Ως κεραυνός εν αιθρία είχε σκάσει τον  Φεβρουάριο του 2020 στον επιχειρηματικό κόσμο της Αμερικής η είδηση της αποχώρησης του αφεντικού της Disney, Μπομπ Άιγκερ, του ανθρώπου που οδήγησε στη γιγάντωση της εταιρείας με την απόκτηση των Marvel, Star Wars και Fox entertainment.

O 71χρονος Άιγκερ, οι ετήσιες απολαβές του οποίου ήταν 1.400 φορές περισσότερες από εκείνες του μέσου εργαζόμενου, δηλαδή κάπου 65,6 εκατ., παρέμεινε στην εταιρεία μέχρι τα τέλη του 2020,  οπότε έδωσε τη σκυτάλη στον νέο CEO Μπομπ Τσάπεκ, ο οποίος ήταν μέχρι πρότινος επικεφαλής των πάρκων ψυχαγωγίας της εταιρείας.

Διαβάστε επίσης – Με τον «γίγαντα» Global Dream διευρύνει τον στόλο της η Disney Cruise Line

Το ίδιο αιφνιδιαστικά έσκασε το βράδυ της Κυριακής η είδηση ότι ο Μπομπ Άιγκερ επιστρέφει στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Disney.

«Με ένα απίστευτο αίσθημα ευγνωμοσύνης και ταπεινότητας – και, πρέπει να ομολογήσω, με λίγη έκπληξη – σας γράφω απόψε την είδηση ​​ότι επιστρέφω στην The Walt Disney Company ως Διευθύνων Σύμβουλος», έγραψε ο Άιγκερ σε ένα email προς τους υπαλλήλους, το οποίο αποκαλύπτει το CNBC.

Διαβάστε επίσης – Disney: Ανοιχτό το ενδεχόμενο διάσωσης του «γίγαντα» Global Dream

Η βουτιά στη μετοχή

Οι μετοχές της Disney έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 40% φέτος, ενώ στις αρχές αυτού του μήνα ανακοίνωσε αποτελέσματα τριμήνου, κατώτερα των εκτιμήσεων της αγοράς.

Αναλυτές εκτιμούν ότι η απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της Disney να επαναφέρει τον Άιγκερ, αντικαθιστώντας τον Τσάπεκ δείχνει ότι έχει περισσότερη εμπιστοσύνη ότι ο «βετεράνος» στο τιμόνι τη εταιρείας μπορεί να φέρει καλύτερα αποτελέσματα.

Μάλιστα, το CNBC αναφέρει ότι ο Άιγκερ, έχει διαφωνήσει αρκετές φορές ανοικτά με τις αλλαγές που επέφερε ο Τσάπεκ στη Disney, παρά το γεγονός ότι ο ίδιος τον επέλεξε ως διάδοχό του στις αρχές του 2020.

Η θητεία του Τσάπεκ που διήρκεσε λιγότερο από έτος ήταν γεμάτη με μελανά σημεία από κακή δημοσιότητα, προβλήματα σε νέες κυκλοφορίες και στα ψυχαγωγικά πάρκα (από όπου και προερχόταν), με τελικό πλήγμα τα πλέον αποτελέσματα που ανακοίνωσε στις αρχές του Νοεμβρίου.

Η δραματική αναταραχή έρχεται 11 μήνες αφότου ο Άιγκερ αποχώρησε από τη Disney και ημέρες αφότου ο Τσάπεκ είπε ότι σχεδίαζε πάγωμα προσλήψεων, περικοπές κόστους και απολύσεις σε όλη την εταιρεία, η οποία είχε επιβαρυνθεί από το διογκωμένο κόστος στην υπηρεσία ροής της, Disney+.

Το σημείο τριβής

Το βασικό σημείο αντιπαράθεσης αποτελεί η ίδρυση από τον Τσάπεκ ενός νέου τμήματος που ονομάζεται Disney Media and Entertainment ή DMED.

Τα απογοητευτικά αποτελέσματα και η χαμένη μάχη με το Netflix

Τα οικονομικά αποτελέσματα γ’ τριμήνου εξέπλξηαν εκπλήξει αρνητικά το επενδυτικό κοινό, καθώς η εταιρία δεν κατάφερε να πετύχει την εκτιμώμενη μεγέθυνση των θεμελιωδών της μεγεθών.

Πιο συγκεκριμένα, τα έσοδα της εταιρίας σημείωσαν μεταβολή +45% σε ετήσια βάση και βρέθηκαν στα 18,5 δισ. $ έναντι των εκτιμώμενων 18,8 δισεκατομμυρίων.

Επιπλέον η εταιρία κατάφερε να μπει σε περιοχή κερδών κυρίως λόγω της επιστροφής των επισκεπτών στα θεματικά της πάρκα, με τα καθαρά κέρδη της να έχουν καταγράψει άνοδο της τάξεως του 140% και να βρίσκονται στα 255 εκ.

Το μελανό σημείο στα μεγέθη της εταιρίας φαίνεται να βρίσκεται στον μειωμένο ρυθμό αύξησης συνδρομητών στην πλατφόρμα streaming Disney+.

Οι συνδρομητές της άγγιξαν τα 118,1 εκ. έναντι των 119,6 εκ. που εκτιμούσαν οι αναλυτές, γεγονός που αποδεικνύει την αδυναμία της εταιρίας να διεκδικήσει μέσω της πλατφόρμας μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς αυτής, αφήνοντας έτσι τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της, Netflix, να προηγείται έτη φωτός.

Ωστόσο, ο κόσμος του metaverse αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τόσο τα μεγέθη όσο και τη γενικότερη πορεία της εταιρίας, καθώς θα δώσει τη δυνατότητα για σημαντικές καινοτομίες μέσω της εικονικής πραγματικότητας.

Αλλαγή εικόνας στη Netflix

Στον αντίποδα, η Netflix  επέστρεψε σε τροχιά αύξησης των συνδρομητών της το τρίτο τρίμηνο, δίνοντας ώθηση στην εταιρεία, η οποία προωθεί δύο σημαντικές στρατηγικές αλλαγές με στόχο την ενίσχυση των εσόδων και της βάσης των συνδρομητών της, μετά από δύο τρίμηνα απωλειών.

Η εταιρεία πρόσθεσε 2,4 εκατομμύρια νέους συνδρομητές το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, φτάνοντας τα 223 εκατομμύρια συνδρομητές στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Διαβάστε επίσης: Netflix: Στα 6,99 δολάρια το μήνα η χρέωση για συνδρομή με διαφημίσεις

Οι νέοι συνδρομητές της Netflix προήλθαν από τις ΗΠΑ και τον Καναδά (104.000), αλλά ο πολύ μεγάλος όγκος αφορά και πάλι την Ασία όπου προστέθηκαν 1,43 νέοι συνδρομητές. Η πελατειακή βάση της στην Ευρώπη, στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική διευρύνθηκε και μάλιστα για πρώτη φορά ξεπέρασε εκείνη των ΗΠΑ και του Καναδά με τη Βόρεια Αμερική, όμως, να παραμένει η μεγαλύτερη αγορά της από άποψη εσόδων.

Διαβάστε επίσης: Η Netflix αναζητά τρόπους για να φέρει πίσω τους συνδρομητές

Η εξέλιξη αυτή δίνει ανάσα στον κολοσσό του streaming, μετά από τις συνεχόμενες απώλειες χρηστών τα δύο προηγούμενα τρίμηνα που έθεσαν σε αμφισβήτηση την ικανότητά του να ανταποκριθεί στον ανταγωνισμό.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή