Μειώθηκε κατά 1,2 ποσοστιαίες μονάδες το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές το 2021, καθώς σε επίπεδο ΕΕ διαμορφώθηκε σε 9,1%, χαμηλότερα σε σύγκριση με το 2020 (10,3%), σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat.
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γίνει πολλή δουλειά για να επιτευχθεί ο στόχος του 14% που έχει τεθεί επί του παρόντος μέχρι το 2030, σύμφωνα με την οδηγία της ΕΕ για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
ΕΕ: Από ΑΠΕ το 22% της ενέργειας που καταναλώθηκε το 2021
Επομένως, το 2021, η ΕΕ ήταν 4,9 ποσοστιαίες μονάδες κάτω από τον στόχο του 2030 και 0,9 ποσοστιαίες μονάδες κάτω από τον στόχο του 2020.
Παρά την αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές σε απόλυτες τιμές σε σύγκριση με το 2020, η μείωση του μεριδίου συνδέεται τόσο με την αύξηση των μεταφορικών δραστηριοτήτων λόγω άρσης των περιορισμών COVID-19 όσο και με την αλλαγή μεθοδολογίας.
Πρωτιά Σουηδίας, τελευταία η Ελλάδα
Μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ, μόνο δύο ξεπέρασαν τον στόχο του 2030. Η Σουηδία με 30,4% είχε μερίδιο περίπου τρεις φορές μεγαλύτερο από αυτό που καταγράφηκε σε 25 κράτη μέλη της ΕΕ και υπερδιπλάσιο από τον στόχο του 2030. Ακολούθησε η Φινλανδία (20,5%), η οποία έδειξε επίσης πολύ υψηλή χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές. Τα υψηλά μερίδια της Σουηδίας και της Φινλανδίας εξηγούνται από τη σημαντική χρήση συμμορφούμενων βιοκαυσίμων στο μείγμα καυσίμων που χρησιμοποιούνται στις μεταφορές τους.
Αντίθετα, τα χαμηλότερα μερίδια καταγράφηκαν στην Ιρλανδία και την Ελλάδα (και οι δύο 4,3%), την Πολωνία (5,7%), τη Λετονία (6,4%) και τη Λιθουανία (6,5%).
Οι μεγαλύτερες μειώσεις από το 2020 έως το 2021 καταγράφηκαν στην Ιρλανδία (-5,9 ποσοστιαίες μονάδες), στην Ουγγαρία (-5,4 π.μ.) και στο Λουξεμβούργο (-4,6 π.μ.).
Το 2021, όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, με εξαίρεση τη Φινλανδία (+6,2 π.μ.), τη Λιθουανία (+1,0 π.μ.), τη Δανία (+0,8 π.μ.), την Κροατία (+0,4 ποσοστιαίες μονάδες) και τη Μάλτα (καμία μεταβολή), κατέγραψαν μείωση στο μέσο μερίδιο της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στις μεταφορές σε σύγκριση με το 2020.
Latest News
Η Amazon εγκαινιάζει τα πρώτα ηλεκτρικά φορτηγά για λιμάνια
Η Amazon θα θέσει σε κίνηση οκτώ από αυτά τα ημιφορτηγά στο λιμενικό συγκρότημα του Λος Άντζελες/Λονγκ Μπιτς,
Mega deal για το... «πρασίνισμα» της Microsoft
Η Stockholm Exergi θα κατασκευάσει το έργο δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας βιομάζας
Με υβριδικό απαντάει η Lamborghini στην ηλεκτροκίνηση
Το Urus SE θα ανταγωνιστεί την Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid και την Bentley Bentayga Hybrid
Πατάνε γκάζι οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ - Αρκούν οι υποδομές φόρτισης; [γράφημα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία Ε.Ε. και κατασκευαστών οχημάτων
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα