Ανακοινώθηκαν τα ονόματα των νέων, μεταβατικών διευθυντών και διευθύνοντων συμβούλων των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ.

Τέμπη: Σήμερα ανακοινώνονται οι αποζημιώσεις για τα θύματα της τραγωδίας

Τη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΣΕ ΑΕ αναλαμβάνει ο κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, συγκοινωνιολόγος, σήμερα τεχνικός σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ.

Τη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ αναλαμβάνει ο κ. Χρήστος Παληός, πολιτικός μηχανικός, σήμερα μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, «οι ανωτέρω αναλαμβάνουν μεταβατικά τις θέσεις αυτές έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής νέων διοικητών. Εντός των επόμενων ημερών θα δημοσιευτεί προς τούτο δημόσια διεθνής πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος».

Τι είχε πει ο κ. Τερεζάκης

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Τερεζάκης ήταν ο μόνος που βγήκε από τον ΟΣΕ μετά το δυστύχημα προκειμένου να δώσει κάποιες εξηγήσεις για το πώς συνέβη.

Για τις συνθήκες του δυστυχήματος είχε στο Mega o Παναγιώτης Τερεζάκης, σύμβουλος διοίκησης ΟΣΕ: «Η Λάρισα είχε τηλεδιοίκηση σε όλο το δίκτυο. Μετά το 2011 άρχισαν τα συστήματα να καταρρέουν. Τα κτίρια της τηλεδιοίκησης έχουν εξοπλισμό που είναι σβηστός. Τα έξω συστήματα έχουν πια κοπεί, έχουν λεηλατηθεί».

Για τον σταθμάρχη ανέφερε: «Ο σταθμάρχης ήταν στην διακίνηση εμπορευμάτων. Το 2011 με τις μετατάξεις πήγε σε άλλο οργανισμό του Δημοσίου, στα πλαίσια περικοπής προσωπικού. Εν συνεχεία, πριν από ενάμιση χρόνο, ανοίξανε πάλι οι μετατάξεις  και είχαν την δυνατότητα άτομα που ήταν σε κάποιους οργανισμούς να έρθουν ακόμη και στον ΟΣΕ και δήλωσε ότι θέλει να γίνει σταθμάρχης».

Για την εκπαίδευση ως σταθμάρχης ο κ. Τερεζάκης επιβεβαίωσε ότι προβλέπεται ένας χρόνος εκπαίδευσης για τα βασικά συστήματα χειρισμού.

«Το τραγικό είναι ότι 5χλμ. πριν από την περιοχή που έγινε το περιστατικό, μέχρι εκείνο το σημείο, επειδή η Λάρισα διαθέτει σύστημα τοπικού πίνακα χειρισμού σηματοδότησης από την κονσόλα πάνω το τρένο φαινόταν πού πήγαινε» σύμφωνα με τα όσα είπε μεταξύ άλλων ο σύμβουλος διοίκησης ΟΣΕ και είπε ότι ο 59χονος σταθμάρχης δεν μπορούσε να δει την εμπορική αμαξοστοιχία.

Στη συνέχεια ξεκαθάρισε ο κ.Τερεζάκης: «Όταν βλέπεις ένα τρένο να πηγαίνει ανάποδα, το να κάνεις ανάποδη κυκλοφορία σε ένα τρένο έχει ένα πολύ αυστηρό πρωτόκολλο, πώς το βάζεις, πώς το εκφωνεί ο σταθμάρχης πώς το αντιλαμβάνεται, το μεταφέρει και το εκτελεί ο μηχανοδηγός αλλά και τι μήνυμα δίνει ο μηχανοδηγός».

«Το ένα από τα δύο τρένα, και συγκεκριμένα το επιβατικό, για 5μιση χλμ, βόρεια, στην γραμμή καθόδου ήταν ορατό στον πίνακα σηματοδότησης», είπε ο Παναγιώτης Τερεζάκης.

Σε ερώτηση αν θα αναλάβει σαν ΟΣΕ κάποια ευθύνη απάντησε: «Αν φανεί από την Δικαιοσύνη ότι οι δικλείδες ασφαλείας δεν υπάρχουν – άλλο να μην υπάρχουν κι άλλο να μην υλοποιούνται – ότι δηλαδή υπάρχει κενό στον κανονισμό κυκλοφορίας του ΟΣΕ, τότε είναι θέμα της Δικαιοσύνης να πει τι οφείλουμε».

Επιπλέον ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ ανέφερε ότι τόσο ο μηχανοδηγός όσο και ο σταθμάρχης σε κάθε σταθμό, βάσει του κανονισμού, θα πρέπει να γίνεται αναγγελία θέσης του τρένου και η επιβεβαίωση αντίστοιχα ότι ακούστηκε το μήνυμα.

Αναφορικά με τις δικλείδες ασφαλείας που θα έπρεπε να λειτουργήσουν, αλλά δεν λειτούργησαν εξήγησε: «Από το 2011 το σύστημα άρχισε να καταρρέει για διάφορους λόγους, όπως η σταδιακή μείωση προσωπικού, σταδιακή μείωση της χρηματοδότησης αλλά και οι λεηλασίες στις γραμμές των τρένων».

Καταλήγοντας ο κ. Τερεζάκης παραδέχθηκε: «Δεν μπορώ να κοιτάξω στα μάτια τις μανάδες που έχασαν τα παιδιά τους».

Π. Τερεζάκης

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα