Συμπληρωματική προειδοποιητική επιστολή αποφάσισε να αποστείλει στην Ελλάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επειδή δεν εφαρμόζει ορθά τους κανόνες που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τα μεταχειρισμένα οχήματα που αγοράζονται σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ.

Υπενθυμίζεται ότι μια πρώτη προειδοποιητική επιστολή εστάλη στην Ελλάδα στις 23 Σεπτεμβρίου 2021 σχετικά με το τέλος ταξινόμησης και τον περιβαλλοντικό φόρο για τα εν λόγω οχήματα.

Αυτοκίνητο: Όργιο με απάτες και κρυφές αυξήσεις τιμών

Από τότε, η Ελλάδα έχει επεκτείνει την εφαρμογή του περιβαλλοντικού φόρου σε νέες κατηγορίες οχημάτων. Ο εν λόγω περιβαλλοντικός φόρος εισάγει διακρίσεις μεταξύ των μεταχειρισμένων οχημάτων που αγοράζονται και ταξινομούνται στην Ελλάδα και των μεταχειρισμένων οχημάτων που αγοράζονται σε άλλα κράτη μέλη και στη συνέχεια ταξινομούνται στην Ελλάδα.

Κατά συνέπεια, η Επιτροπή επεκτείνει τώρα το πεδίο εφαρμογής της παράβασης λαμβάνοντας υπόψη τις νέες τροποποιήσεις που εισήχθησαν στην ελληνική νομοθεσία. Η Ελλάδα έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει στη συμπληρωματική προειδοποιητική επιστολή. Αν η Ελλάδα δεν λάβει μέτρα εντός των επόμενων δύο μηνών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.

Η επιστολή του 2021

Στην επιστολή του 2021 η ΕΕ σημείωνε ότι «η εθνική φορολογική διαδικασία ταξινόμησης αποθαρρύνει τη θέση σε κυκλοφορία μεταχειρισμένων οχημάτων στην Ελλάδα υπέρ της πώλησης ομοειδών προϊόντων που διατίθενται στην εγχώρια αγορά.

Επιπλέον, η Ελλάδα απαγορεύει την ταξινόμηση συγκεκριμένων κατηγοριών μεταχειρισμένων οχημάτων που έχουν αγοραστεί σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ.

Ως εκ τούτου, η Ελλάδα έχει παραβιάσει τις υποχρεώσεις της σχετικά με την ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων και την απαγόρευση διακριτικής φορολογικής μεταχείρισης των προϊόντων (άρθρα 34, 36 και 110 της ΣΛΕΕ)».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία