Η έλλειψη εργατικού δυναμικού στην αγορά εργασίας της Γερμανίας δεν αποτελεί καινούργιο φαινόμενο. Ιδιαίτερα μετά από δύο χρόνια περιορισμών λόγω της πανδημίας, πολλοί Γερμανοί ανυπομονούν να πάνε διακοπές τις επόμενες εβδομάδες του καλοκαιριού. Συχνά όμως υπάρχουν ατελείωτες ουρές στα αεροδρόμια, οι πτήσεις καθυστερούν ή ακυρώνονται, οι ταξιδιώτες απελπίζονται.
Διαβάστε επίσης: Handelsblatt: Χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια – Όχι όμως στην Ελλάδα
Για αυτόν τον λόγο η γερμανική κυβέρνηση θέλει να προσελκύσει επιπλέον 2.000 εργαζόμενους προσωρινά από την Τουρκία. Το 1961 συνέβη κάτι ανάλογο, όταν υπογράφηκε η γερμανοτουρκική συμφωνία για την απασχόληση τούρκων εργατών σε γερμανικές επιχειρήσεις, γεγονός που προκαλεί αναπόφευκτες συγκρίσεις από τα τουρκικά μίντια για το τι συμβαίνει σήμερα. Οι θέσεις απασχόλησης αφορούν κυρίως τον τομέα διακίνησης αποσκευών. Ωστόσο το πρόβλημα έγκειται στο ότι στα υπερφορτωμένα σημεία ελέγχου ασφάλειας δεν επιτρέπεται να εργαστούν πολίτες από άλλες χώρες.
Διαβάστε επίσης: Ελληνικός τουρισμός: «Ομηρος» του χάους στα διεθνή αεροδρόμια
Οι υπάλληλοι αεροδρομίου απαραίτητοι και στην Τουρκία
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η υπουργός Εσωτερικών Νάνσι Φέζερ την προηγούμενη Τετάρτη δήλωσε: «Βοηθάμε τις εταιρίες με βραχυπρόθεσμα μέτρα. Δίνουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν υπαλλήλους από το εξωτερικό, κυρίως από την Τουρκία. Οι διαδικασίες για την απόκτηση αδειών παραμονής και εργασίας θα επισπευσθούν» ανέφερε, χωρίς ωστόσο να παραμεληθεί ο έλεγχος του ιστορικού των εργαζόμενων. Πάντως σύμφωνα με τον ανταποκριτή της DW Έμρε Έσερ ούτε τα εργατικά συνδικάτα ούτε οι μεγάλες αεροπορικές τουρκικές εταιρίες όπως η Turkish Airlines έχουν ακόμα ενημερωθεί.
Οι υπάλληλοι ωστόσο «με εμπειρία στον τομέα της εναέριας κυκλοφορίας» είναι απαραίτητοι και στην ίδια την Τουρκία. Ο Έμρε Έσερ τονίζει το γεγονός ότι ιδιαίτερα κατά την περίοδο της τουριστικής σεζόν η Τουρκία δεν θέλει να χάσει το ανθρώπινο δυναμικό της. «Μετά από δύο χρόνια πανδημίας η χώρα περιμένει πάρα πολλούς τουρίστες» επισημαίνει ο δημοσιογράφος. Πολλοί Τούρκοι πολίτες πάντως υποστηρίζουν την κίνηση αυτή της γερμανικής κυβέρνησης, όπως μεταδίδουν τα τουρκικά μίντια, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς την αστάθεια της τουρκικής οικονομίας, την υποτίμηση της λίρας και τους συγκριτικά υψηλούς μισθούς που υποτίθεται ότι θα έχουν οι ερχόμενοι στην Γερμανία. Το μόνο που τους προβληματίζει είναι το μικρό χρονικό διάστημα της απασχόλησης.
Ένα σύγχρονο 1961;
Αναπόφευκτος είναι ο παραλληλισμός από τα τουρκικά μίντια με την κατάσταση που επικρατούσε και το 1961, όταν η Γερμανία προσείλκυε ξένους εργάτες. Χαρακτηριστικά τα πρωτοσέλιδα, όπως «Πρώτη φορά μετά το 1961». Πάντως στην κοινή συνέντευξη τύπου οι υπουργοί Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ, Εργασίας Χουμπέρτους Χάιλ και Εσωτερικών Νάνσι Φέζερ, ξεκαθάρισαν ότι πρόκειται για προσωρινό μέτρο και δεν αφορά τη μόνιμη μετεγκατάσταση στη Γερμανία.
