Η συγκομιδή σιταριών της Ουκρανίας φέτος κινδυνεύει να είναι η μισή σε σχέση με το συνηθισμένο της μέγεθος, λόγω της ρωσικής εισβολής στη χώρα, όπως προέβλεψε την Κυριακή ο ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι.
«Ο βασικός μας στόχος –να αποτρέψουμε μια παγκόσμια επισιτιστική κρίση που προκλήθηκε από τη ρωσική εισβολή», ανέφερε ο πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι σε ανάρτησή του στο Twitter, στα αγγλικά, σημειώνοντας ότι και πάλι βρίσκεται τρόπος για να μεταφερθούν τα σιτηρά από εναλλακτικές οδούς.
Ukrainian harvest this year is under the threat to be twice less. Our main goal — to prevent global food crisis caused by Russian invasion. Still grains find a way to be delivered alternatively. Watch a new episode of @United24media «Yep, this is Ukraine»: https://t.co/JvaqQcnXb3 pic.twitter.com/hBxuvjlFWc
— Володимир Зеленський (@ZelenskyyUa) July 31, 2022
Ελλειψη σιτηρών, εκτίναξη τιμών
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου και ο αποκλεισμός των ουκρανικών λιμανιών στη Μαύρη Θάλασσα προκάλεσε έλλειψη βασικών πρώτων υλών και, κατ’ επέκταση, εκτόξευση των τιμών. Η Ουκρανία είναι ο πέμπτος μεγαλύτερος εξαγωγέας σιταριού στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας το 80% των εισαγωγών σίτου του Λιβάνου και όντας ο μεγαλύτερος προμηθευτής σε χώρες όπως Σομαλία, Συρία και Λιβύη.
Για έξι μήνες όλα αυτά έχουν σταματήσει λόγω του πολέμου. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα Ουκρανία, Ρωσία και Τουρκία συμφώνησαν με τα Ηνωμένα Έθνη στη δημιουργία ασφαλών διόδων στο εμπόριο σιτηρών και λιπασμάτων, ώστε να εξομαλυνθεί ο αντίκτυπος της επισιτιστικής κρίσης. Από την Παρασκευή, καθώς τρία ουκρανικά λιμάνια ξανανοίγουν, 17 πλοία είναι έτοιμα να φύγουν με περισσότερους από 600.000 τόνους εμπορεύματος, σύμφωνα με πληροφορίες Ουκρανών αξιωματούχων.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Σκληρή παρτίδα πόκερ με τα ουκρανικά σιτηρά
Η ασφάλεια της βρετανικής Lloyd’s
Να σημειωθεί ότι όπως έγινε γνωστό, η εταιρεία Ascot, το ασφαλιστικό παράρτημα της βρετανικής Lloyd’s, θα καλύψει έως και 50 εκατομμύρια δολάρια ανά φορτηγό πλοίο, ενθαρρύνοντας της ναυτιλιακές εταιρείες να κάνουν το ταξίδι. Όμως ακόμα υπάρχει φόβος για δυο βασικούς λόγους: την πιθανή ύπαρξη ναρκών στα λιμάνια και τον κίνδυνο ρωσικής στρατιωτικής επιθετικότητας. Ο διευθυντής της Άσκοτ Κρις ΜακΓκιλ, δήλωσε το Σάββατο στο BBC ότι «η εταιρεία θα αποζημιώσει το πλοίο που θα δεχτεί στρατιωτική επίθεση, όμως διατηρεί το δικαίωμα να ακυρώσει όλα τα υπόλοιπα συμβόλαια αμέσως μετά». Γι αυτό πολλοί πλοιοκτήτες ανησυχούν ότι αν στείλουν τα πλοία τους στην Μαύρη Θάλασσα δεν θα μπορέσουν να τα βγάλουν ξανά, παρά τις διαβεβαιώσεις του ουκρανικού στρατού να βοηθήσει στην είσοδο και έξοδό τους.
Διαβάστε επίσης – Ο πόλεμος των σιτηρών το 1867
Η βρετανίδα υπουργός Εξωτερικών Λιζ Τρας καλωσόρισε την κίνηση και να καλεί τον Πούτιν να σεβαστεί τις διελεύσεις και «να επιτρέψει στα πλοία να φύγουν από την Ουκρανία ώστε να μειώσει την τεράστια ζημιά που έχει προκαλέσει ο πόλεμός του στην επισιτιστική ασφάλεια». Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, όποτε και αν φύγει το πρώτο πλοίο, το δρομολόγιο θα γίνει δοκιμαστικά και μετά θα ακολουθήσουν τα υπόλοιπα κονβόι. Ο υπουργός Εξωτερικών της Ουκρανίας Ντιμίτρο Κουλέμπα δήλωσε ότι «πρέπει να υπολογιστούν τα πάντα για την πρώτη διαδρομή, να εξεταστούν για ξανά δυο και τρεις φορές».
Ο προορισμός του πρώτου πλοίου δεν έχει γίνει ακόμα γνωστός, όμως επικεφαλής της ανθρωπιστικής βοήθειας των Ηνωμένων Εθνών έχει γνωστοποιήσει ότι προτεραιότητα είναι η Σομαλία, καθώς οχτώ περιοχές της χώρας βρίσκονται ήδη στα όρια του λιμού.
Latest News
Οι συμφωνίες Μακρόν -Σι και το γαλλικό κονιάκ
Νωρίτερα αυτό το έτος, η Κίνα ξεκίνησε μια έρευνα αντιντάμπινγκ στους κατασκευαστές κονιάκ της ΕΕ
Τα ψιλικατζίδικα που πουλούν χρυσό σαν... ζεστά κουλουράκια
Οι αυτόματοι πωλητές και τα μηνύματα της τύχης
Στους κινεζικούς δρόμους το robotaxi του Μασκ
Οι συμφωνίες στο Πεκίνο και ο αυτόματος πιλότος
Η μεσαία τάξη της Κίνας απέκτησε ψυχολογικά προβλήματα
Η ζήτηση για ψυχολογική συμβουλευτική έχει αυξηθεί στην Κίνα καθώς αυξάνονται οι ανησυχίες - Η βιομηχανία επεκτείνεται για να ανταποκριθεί
Ευρωπαίοι vs Αμερικανοί – Ποιοι δουλεύουν περισσότερο και ποιοι κάνουν διακοπές;
Mια σπάνια περίπτωση στερεότυπου στην οικονομία, που επιβεβαιώνεται από τα εμπειρικά δεδομένα
Μετανάστευση και στεγαστική κρίση «πληγώνουν» την ανάπτυξη
Σε μεγάλο μέρος του ανεπτυγμένου κόσμου, ένας από τους πιο αξιόπιστους μοχλούς οικονομικής ανάπτυξης παραπαίει
Γιατί οι ισπανικές startups τα βάζουν με τη Microsoft
Ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός βρίσκεται αντιμέτωπος με καταγγελίες ισπανικών νεοφυών επιχειρήσεων στην αντιμονοπωλιακή αρχή
«Παγώνουν» αποφάσεις για τα επιτόκια λόγω πληθωρισμού;
Ο πληθωρισμός «επιμένει» στις δύο όχθες του Ατλαντικού το 2024, διαψεύδοντας τις εκτιμήσεις ορισμένων κεντρικών τραπεζών. Προς αναβολή οι αποφάσεις για μείωση επιτοκίων;
Η Γαλλία ξεκινά τη λειτουργία ενός νέου πυρηνικού σταθμού με 12 χρόνια καθυστέρηση
Από την έναρξη της κατασκευής το 2007, ο προϋπολογισμός του έργου έχει τετραπλασιαστεί σε 13,2 δισ. ευρώ
Το TikTok περνά στην αντεπίθεση και μηνύει την κυβέρνηση των ΗΠΑ
Για να μπλοκάρει το νόμο που θα απαγόρευε τη χρήση του στις ΗΠΑ