Η συμφόρηση επανέρχεται σε πολλά μεγάλα κινεζικά λιμάνια που είναι σταθμοί φόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων καθώς η χώρα είναι αντιμέτωπη με ένα νέο κύμα μολύνσεων από κορωνοϊό. Προβλήματα δημιουργούνται και από τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων στις πόλεις που επηρεάζουν τη λειτουργία των μεταφορικών εταιρειών οδικών μεταφορών.

Τα δεδομένα της Lloyd’s List Intelligence δείχνουν ότι ένας αριθμός πλοίων αρχίζει να συσσωρεύεται έξω από μεγάλα κινεζικά λιμάνια καθώς υστερούν και οι οδικές μεταφορές λόγω των μέτρων καραντίνας.

Η «ουρά» των πλοίων έχει αυξηθεί τις τελευταίες ημέρες στη Σαγκάη και στο κοντινό Ningbo, καθώς μετρήθηκαν 131 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να παραμένουν αγκυροβολημένα στις 15 Μαρτίου, από 88 που είχαν εντοπιστεί στις 13 Μαρτίου.

Επίσης 58 πλοία περιμένουν έξω από το Shenzhen και το Χονγκ Κονγκ και 36 από το Qingdao, σε σύγκριση με τα 50 και 29, αντίστοιχα, πριν από δύο ημέρες.

Συνέπειες από τα lockdown

Αν και δεν έχει αναφερθεί καμία διακοπή των εργασιών μέχρι στιγμής σε κανένα μεγάλο κινεζικό λιμάνι, τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι οι συνέπειες των νέων lockdown έχουν αρχίσει να επηρεάζουν τις προσεγγίσεις των πλοίων.

Η Hapag-Lloyd προειδοποίησε για έλλειψη φορτηγών στο Shenzhen, όπου οι οδηγοί κινδυνεύουν να τεθούν σε καραντίνα, ενώ η Maersk προειδοποίησε ότι η αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών μεταφοράς με φορτηγά θα μπορούσε να μειωθεί κατά 30% λόγω αυστηρότερου οδικού ελέγχου και συχνών τεστ στους οδηγούς.

«Συνεπώς, θα υπάρξει μεγαλύτερος χρόνος παράδοσης και πιθανή αύξηση του κόστους μεταφοράς, όπως τα τέλη παράκαμψης και τα τέλη αυτοκινητόδρομου», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο δανικός κολοσσός.

Όλο και περισσότερες πόλεις στο Δέλτα του ποταμού Πέρλ- τη νότια οικονομική και εμπορική δύναμη της Κίνας – αυστηροποιούν τα προληπτικά μέτρα τους καθώς οι τοπικοί αριθμοί μόλυνσης συνεχίζουν να αυξάνονται.

Το Dongguan, βασικός κόμβος παραγωγής στην περιοχή, ακολούθησε το Shenzhen στην επιβολή ενός lockdown σε όλη την πόλη. Έχει μπλοκάρει πολλές εισόδους μεγάλων αυτοκινητοδρόμων που συνδέουν μεγάλα λιμάνια, όπως το Yantian του Shenzhen, στην επαρχία Γκουανγκντόνγκ, επιβραδύνοντας περαιτέρω τις ροές φορτίου.

Οι οδηγοί φορτηγών πρέπει να διαθέτουν 24ωρα αρνητικά αποτελέσματα τεστ και ψηφιακά πιστοποιητικά υγείας για να αναχωρήσουν από το Dongguan.

Στη Σαγκάη, όπου οι αρχές παλεύουν επίσης με τον ιό που εξαπλώνεται, ο τοπικός λιμενικός φορέας ενθαρρύνει τους φορτωτές από την ενδοχώρα να χρησιμοποιούν υπηρεσίες φορτηγίδας ως εναλλακτική λύση για να μεταφέρουν τα εμπορευματοκιβώτια τους στους τερματικούς σταθμούς.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Ιλον Μασκ: Πώς εξηγούνται οι «κωλοτούμπες» για Twitter και Ουκρανία
Διεθνή |

Στο μυαλό του Μασκ: Το Twitter, η Ουκρανία και τα παιχνίδια ισχύος

Ο πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη συνηθίζει να «τρελαίνει» τις αγορές με τις παρεμβάσεις του, ενώ δεν διστάζει να εμπλακεί και σε άλλα θέματα, όπως οι γεωπολιτικές εξελίξεις, η πανδημία και η κλιματική κρίση.