Ενα νέο αυστηρό έγγραφο που υπογράφουν οκτώ χώρες προς την Κομισιόν φανερώνει την αντίθεσή τους στα νέα μέτρα που θέλει να θεσπίσει η ΕΕ με την εφαρμογή των κανόνων του Euro7, που προβλέπει ακόμη πιο σκληρά όρια στις εκπομπές ρύπων των καινούργιων οχημάτων τη στιγμή που ο ACEA προειδοποιεί ότι αυτό θα επιφέρει σημαντικές έως δυσβάστακτες αυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια.
Συγκεκριμένα, η Γαλλία, η Ιταλία και η Τσεχία, η Βουλγαρία, η Ουγγαρία, η Πολωνία, η Ρουμανία και η Σλοβακία βρίσκουν σχεδόν μη ρεαλιστικά τα μέτρα που θέλει να επιβάλει η Κομισιόν στις αυτοκινητοβιομηχανίες, που όπως διατείνονται θα στραγγαλίσουν τα σχέδιά τους στην περαιτέρω ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
«Ο ρυπαίνων πληρώνει» – Θα επιβληθεί πρόστιμο στους ιδιοκτήτες παλιών αυτοκινήτων;
Σύμφωνα με τις εταιρείες, το πέρασμα από το Euro6 στο Euro7 απαιτεί τεράστιες επενδύσεις από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, κάτι που θα στερήσει οικονομικούς πόρους από τα ταμεία των γκρουπ αυτοκινήτων που προορίζονται για τη γιγάντωση της ηλεκτροκίνησης.
Την ίδια ώρα η Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) πριν από λίγες ημέρες χτύπησε το καμπανάκι του κινδύνου! Με ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι οι νέοι κανονισμοί ελλοχεύουν μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων. Και αυτές οι αυξήσεις δεν αφορούν μόνο τα επιβατικά, αλλά και άλλες κατηγορίες όπως τα βαν, τα φορτηγά και τα λεωφορεία.
Σύμφωνα με τον ACEA οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές θα αυξήσουν τις τιμές στα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ, στα φορτηγά και τα λεωφορεία.
Ειδικότερα, οι μέσες αυξήσεις τιμών των καινούργιων αυτοκινήτων και βαν με κινητήρες βενζίνης θα ανέλθουν στα 1.862 ευρώ, με κινητήρες ντίζελ στα 2.629 ευρώ, ενώ οι αυξήσεις για φορτηγά με κινητήρες πετρελαίου και λεωφορεία αναμένεται ότι θα φτάσουν τις 11.707 ευρώ.
Αλλο ένα σημαντικό στοιχείο από την έρευνα της Ενωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων είναι ότι πολλοί Ευρωπαίοι δεν μπορούν να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω των υψηλών τιμών τους.
Οι θέσεις εργασίας
Το Euro7 δεν αποκλείεται να προκαλέσει τσουνάμι αρνητικών επιπτώσεων, όπως η απομείωση προσωπικού στα εργοστάσια – π.χ. η Skoda προειδοποιεί για την απώλεια 3.000 θέσεων εργασίας.
Οι νέες προδιαγραφές κρίνονται από τις περισσότερες χώρες ασύμφορες, ενώ ο πόλεμος έχει επεκταθεί και στις εκπομπές ρύπων των ελαστικών αλλά και των φρένων. Συγκεκριμένα, οι τιμές των μικροσωματιδίων που εκλύονται από την τριβή των υλικών των συστημάτων πέδησης και ελαστικών – με γνώμονα τα αυστηρά πρότυπα του Euro7 – ίσως να μην είναι εφικτό να επιτευχθούν από τις κατασκευάστριες εταιρείες.
Ο σεισμός στις θέσεις εργασίας στον ευρωπαϊκό κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας φαίνεται να ανησυχεί τη γειτονική χώρα Ιταλία, που εναντιώθηκε στα σχέδια της ΕΕ για το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα νέα αυτοκίνητα από το 2035, ζητώντας επίμονα μια ήπια περίοδο κατάργησης των μοντέλων βενζίνης και ντίζελ.
Και όλα αυτά τη στιγμή που οι Βρυξέλλες έχουν ανοίξει τον δρόμο για τα συνθετικά καύσιμα μετά το 2035, μέτρο που θα παρατείνει τη ζωή των κινητήρων βενζίνης και μετά το 2035.
Πριν από λίγες ημέρες ο νέος πρόεδρος του ACEA, Λούκα Ντε Μέο, τόνισε τη δέσμευση της αυτοκινητοβιομηχανίας για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. «Παγκοσμίως, οι κατασκευαστές οχημάτων και οι κατασκευαστές μπαταριών έχουν προγραμματίσει να επενδύσουν ένα τρισεκατομμύριο δολάρια αυτή τη δεκαετία ώστε να επιτευχθεί η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα – ποσό που είναι πολύ υψηλότερο από οποιονδήποτε άλλο κλάδο».
Οπως συμπλήρωσε όμως η επίτευξη του στόχου αυτού δεν αφορά μόνο τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και τα κράτη που θα πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη για τον συντονισμό των στρατηγικών αυτών.
Latest News
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο
Ριζοσπαστικό πείραμα στο Τόκιο για το δημογραφικό μέσω... 4ήμερης εργασίας
Το Τόκιο ξεκινά ριζοσπαστικά πειράματα καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα στην Ιαπωνία
Γιατί η Amazon δώρισε 1 εκατομμύριο δολάρια στο ταμείο Τραμπ
Η δωρεά για την τελετή ορκωμοσίας έρχεται καθώς ο ιδρυτής Τζεφ Μπέζος και άλλοι προσπαθούν να οικοδομήσουν δεσμούς με τον εκλεγμένο πρόεδρο
Οι Σύριοι στη Γερμανία δεν βιάζονται να φύγουν - Η ζήτηση για εργατικά χέρια είναι μεγάλη
Σε μια οικονομία, όπως αυτή της Γερμανίας, η οποία αντιμετωπίζει μεγάλες ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια απωλειών εργαζομένων
Κωλοτούμπα Τραμπ για ακρίβεια - Δύσκολο να ρίξουμε τις τιμές
Σε άτακτη υποχώρηση ο εκλεγείς πρόεδρος Τραμπ, λιγότερο από 40 ημέρες πριν αναλάβει την προεδρία της χώρας, ισχυριζόμενος πως δεν μπορεί να καταπολεμήσει την ακρίβεια
Επένδυση 1 δισ. από την Boeing στις ΗΠΑ - Στόχος τα δέκα «787» το μήνα έως το 2026
Η Boeing προσπαθεί να επαναφέρει την παραγωγή των αεροσκαφών τύπου 787 σε πέντε το μήνα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους