Το χτίσιμο ενός δικτύου διακίνησης υγροποιημένου φυσικού αερίου ικανού να καλύψει τις ανάγκες νοικοκυριών, μικρών επιχειρήσεων, βιομηχανιών αλλά και των βαρέων οχημάτων και φορτηγών με LNG χτίζεται σταδιακά στην Ελλάδα.

Η αρχή έγινε με τα εγκαίνια του σταθμού εφοδιασμού βυτιοφόρων οχημάτων (LNG – Truck Loading Station) στις εγκαταστάσεις αποθήκευσης του υγροποιημένου αερίου στη Ρεβυθούσα.

Διαβάστε επίσης – Γιατί Πορτογαλία και Ισπανία λένε «όχι άλλο LNG»

Βυτιοφόρα οχήματα χωρητικότητας 42 τόνων θα παιρνούν με ferry boat σε πρώτη φάση από το λιμάνι της Ελευσίνας στο νησάκι του τερματικού σταθμού LNG από όπου και θα εφοδιάζονται με ποσότητες υγροποιημένου αερίου για να το μεταφέρουν οδικώς στην ενδοχώρα αλλά ακόμη και εκτός συνόρων. Στα τέλη του 2023 η μετάβαση στις εγκαταστάσεις του ΔΕΣΦΑ θα περιοριστούν στα 20 από 60 λεπτά, καθώς τα βυτιοφόρα θα μεταφέρονται με ferry boat από το λιμάνι του Περάματος της Μεγαρίδας, και το 2024 ο χρόνος θα πέσει στα 10 λεπτά όταν θα έχει ετοιμαστεί το λιμάνι της Αρμύρας των Μεγάρων.

Διαβάστε επίσης: LNG: Μποτιλιάρισμα από τάνκερ στη Μεσόγειο

Σε μισή ώρα κάθε βυτιοφόρο θα γεμίζουν με ποσότητες LNG, έχοντας προηγουμένως οι εταιρείες διαχείρισης τους κλείσει slots στους αποθηκευτικούς χώρους των δεξαμενών της Ρεβυθούσας. Ο προγραμματισμός των slots θα γίνεται κάθε 20 Νοεμβρίου.

Σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις

Το LNG έγινε ευρέως γνωστό κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης για την ευελιξία του καθώς και για το ρόλο που διαδραματίζει στην ασφάλεια εφοδιασμού των χωρών μετά τη διακοπή λειτουργίας αγωγών. Με την τεχνολογία της υγροποίησης το μεταφέρουν δεξαμενόπλοια από τις χώρες παραγωγούς φυσικού αερίου σε ειδικούς τερματικούς σταθμούς αποθήκευσης και αεριοποίησης. Στη συνέχεια διατίθεται στην αγορά μέσω των αγωγών υψηλής πίεσης.

Τα οφέλη του LNG, όπως το ανταγωνιστικό κόστος του σε σχέση με το πετρέλαιο και και το φυσικό αέριο των αγωγών αλλά και το χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα (μείωση κατά 90% των εκπομπών διοξειδίου του αζώτου και κατά 30% του διοξειδίου του άνθρακα), θα τα καρπώνονται πια απευθείας και οι καταναλωτές που δεν είναι διασυνδεδεμένοι σε αγωγούς διανομής φυσικού αερίου.

Η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Μαρία Ρίτα Γκάλι κατά τη διάρκεια των εγκαινίων χθες του TLS σημείωσε τα προαναφερόμενα περιβαλλοντικά οφέλη του LNG, ενώ τόνισε πως με τον σταθμό παρέχεται η ευέλικτη λύση του εφοδιασμού με φυσικό αέριο σε δήμους, πόλεις και βιομηχανίες που δεν έχουν πρόσβαση στο δίκτυο φυσικού αερίου αλλά και φορτηγά και βαρέα οχήματα.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του TLS έγινε γνωστό πως στην ηπειρωτική Ελλάδα οι πρώτες υποψήφιες περιοχές για τη χρήση του LNG είναι εκείνες της Δυτικής Μακεδονίας και Δυτικής Ελλάδας, ενώ ήδη δύο βιομηχανίες η Χαρτοποιία Φθιώτιδας και η γαλακτοκομική επιχείρηση «Κολιός» στο Κιλκίς θα αξιοποιήσουν τον σταθμό της Ρεβυθούσας για τον εφοδιασμό τους.

Στα λιμάνια

Η κ. Γκάλι ανήγγειλε επίσης και την επένδυση του small scale LNG, δηλαδή της ανάπτυξης στα λιμάνια της Πάτρας, του Ηρακλείου της Κρήτης και της Ηγουμενίτσας προβλητών με εγκαταστάσεις αποθήκευσης και εφοδιασμού μικρότερων δεξαμενόπλοιων. Με τον τρόπο αυτό το LNG θα χρησιμοποιείται για καύσιμο κίνησης των πλοίων αλλά και για τη μεταφορά του στα νησιά προκειμένου να χρησιμοποιηθεί από νοικοκυριά κι επιχειρήσεις.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια