Ανοδικά συνεχίζει να κινείται η παγκόσμια αγορά cloud, η οποία βγαίνει κερδισμένη από τις επιταχυνόμενες πρωτοβουλίες του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα για ψηφιακό μετασχηματισμό. Δεν είναι τυχαίο, όπως αναφέρει και το ΣΕΠΕ, ότι οι παγκόσμιες δαπάνες για υπηρεσίες υποδομής cloud αυξήθηκαν κατά 34% τους πρώτους τρεις μήνες του 2022.
Συγκεκριμένα, διαμορφώθηκαν στα επίπεδα των $55,9 δισ., καθώς οργανισμοί και επιχειρήσεις συνέχισαν να δίνουν προτεραιότητα στις στρατηγικές ψηφιοποίησης για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της αγοράς. Η εταιρεία ερευνών Canalys εκτιμά ότι οι σχετικές δαπάνες ήταν κατά $2 δισ. περισσότερες από το προηγούμενο τρίμηνο και κατά $14 δισ. σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2021.
Διαβάστε επίσης: Εurostat: 1 στις 2 ελληνικές επιχειρήσεις χρησιμοποιεί τα social media
Οι τρεις κορυφαίοι πάροχοι της αγοράς υπηρεσιών cloud, σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys, ευνοήθηκαν από τη διεθνή συγκυρία της ψηφιοποίησης σε ευρεία κλίμακα, αυξάνοντας συνδυαστικά κατά 42% σε ετήσια βάση τα παγκόσμια έσοδα τους.“Ο επιχειρηματικός μετασχηματισμός, που στηρίζεται στο cloud, έχει γίνει προτεραιότητα, καθώς επιχειρήσεις και οργανισμοί είναι αντιμέτωποι με τα προβλήματα της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, με απειλές για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και με τη γεωπολιτική αστάθεια. Οργανισμοί όλων των μεγεθών και κάθετες αγορές στρέφονται στο cloud για να εξασφαλίσουν ευελιξία και ανθεκτικότητα απέναντι σε αυτές τις προκλήσεις”, αναφέρει η ανάλυση της Canalys.
Και οι ΜμΕ στο cloud
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ειδικότερα, έχουν δρομολογήσει επενδύσεις σε υπηρεσίες υποδομής cloud, προκειμένου να υποστηρίξουν τη μετεγκατάσταση φόρτου εργασίας, τις υπηρεσίες αποθήκευσης δεδομένων και την ανάπτυξη εγγενών εφαρμογών στο cloud. Ταυτόχρονα, η απειλή για περαιτέρω αύξηση των τιμών, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, ώθησε πολλές μεγάλες επιχειρήσεις να επενδύσουν σε μεγάλης κλίμακας πολυετή συμβόλαια cloud για να εξασφαλίσουν εκπτώσεις.
Οι παίκτες της αγοράς
Η Amazon Web Services (AWS) ήταν ο κορυφαίος πάροχος υπηρεσιών cloud το 1ο τρίμηνο του 2022, αντιπροσωπεύοντας το 33% των συνολικών δαπανών μετά από αύξηση 37% σε ετήσια βάση. Το Microsoft Azure ήταν ο δεύτερος μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών cloud το εξεταζόμενο τρίμηνο, αυξάνοντας κατά 46% τα έσοδα του, κατακτώντας μερίδιο αγοράς 21%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys, το Google Cloud κατάφερε να αυξήσει τα έσοδα του με ταχύτερο ρυθμό από τον ανταγωνισμό, πετυχαίνοντας αύξηση κατά 54% το 1ο τρίμηνο, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 8% της συνολικής αγοράς. “Το Cloud συνεχίζει να είναι μια “καυτή” αγορά, καθώς επιχειρήσεις και οργανισμοί δίνουν έμφαση στην ψηφιακή ανθεκτικότητα, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της αγοράς του σήμερα και του αύριο”, αναφέρει η Canalys.
Latest News
Πρώτο... δωράκι Tραμπ υπέρ Μασκ - Ποια ρύθμιση καταργεί προς όφελος της Tesla
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, δαπάνησε περισσότερα από 250 εκατομμύρια δολάρια βοηθώντας τον Τραμπ να εκλεγεί πρόεδρος τον Νοέμβριο
Πρόστιμο 75 εκατ. δολ. από την Τουρκία στην Google
Η μη συμμόρφωση θα έχει ως αποτέλεσμα περαιτέρω καθημερινά πρόστιμα - Η Google μπορεί να ασκήσει έφεση
Αντίστροφη μέτρηση για το digital economy forum 2024 του ΣΕΠΕ
Ποιοι θα πλαισιώσουν το συνέδριο του ΣΕΠΕ, ποιες είναι οι βασικές θεματικές ενότητες της διοργάνωσης
Η Κίνα σφίγγει τον κλοιό στο κυβερνοέγκλημα του χρηματοπιστωτικού τομέα
Η Υπηρεσία Κυβερνοχώρου δεσμεύτηκε για τη συνέχιση των προσπαθειών καταπολέμησης της ηλεκτρονικής απάτης στην Κίνα
Χτίζει... κόμβο logistics η Huawei στον Πειραιά – Οι νέες επενδύσεις που σχεδιάζει
«Το logistics hub που θα δημιουργηθεί ουσιαστικά θα λειτουργεί σαν πύλη εισόδου των προϊόντων της Huawei προς την Ευρώπη», είπε ο CEO της εταιρείας για τη νοτιοανατολική Ευρώπη
Η Apple φέρνει το ChatGPT στα iPhone και τα Mac - To Siri αποκτά AI
To chatbot τεχνητής νοημοσύνης θα ενεργοποιείται όταν ο χρήστης κάνει ερωτήσεις που το ίδιο το Siri δεν μπορεί να απαντήσει.
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI
Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”
Η Google και το Raspberry Pi Foundation παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη και ενδυνάμωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για ένα μέλλον καθοδηγούμενο από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Σχέδιο απαγόρευσης των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και στην Ελλάδα; - Τι εξετάζεται
Προωθούνται αυστηροί περιορισμοί στην πρόσβαση των παιδιών κάτω των 15 ετών στα social media
Πώς θα χτιστεί ο «Φάρος» του ελληνικού AI - Ο ρόλος του Υπερταμείου
Το έργο για τον «Φάρο» συνδέεται με την κατασκευή του εθνικού υπερυπολογιστή «Δαίδαλου» - Θα δημιουργηθεί θυγατρική που θα αναλάβει τη διαχείρισή του