Ο ειδικός σε θέματα μετανάστευσης μεταξύ Γερμανίας και Τουρκίας, Γιούνους Ολουσόι, θεωρεί λάθος να συγκρίνουμε τη σημερινή κατάσταση με ό,τι συνέβη το 1961. «Οι συνθήκες ήταν πολύ διαφορετικές τότε. Η Γερμανία, ενώ και τότε χρειαζόταν εργατικό δυναμικό, δεν προχωρούσε σε μεμονωμένες προσκλήσεις προσωπικού αλλά σύναπτε διμερείς συμφωνίες με κράτη. Σήμερα o νόμος ορίζει την εξειδικευμένη πρόσληψη προσωπικού ανάλογα με τις δεξιότητες των εργαζομένων από όλο τον κόσμο».
Η Ομοσπονδιακή Ένωση της Γερμανικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (BDL) από την πλευρά της ελπίζει ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί σύντομα. «Σε ομοφωνία με τη συνολική γερμανική οικονομία εδώ και χρόνια ζητάμε να χαλαρώσουν οι κανονισμοί μετανάστευσης εργατικού δυναμικού» λέει η εκπρόσωπος της BDL Γιούλια Φόμαν.
Μπουράκ Ουνβερέν
Επιμέλεια: Ιωσηφίνα Τσαγκαλίδου
Πηγή: DW
Latest News
Ανατρέπει ο Σι τα σχέδια του Ντενγκ για την Κίνα
Το ερώτημα αν ο Σι-ισμός σκοτώνει τον Ντενγκ-ισμό πλανάται
Σημάδια ανάκαμψης για την αμερικανική αγορά ακινήτων
Η καταπολέμηση του πληθωρισμού της Fed θα επηρεάσει την προσφορά κατοικιών για δεκαετίες, λέει ο CEO της Redfin
Σπάνε τα κοντέρ τα χρηματιστήρια σε ΗΠΑ και Ευρώπη – Θα υπάρχει συνέχεια; [γράφημα]
Πού αποδίδουν το ράλι διεθνείς οίκοι
Αλγόριθμοι και ντελίβερι - Η περίπτωση της Uber και μιας... διαφορετικής εφαρμογής
Τον Φεβρουάριο του 2021, σε μια απόφαση-ορόσημο, το Ανώτατο Δικαστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι οι οδηγοί της Uber θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως εργαζόμενοι με δικαιώματα
Ξεκινά η δίκη για τη μεγαλύτερη απάτη στη Silicon Valley
Ο ιδρυτής της Autonomy αντιμετωπίζει κατηγορίες για παραποίηση λογαριασμών πριν η HP αγοράσει την εταιρεία λογισμικού του το 2011
Η πρόκληση για την Fed: Έχει πατήσει αρκετά το «φρένο»;
Η ανθεκτική οικονομία αποδυναμώνει το επιχείρημα ότι η νομισματική πολιτική είναι πολύ σφιχτή, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει σύντομα...
Η IPO της Reddit φέρεται να υπερκαλύφθηκε έως και πέντε φορές
Αν και η υπερεγγραφή δεν εγγυάται ισχυρή απόδοση στο ντεμπούτο, σημαίνει ότι η εταιρεία είναι έτοιμη να φτάσει τουλάχιστον το στοχευμένο εύρος τιμών από 31 έως 34 δολάρια ανά μετοχή
Έκκληση 14 χωρών για ενίσχυση χρηματοδότησης της ευρωπαϊκής άμυνας από την ΕΤΕπ
Οι ηγέτες της ΕΕ θα συναντηθούν στις 21-22 Μαρτίου για να συζητήσουν την ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένου του ρόλου της ΕΤΕπ στην αμυντική ετοιμότητα
Τα σαουδαραβικά σχέδια για τη δημιουργία ενός αερομεταφορέα κολοσσού
Η Σαουδική Αραβία φιλοδοξεί να μετατρέψει το Ριάντ σε ισχυρό επιχειρηματικό κόμβο και να ανταγωνιστεί τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες του Κόλπου
Γιατί η Κίνα δαπανά δισεκατομμύρια για ένα εθνικό δίκτυο υπολογιστών
Η Κίνα είναι δεύτερη μετά τις ΗΠΑ σε συνολική υπολογιστική ισχύ και στοχεύει να αυξήσει τη δυναμικότητά της κατά το ήμισυ έως το 2025