Η έλλειψη εργατικού δυναμικού στην αγορά εργασίας της Γερμανίας δεν αποτελεί καινούργιο φαινόμενο. Ιδιαίτερα μετά από δύο χρόνια περιορισμών λόγω της πανδημίας, πολλοί Γερμανοί ανυπομονούν να πάνε διακοπές τις επόμενες εβδομάδες του καλοκαιριού. Συχνά όμως υπάρχουν ατελείωτες ουρές στα αεροδρόμια, οι πτήσεις καθυστερούν ή ακυρώνονται, οι ταξιδιώτες απελπίζονται.
Διαβάστε επίσης: Handelsblatt: Χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια – Όχι όμως στην Ελλάδα
Για αυτόν τον λόγο η γερμανική κυβέρνηση θέλει να προσελκύσει επιπλέον 2.000 εργαζόμενους προσωρινά από την Τουρκία. Το 1961 συνέβη κάτι ανάλογο, όταν υπογράφηκε η γερμανοτουρκική συμφωνία για την απασχόληση τούρκων εργατών σε γερμανικές επιχειρήσεις, γεγονός που προκαλεί αναπόφευκτες συγκρίσεις από τα τουρκικά μίντια για το τι συμβαίνει σήμερα. Οι θέσεις απασχόλησης αφορούν κυρίως τον τομέα διακίνησης αποσκευών. Ωστόσο το πρόβλημα έγκειται στο ότι στα υπερφορτωμένα σημεία ελέγχου ασφάλειας δεν επιτρέπεται να εργαστούν πολίτες από άλλες χώρες.
Διαβάστε επίσης: Ελληνικός τουρισμός: «Ομηρος» του χάους στα διεθνή αεροδρόμια
Οι υπάλληλοι αεροδρομίου απαραίτητοι και στην Τουρκία
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η υπουργός Εσωτερικών Νάνσι Φέζερ την προηγούμενη Τετάρτη δήλωσε: «Βοηθάμε τις εταιρίες με βραχυπρόθεσμα μέτρα. Δίνουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν υπαλλήλους από το εξωτερικό, κυρίως από την Τουρκία. Οι διαδικασίες για την απόκτηση αδειών παραμονής και εργασίας θα επισπευσθούν» ανέφερε, χωρίς ωστόσο να παραμεληθεί ο έλεγχος του ιστορικού των εργαζόμενων. Πάντως σύμφωνα με τον ανταποκριτή της DW Έμρε Έσερ ούτε τα εργατικά συνδικάτα ούτε οι μεγάλες αεροπορικές τουρκικές εταιρίες όπως η Turkish Airlines έχουν ακόμα ενημερωθεί.
Οι υπάλληλοι ωστόσο «με εμπειρία στον τομέα της εναέριας κυκλοφορίας» είναι απαραίτητοι και στην ίδια την Τουρκία. Ο Έμρε Έσερ τονίζει το γεγονός ότι ιδιαίτερα κατά την περίοδο της τουριστικής σεζόν η Τουρκία δεν θέλει να χάσει το ανθρώπινο δυναμικό της. «Μετά από δύο χρόνια πανδημίας η χώρα περιμένει πάρα πολλούς τουρίστες» επισημαίνει ο δημοσιογράφος. Πολλοί Τούρκοι πολίτες πάντως υποστηρίζουν την κίνηση αυτή της γερμανικής κυβέρνησης, όπως μεταδίδουν τα τουρκικά μίντια, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς την αστάθεια της τουρκικής οικονομίας, την υποτίμηση της λίρας και τους συγκριτικά υψηλούς μισθούς που υποτίθεται ότι θα έχουν οι ερχόμενοι στην Γερμανία. Το μόνο που τους προβληματίζει είναι το μικρό χρονικό διάστημα της απασχόλησης.
Ένα σύγχρονο 1961;
Αναπόφευκτος είναι ο παραλληλισμός από τα τουρκικά μίντια με την κατάσταση που επικρατούσε και το 1961, όταν η Γερμανία προσείλκυε ξένους εργάτες. Χαρακτηριστικά τα πρωτοσέλιδα, όπως «Πρώτη φορά μετά το 1961». Πάντως στην κοινή συνέντευξη τύπου οι υπουργοί Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ, Εργασίας Χουμπέρτους Χάιλ και Εσωτερικών Νάνσι Φέζερ, ξεκαθάρισαν ότι πρόκειται για προσωρινό μέτρο και δεν αφορά τη μόνιμη μετεγκατάσταση στη Γερμανία.
Ο ειδικός σε θέματα μετανάστευσης μεταξύ Γερμανίας και Τουρκίας, Γιούνους Ολουσόι, θεωρεί λάθος να συγκρίνουμε τη σημερινή κατάσταση με ό,τι συνέβη το 1961. «Οι συνθήκες ήταν πολύ διαφορετικές τότε. Η Γερμανία, ενώ και τότε χρειαζόταν εργατικό δυναμικό, δεν προχωρούσε σε μεμονωμένες προσκλήσεις προσωπικού αλλά σύναπτε διμερείς συμφωνίες με κράτη. Σήμερα o νόμος ορίζει την εξειδικευμένη πρόσληψη προσωπικού ανάλογα με τις δεξιότητες των εργαζομένων από όλο τον κόσμο».
Η Ομοσπονδιακή Ένωση της Γερμανικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (BDL) από την πλευρά της ελπίζει ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί σύντομα. «Σε ομοφωνία με τη συνολική γερμανική οικονομία εδώ και χρόνια ζητάμε να χαλαρώσουν οι κανονισμοί μετανάστευσης εργατικού δυναμικού» λέει η εκπρόσωπος της BDL Γιούλια Φόμαν.
Μπουράκ Ουνβερέν
Επιμέλεια: Ιωσηφίνα Τσαγκαλίδου
Πηγή: DW
Latest News
Μπορεί ο πληθωρισμός να φέρει την «ανοιξη» στα επιτόκια; Το γαλλοιταλικό σήμα
Τα «περιστέρια» της ΕΚΤ ζητούν να έρθει πιο νωρίς η μείωση των επιτοκίων
Καλπάζει η ανάπτυξη στο Βιετνάμ, ούτε η κρίση στην Ερυθρά δεν τη «φρενάρει»
Ο φετινός στόχος για την αύξηση του ΑΕΠ έχει διαμορφωθεί σε 6,0% έως 6,5%.
Εξέπληξε ευχάριστα ο πληθωρισμός στη Γαλλία - Έπεσε κάτω από το 3%
Ενισχύονται οι προσδοκίες για μείωση των επιτοκίων
Τι θα γίνει με τα συντρίμια της γέφυρας στη Βαλτιμόρη - Προβληματισμοί και συνέπειες
«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ», λέει ο κυβερνήτης του Μέριλαντ
Περνούν στην αντεπίθεση τα «περιστέρια» της ΕΚΤ - Το μήνυμα του Βιλερουά
Στο επίκεντρο η οικονομία, καθώς αποκλιμακώνεται ο πληθωρισμός
H ακρίβεια… συρρικνώνει (και) τα πασχαλινά αυγά - Ο ρόλος των τιμών του κακάο
Οι υψηλότερες τιμές για μικρότερες ποσότητες προκαλούν την οργή των πολιτικών και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού
Οι Ρώσοι ολιγάρχες κουνάνε το μαντίλι στο Ντουμπάι - Πού ψάχνουν νέους παράδεισους
Οι ροές ρωσικών χρημάτων στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα - στα οποία ανήκει το Ντουμπάι - δείχνουν σημάδια επιβράδυνσης
HSBC: Ολοκληρώθηκε η πώληση της καναδικής μονάδας στην RBC
Το τίμημα ανήλθε στα 9,96 δισ. δολάρια.
Προς «παγκόσμια συνταξιοδοτική κρίση» – «Τεράστια πίεση» από τη γήρανση του πληθυσμού
Ο διευθύνων σύμβουλος του μεγαλύτερου διαχειριστή περιουσιακών στοιχείων στον κόσμο προειδοποιεί για μια μελλοντική «κρίση συνταξιοδότησης»
«Η Ευρώπη αποσύρεται από την Αφρική προς τέρψη της Ρωσίας»
Η ΕΕ αποσύρει και τα τελευταία της στρατεύματα από την Υποσαχάρια Αφρική αφήνει ελεύθερο το πεδίο στους Ρώσους