
Ο ΟΠΕΚ+ αναμένεται να τηρήσει τους στόχους παραγωγής πετρελαίου, κατά την σημερινή (04/12) συνεδρίαση. Μία ημέρα πριν, G7 και ΕΕ κατέληξαν σε συμφωνία για το πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου.
Ακόμη, ο ΟΠΕΚ+, που περιλαμβάνει τον Οργανισμό Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών (ΟΠΕΚ) και συμμάχους μεταξύ των οποίων η Ρωσία, προκάλεσαν την οργή των Ηνωμένων Πολιτειών και άλλων δυτικών χωρών τον Οκτώβριο όταν συμφώνησαν να μειώσουν την παραγωγή κατά 2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, περίπου το 2% της παγκόσμιας ζήτησης, από τον Νοέμβριο και μέχρι τα τέλη του 2023.
Έξαλλοι στην Ουάσινγκτον με την απόφαση ΟΠΕΚ+
Η Ουάσιγκτον κατηγόρησε την ομάδα και έναν από τους ηγέτες της, τη Σαουδική Αραβία, ότι τάσσονται στο πλευρό της Ρωσίας παρά τον πόλεμο της Μόσχας στην Ουκρανία.
Ο ΟΠΕΚ+ υποστήριξε ότι είχε μειώσει την παραγωγή λόγω ασθενέστερων οικονομικών προοπτικών και οι τιμές του πετρελαίου μειώθηκαν από τον Οκτώβριο λόγω της βραδύτερης κινεζικής και παγκόσμιας ανάπτυξης και των υψηλότερων επιτοκίων.
Διαβάστε επίσης: Κομισιόν: 10 ερωταπαντήσεις για το πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο
Η απόφαση για το πλαφόν και η αντίδραση της Μόσχας
Την Παρασκευή, οι χώρες της G7 και η Αυστραλία συμφώνησαν σε ένα πλαφόν στα 60 δολάρια το βαρέλι στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται διά θαλάσσης, σε μια κίνηση που αποσκοπεί να στερήσει από τον πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν έσοδα διατηρώντας παράλληλα τη ροή του ρωσικού πετρελαίου στις παγκόσμιες αγορές.
Η Μόσχα είπε ότι δεν θα πουλήσει πετρέλαιο βάσει του πλαφόν και πως εξετάζει πώς θα απαντήσει.
Τι αναφέρουν οι αναλυτές του ΟΠΕΚ για το πλαφόν
Πολλοί αναλυτές και υπουργοί του ΟΠΕΚ έχουν πει πως το πλαφόν είναι πολύπλοκο και πιθανόν αναποτελεσματικό καθώς η Μόσχα πωλεί το μεγαλύτερο μέρος του πετρελαίου της σε χώρες όπως η Κίνα και η Ινδία, που αρνήθηκαν να καταδικάσουν τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Διαβάστε επίσης: Πετρέλαιο: Ο ΟΠΕΚ μειώνει, η Ρωσία αυξάνει την παραγωγή
Ο ΟΠΕΚ συγκλήθηκε διαδικτυακά χθες Σάββατο χωρίς τη Ρωσία και τους συμμάχους και δεν συζήτησε το πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου, δήλωσαν πηγές που επικαλείται το πρακτορείο Reuters.
«Θα κρατήσουμε την παραγωγή όπως είναι», δήλωσε σήμερα μία από τις πηγές. Οι συνομιλίες του ΟΠΕΚ+ αρχίζουν στις 13:00 ώρα Ελλάδας με μια συνάντηση της συμβουλευτικής Κοινής Υπουργικής Επιτροπής Επιτήρησης (JMMC), την οποία θα ακολουθήσει η πλήρης υπουργική διάσκεψη.


Latest News

Ποιοι κολοσσοί απαιτούν επιστροφή στο γραφείο αλλά οι υπάλληλοί τους... αντιστέκονται
Δεκάδες εξωτερικοί συνεργάτες του YouTube πραγματοποιούν απεργία σήμερα διαμαρτυρόμενοι για τις «παράλογες πολιτικές επιστροφής στο γραφείο»

Γιατί έχουμε μαζική φυγή των Αμερικανών προς το νότο
Ολοένα και περισσότεροι Αμερικανοί εγκαθίστανται στο νότο των ΗΠΑ. Οι λόγοι ποικίλουν, το ίδιο και οι συνέπειες

Γιατί οι αγορές δεν πιστεύουν τους κεντρικούς τραπεζίτες
Μέχρι πρόσφατα οι ανακοινώσεις των κεντρικών τραπεζών ήταν ο κανόνας για την πορεία των αγορών

Γιατί ανησυχούν οι CEOs;
Στον ιδανικό τους κόσμο θα αφιέρωναν το 57% του χρόνου εργασίας τους στο να σκέφτονται πώς να ανταποκριθούν στις μελλοντικές απαιτήσεις

ΕΕ: Η «πράσινη» απάντηση στο «πακέτο Μπάιντεν» και γιατί ανησυχεί η Ιταλία
Οι τέσσερις πυλώνες του σχεδίου, οι επικριτές του και οι φόβοι για πλουσιοπάροχες ενισχύσεις στις βιομηχανίες του γαλλογερμανικού άξονα

Γιατί οι Ιάπωνες δεν έχουν λάβει αύξηση στον μισθό τους εδώ και 30 χρόνια
Πολλοί αναγκάζονται να κάνουν και δεύτερη δουλειά προκειμένου να τα βγάλουν πέρα.

Ποια γνωστή σοκολατοβιομηχανία αυξάνει τις τιμές στα προϊόντα της
Για να αντισταθμίσει το υψηλό κόστος παραγωγής που δεν είχε πλήρως μετακυλίσει στους καταναλωτές

Τα υψηλά κέρδη των πετρελαϊκών προκαλούν και τον Λευκό Οίκο
Αυξάνονται οι φωνές που ζητούν από κυβερνήσεις να επιβάλουν υψηλότερους φόρους στις εταιρείες που επωφελούνται από το ράλι των τιμών των καυσίμων

Σε ασφυκτικό κλοιό ο όμιλος Adani - Γιατί ανέβαλε την έκδοση ομολόγου
Προτεραιότητα επί του παρόντος αποτελεί η εξεύρεση κεφαλαίων

Το χρονικό της αθώωσης του Ίλον Μασκ - Τι ισχυρίσθηκε για την υπόθεση της Tesla
Ποιες κατηγορίες αντιμετώπιζε ο ισχυρός άνδρας της αμερικανικής αμιγώς ηλεκτροκίνητης αυτοκινητοβιομηχανίας