Tις πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης παρουσίασε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές Μιχάλης Παπαδόπουλος στην ημερίδα της Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοποδηλάτων Ελλάδος, που διεξήχθη, σήμερα, Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαμορφώνει ένα επαρκές νομοθετικό πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση, ώστε η χώρα να προσαρμοστεί και να συμβαδίσει με τις τεχνολογικές εξελίξεις και όχι να τρέχει πίσω από αυτές, όπως συνέβη πολλές φορές στο παρελθόν.
Διαβάστε επίσης: Παπαδόπουλος: Χρήση μέσων μεταφοράς που είναι λιγότερο ρυπογόνα και πιο οικονομικά
Όπως ανέφερε: «Το 2014, κατά την προηγούμενη θητεία μου ως υφυπουργός Μεταφορών, δημιουργήσαμε το θεσμικό πλαίσιο για τους φορτιστές των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά δυστυχώς δεν υπήρξε η ανάλογη συνέχεια από την προηγούμενη διακυβέρνηση.
Έτσι, το 2019, υπήρχαν μόνο 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα. Σήμερα, τρία χρόνια μετά, ο οδηγός του ηλεκτροκίνητου οχήματος μπορεί να βρει περίπου 1.200 σημεία φόρτισης κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου, αλλά και μέσα στις πόλεις και καθημερινά ο αριθμός τους αυξάνεται. Ο προγραμματισμός μας προβλέπει 12.000 σημεία φόρτισης το 2025 και 25.000 το 2030, όπως έχει δηλώσει ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής.
Καθοριστικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια έχουν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες, καθώς στον νόμο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας προβλέπεται ρητά η εκπόνηση σχεδίων υπέρ της ηλεκτροκίνησης και των εναλλακτικών καυσίμων, σε κάθε ΣΒΑΚ που υποβάλλεται προς έγκριση».
Οι νομοθετικές ρυθμίσεις
Ο υφυπουργός Μεταφορών μίλησε για τις νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν στην τεχνική υποστήριξη του οχήματος:
«Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει θεσπίσει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία των συνεργείων που αναλαμβάνουν εργασίες επισκευής και συντήρησης σε οχήματα υψηλής τάσης, είτε αμιγώς ηλεκτροκίνητα, είτε υβριδικά.
Τώρα, είμαστε έτοιμοι να κάνουμε το επόμενο σημαντικό βήμα, που αφορά στους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης, μια νέα επαγγελματική κατηγορία με σπουδαίες προοπτικές απασχόλησης στο μέλλον.
Επιταχύνουμε την κατάρτιση του πλαισίου για την εκπαίδευση των τεχνιτών ηλεκτροκίνησης και τις προϋποθέσεις για την πιστοποίησή τους.
Συγκεκριμένα, αντί να ακολουθήσουμε τη περίπλοκη διαδικασία του Προεδρικού Διατάγματος θα προχωρήσουμε σε νομοθετική ρύθμιση κι έτσι πλέον, η σχετική ρύθμιση θα γίνει σύντομα με Υπουργική Απόφαση».
Η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης
Ο κ. Παπαδόπουλος επεσήμανε ότι η τάση διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης συνεχίζεται παρά τις πρωτοφανείς δυσκολίες που παρατηρούνται τον τελευταίο χρόνο, διεθνώς, στην αυτοκινητοβιομηχανία. Σχετικά, σημείωσε:
«Με βάση τα δεδομένα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στην αγορά των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων,από μόλις 404 ταξινομήσεις το 2019, φθάσαμε στις 3.594 το 2021, ενώ και το 2022, έως και τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου κατεγράφησαν 2.992 νέες ταξινομήσεις.
Με αυτόν ρυθμό, πιθανότητα και το 2022 θα κλείσει με αύξηση των ταξινομήσεων στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, που ήδη στο σύνολό τους ανέρχονται σε 8.790. Σε αυτό τον αριθμό προστίθεται κι ένας στόλος περισσότερων από 100.000 υβριδικών κάθε είδους, οχήματα που χρειάζονται επισκευή και συντήρηση.
Η πραγματικότητα αποδεικνύει ότι η συντονισμένη πολιτική ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης, με το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο αλλά και τη χορήγηση γενναίων κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητου οχήματος μέσα από το Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αποδίδει καρπούς.
Σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να συνυπολογιστεί και η παροχή νέων υπηρεσιών προς τους χρήστες, όπως το Ηλεκτρονικό Μητρώο Φορτιστών, με την ψηφιοποίηση του οποίου, ο χρήστης θα είναι σε θέση να γνωρίζει σε πραγματικό χρόνο που υπάρχει φορτιστής, ποιο το κόστος φόρτισης, αλλά και ο τρόπος πληρωμής της υπηρεσίας».
Καταλήγοντας, ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι ανεξάρτητα από τις αναταράξεις που προκαλεί η διεθνής συγκυρία, η κυβέρνηση διαμορφώνει τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Latest News
Οικονομάκης (ΕΕΑΑ): Η εισφοροδιαφυγή το μεγάλο αγκάθι στην ανακύκλωση των συσκευασιών
Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ), μιλώντας στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
Λεωφορεία με υδρογόνο και αμαξοστάσια με φωτοβολταϊκά - Το «πράσινο» λίφτινγκ
Υδρογονοκίνηση, βιωσιμότητα και ηλεκτροκίνηση δείχνουν το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική
Συμφωνία στη G7 για μείωση της παραγωγής πλαστικού
Η ρύπανση από το πλαστικό δεν σταματά να αυξάνεται, ενώ εκτιμάται ότι θα τριπλασιαστεί έως το 2060 εάν δε ληφθεί κανένα μέτρο
Αύξηση 10% εσόδων και EBITDA στα 178,4 εκατ για την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ το 2023
Οι συνεχιζόμενες επενδύσεις χτίζουν κέρδη για τα επόμενα χρόνια
Νέα συνεργασία Nissan - Acciona στον τομέα της μικροκινητικότητας
Η Nissan θα έχει δικαιώματα διανομής για τη σειρά προϊόντων Silence, όπως τα διθέσια Silence S04 και οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες
«Πετάει» η μετοχή της Tesla - H εξέλιξη στην Κίνα που την εκτίναξε στο +15%
Η «χαρμόσυνη» είδηση από την Κίνα και την απόφαση των τοπικών αρχών σχετικά με τους περιορισμούς στα οχήματά της
ΤΙΤΑΝ: Στη λίστα των Financial Times «Europe’s Climate Leaders»
Ηγούνται των πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Lightsource bp: Με 315,34 εκατ. από Eurobank και ΤΑΑ το φωτοβολταϊκό των 560 MW
Για την Lightsource bp το έργο είναι κομβικής σημασίας τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα
Τι σχεδιάζει πάλι ο ιδιόρρυθμος κύριος Μασκ
Ο Ίλον Μασκ επιδιώκει να κατευνάσει την αγορά μετά από πτώση 40% των μετοχών
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας