Μπορεί να υπάρχουν κερδισμένοι και χαμένοι προορισμοί μέχρι στιγμής, αλλά συνολικά η χώρα μας είναι στο «συν» και οι κρατήσεις Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου δείχνουν ότι θα «πιάσουμε» τα μεγέθη του 2019, σε αφίξεις αλλά και σε έσοδα λόγω και της ανόδου των τιμών.

Ωστόσο ερωτηματικό αποτελούν ορισμένες νέες τάσεις που καταγράφονται όπως είναι η πτώση σε διανυκτερεύσεις, η μεγαλύτερη εστίαση σε σχέση με το παρελθόν, του ταξιδιώτη στο value for money σε όλες τις κατηγορίες εισοδημάτων, η αύξησης των επισκέψεων στα σούπερ μάρκετ της κάθε περιοχής από τους τουρίστες για αναζήτηση φθηνότερης διατροφικής λύσης και τέλος ο έντονος ανταγωνισμός από Αίγυπτο και Τουρκία στα πολυτελή καταλύματα, που πιέζει τη ζήτηση για τα ελληνικά 5στέρα.

Τουρισμός: Στα 12 εκατ. η επιβατική κίνηση το α’ εξάμηνο

Σε κάθε περίπτωση στους κερδισμένους φέτος, σε σύγκριση με πέρυσι το πρώτο εξάμηνο όπως προκύπτει από τα στοιχεία των αεροπορικών αφίξεων είναι προορισμοί όπως Αθήνα (+38,5%), Θεσσαλονίκη (26,3%), Σκιάθος (19,1%), Καβάλα (+26%), Ζάκυνθος (+13.0%), Μυτιλήνη (+12,2%), Κέρκυρα (9,7%), Ρόδος (10,5%), Χανιά (+8,8%), με τους περισσότερους από αυτούς να πιάνουν διψήφια ποσοστά ανόδου σε σχέση με το 2022.

Χαμηλότερες «πτήσεις»

Η εικόνα είναι διαφορετική λίγο όταν η σύγκριση γίνεται με το πρώτο εξάμηνο του 2019 καθώς ορισμένα αεροδρόμια κάνουν χαμηλοτερες …πτήσεις . Η Καβάλα είναι ελαφρώς κάτω (-1,4%) όπως και η Θεσσαλονίκη (-4,9%) και η Μυτιλήνη (-9,3%) και η Σάμος (-9%).

Αντιθέτως προορισμοί που φέτος είναι στους «χαμένους» σε σχέση με πέρυσι , όσον αφορά την ποσοστιαία εικόνα των αφίξεων, όπως η Μύκονος (-11,4% στις αφίξεις σύμφωνα με την Fraport) και η Σαντορίνη (-7,2%), παραμένουν σε θετικό έδαφος σε σύγκριση με το 2019, με την Μύκονο στο +10,6% και τη Σαντορίνη στο +31,5%.

Πάντως το πρώτο εξάμηνο του 2023 οι συνολικές αεροπορικές αφίξεις στα αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» (8.249.652 αφίξεις) και τα 14 αεροδρόμια της Fraport (8.593.628) έφτασαν τις 16,7 εκατ. έναντι 13,68 εκατ. αφίξεις το 2022 σημειώνοντας άνοδο 22,07%, ενώ σε σύγκριση με το 2019 σημειώνεται άνοδος 7,5%.

Ωστόσο ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το σχόλιο της αντιπρόεδρου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) και προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Ζακύνθου Χριστίνας Τετράδη, η οποία μιλώντας στον ot.gr επισημαίνει ότι φέτος έχουμε μεν περισσότερες αφίξεις σε σχέση με πέρυσι και το 2019 έχουμε όμως λιγότερες διανυκτερεύσεις ανά επιβάτη.

Χριστίνα Τετράδη

Και το μέγεθος αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί επηρεάζει πληρότητες και έσοδα. Όπως εξηγεί αν για παράδειγμα αν πέρυσι είχαμε 100 αφίξεις και 8 διανυκτερεύσεις άρα σύνολο 800 διανυκτερεύσεις, φέτος έχουμε μεν 120 αφίξεις αλλά πέντε διανυκτερεύσεις που σημαίνει στο σύνολο 600!

Πάντως η ίδια εκφράζει την αισιοδοξία της για τη συνέχεια.

Μέχρι τώρα η εικόνα δεν ήταν ιδιαίτερη ικανοποιητική παρά τα αντιθέτως αναμενόμενα, τώρα αρχίζει να ζεσταίνεται η κατάσταση λέει στον ot.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λακωνίας Δημήτρης Πολλάλης.

Δημήτρης Πολλάλης

Μπορεί να ελπίζαμε στον ότι η περιοχή μας είναι οδικός προορισμός όμως μέχρι τώρα η κίνηση δεν ήταν η αναμενόμενη. Δεν είναι κακή όχι όμως η αναμενόμενη, σημειώνει. Πολύ ανεβασμένες πληρότητες βλέπουμε μετά τις 20 Ιουλίου λέει ο κ. Πολλάλης, προσθέτοντας ότι ο επισκέπτης επίσης δεν ξοδεύει πολλά χρήματα μέσα στο ξενοδοχείο. Προτιμάει τα σούπερ μάρκετ από την ταβέρνα η το εστιατόριο του ξενοδοχείου, συμπληρωνει.

Το value for money αποκτά τώρα την πραγματική του αξία σε όλες τις κατηγορίες καταλυμάτων και εισοδημάτων σχολιάζει ο κ. Γιώργος Δρακόπουλος ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Tourism Generis.

Γιώργος Δρακόπουλος

Επίσης τονίζει ότι χρειαζόμαστε όλα τα εισόδηματα αλλά με έμφαση πάντα στα ποιοτικά στοιχεία,

ΣΕ μια συνολική αποτύπωση της εικόνας του ελληνικού τουρισμούς στις αρχές του δευτέρου εξάμηνου προχωράει ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) κ. Γρηγόρης Τάσιος ο οποίος επισημαίνει:

Γρηγόρης Τάσιος

Το 2023 είναι μια κανονική χρονιά, με τα θετικά και τα αρνητικά της σημεία. Ξεκίνησε με καλούς ρυθμούς Φεβρουάριο και Μάρτιο, σημείωσε κάμψη τον Μάιο σε ορισμένα νησιά και σε προορισμούς της Βόρειας Ελλάδας και πλέον, δείχνει τη δυναμική της καθώς διανύουμε την υψηλή τουριστική περίοδο. Από την εικόνα που έχουμε για τις κρατήσεις Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου φαίνεται πως θα πιάσουμε τα μεγέθη του 2019, παρά το γεγονός πως είναι μια χρονιά ολικής επαναφοράς των ανταγωνιστών μας, όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος και η Ισπανία. Ειδικά για την Τουρκία, αυτή τη στιγμή έχει 30 με 40% χαμηλότερες τιμές κυρίως στις πολυτελείς υπηρεσίες και γι’ αυτό βλέπουμε μια κάμψη στα ελληνικά «πεντάστερα». Ένα δεύτερο σημείο που πρέπει να επισημανθεί είναι οι άσχημες καιρικές συνθήκες που επικράτησαν στο ξεκίνημα της σεζόν με αποτέλεσμα οι προορισμοί της Βόρειας Ελλάδας να αρχίσουν να υποδέχονται με καθυστέρηση Βαλκάνιους επισκέπτες και συγκεκριμένα, μετά τις 15 Ιουνίου.

Παρακολουθούμε επίσης και μια υστέρηση της γερμανικής αγοράς που αποτυπώνεται στις προγραμματισμένες πτήσεις αυτό το χρονικό διάστημα, λόγω του ότι η γερμανική οικονομία βρίσκεται σε ύφεση και αυτό δημιουργεί στους πολίτες της ένα περιβάλλον αβεβαιότητας και ανασφάλειας που αποτυπώνεται στην κάμψη της τουριστικής ζήτησης. Έχουν επανέλθει όμως οι αγορές της Πολωνίας, της Γαλλίας και της Ολλανδίας και αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό. Βλέπουμε επίσης το Ισραήλ να κινείται δυναμικά, με απευθείας πτήσεις, στο Ηράκλειο Κρήτης, στη Ρόδο, στη Θεσσαλονίκη και για πρώτη φορά στα Γιάννενα. Η Αθήνα έχει μια καλή χρονιά με επισκεψιμότητα από ΗΠΑ, Καναδά και κάποιες άλλες εθνικότητες, ενώ η Θεσσαλονίκη κινείται σε σταθερούς ρυθμούς με πρώτες τις αφίξεις από τη βαλκανική ενδοχώρα. Αλλά και ο οδικός τουρισμός δείχνει μια αξιόλογη κινητικότητα, με πρωταγωνιστές τους Ρουμάνους.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott