεπώς, θα υπάρξει μεγαλύτερος χρόνος παράδοσης και πιθανή αύξηση του κόστους μεταφοράς, όπως τα τέλη παράκαμψης και τα τέλη αυτοκινητόδρομου», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο δανικός κολοσσός.
Όλο και περισσότερες πόλεις στο Δέλτα του ποταμού Πέρλ- τη νότια οικονομική και εμπορική δύναμη της Κίνας – αυστηροποιούν τα προληπτικά μέτρα τους καθώς οι τοπικοί αριθμοί μόλυνσης συνεχίζουν να αυξάνονται.
Το Dongguan, βασικός κόμβος παραγωγής στην περιοχή, ακολούθησε το Shenzhen στην επιβολή ενός lockdown σε όλη την πόλη. Έχει μπλοκάρει πολλές εισόδους μεγάλων αυτοκινητοδρόμων που συνδέουν μεγάλα λιμάνια, όπως το Yantian του Shenzhen, στην επαρχία Γκουανγκντόνγκ, επιβραδύνοντας περαιτέρω τις ροές φορτίου.
Οι οδηγοί φορτηγών πρέπει να διαθέτουν 24ωρα αρνητικά αποτελέσματα τεστ και ψηφιακά πιστοποιητικά υγείας για να αναχωρήσουν από το Dongguan.
Στη Σαγκάη, όπου οι αρχές παλεύουν επίσης με τον ιό που εξαπλώνεται, ο τοπικός λιμενικός φορέας ενθαρρύνει τους φορτωτές από την ενδοχώρα να χρησιμοποιούν υπηρεσίες φορτηγίδας ως εναλλακτική λύση για να μεταφέρουν τα εμπορευματοκιβώτια τους στους τερματικούς σταθμούς.
Latest News
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ
Τιμές-φωτιά οι Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία
Ο υψηλός πληθωρισμός δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και τις Χριστουγεννιάτικες Αγορές στη Γερμανία. Έως 7 ευρώ στοιχίζει το περίφημο «ζεστό κρασί» με μπαχαρικά.
Η αβεβαιότητα της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ αρχίζει να «δαγκώνει» την Ευρώπη - Τι εκτιμά η Goldman Sachs
H Goldman Sachs επιχειρεί να εξετάσει την επίδραση της αβεβαιότητας της εμπορικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ εντός κι εκτός ΗΠΑ