Την ικανοποίησή της για τη συμφωνία που επιτεύχθηκε σήμερα στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για την αναθεώρηση της στρατηγικής του 2018 για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, εκφράζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η Κομισιόν, η συμφωνία αποτελεί ορόσημο για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών και για τη διασφάλιση της δίκαιης συμβολής του ναυτιλιακού τομέα στην επίτευξη των στόχων της συμφωνίας του Παρισιού, ανάλογα με το μερίδιό του 3 % στις παγκόσμιες εκπομπές. Τώρα που έχει επιτευχθεί η συμφωνία, είναι σημαντικό να αρχίσει η εφαρμογή το συντομότερο δυνατόν, υπογραμμίζει η Επιτροπή.
Στόχος οι μηδενικές εκπομπές
Η αναθεωρημένη στρατηγική για το 2023 θέτει ως στόχο καθαρές μηδενικές εκπομπές από τα πλοία «έως ή γύρω από το 2050».
Πρόκειται για ακόμα πιο φιλόδοξο στόχο σε σύγκριση με την υφιστάμενη στρατηγική για το 2018, η οποία αποσκοπούσε στη μείωση των εκπομπών από τα πλοία κατά μόλις 50% στον ίδιο χρονικό ορίζοντα.
Η Επιτροπή είναι έτοιμη να συνεργαστεί με τα κράτη μέλη της ΕΕ και άλλα μέρη του ΔΝΟ για την εφαρμογή μιας πορείας που συνάδει με τον στόχο της συμφωνίας του Παρισιού για τη θερμοκρασία.
Η στρατηγική θέτει επίσης ως σημαντικό στόχο την υιοθέτηση τεχνολογιών, καυσίμων και/ή πηγών ενέργειας μηδενικών ή σχεδόν μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2030 σε ποσοστό τουλάχιστον 5 %, με στόχο την υιοθέτηση τεχνολογιών, καυσίμων και/ή πηγών ενέργειας με μηδενικές ή σχεδόν μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Ο στόχος αυτός θα θέσει σε κίνηση τη μετάβαση, στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα στους κλάδους της ναυτιλίας και των καυσίμων και παρέχοντας κίνητρα για τις απαιτούμενες επενδυτικές αποφάσεις και επιλογές καυσίμων.
Ικανοποιητική πρόοδος
Τέλος, σημειώθηκε ικανοποιητική πρόοδος όσον αφορά τα μέτρα για την υλοποίηση των στόχων. Ο ΙΜΟ κατέληξε σε συναίνεση σχετικά με την ανάγκη θέσπισης τέτοιων μέτρων έως το 2025 και ότι θα πρέπει να περιλαμβάνουν ένα πρότυπο που θα ρυθμίζει τη σταδιακή μείωση της έντασης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των καυσίμων πλοίων και έναν μηχανισμό τιμολόγησης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία. Τα μέτρα θα αναπτυχθούν με βάση μια ολοκληρωμένη εκτίμηση επιπτώσεων που θα διασφαλίζει ότι μειώνουν αποτελεσματικά τις εκπομπές από τον τομέα, συμβάλλοντας παράλληλα σε ισότιμους όρους ανταγωνισμού και σε δίκαιη και ισότιμη μετάβαση που δεν θα αφήνει κανέναν στο περιθώριο.
Τα επίπεδα φιλοδοξίας και τα ενδεικτικά σημεία ελέγχου λαμβάνουν υπόψη τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά τον κύκλο ζωής των καυσίμων πλοίων με στόχο τη μείωση των εκπομπών εντός των ορίων του ενεργειακού συστήματος της διεθνούς ναυτιλίας, αποτρέποντας έτσι τη μετατόπιση των εκπομπών σε άλλους τομείς. Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή εκφράζει την ικανοποίησή της για την έγκριση των κατευθυντήριων γραμμών σχετικά με την ένταση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τον κύκλο ζωής των καυσίμων πλοίων, οι οποίες παρέχουν στέρεα θεμέλια για τα επόμενα έτη και εγγυώνται τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Τα κράτη μέλη της ΕΕ και η Επιτροπή συνεργάστηκαν στενά και επέδειξαν ηγετικό ρόλο για τη διευκόλυνση της σύναψης συμφωνίας σήμερα. Η ΕΕ θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τα μέρη του ΔΝΟ για τη λήψη σαφών και φιλόδοξων μέτρων έως το 2025, καθώς και για τη συνέχιση της παροχής βοήθειας στις αναπτυσσόμενες και λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες.
Latest News
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα