Η αναβίωση ενός εμβληματικού αυτοκινήτου της σοβιετικής εποχής, του Moskvich, από ρωσική κρατική εταιρεία αναδείχθηκε με τυμπανοκρουσίες ως ένδειξη της ανθεκτικότητας της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας στις δυτικές κυρώσεις.
«Είναι ένα ιστορικό γεγονός», είπε ο δήμαρχος της Μόσχας Σεργκέι Σομπιάνιν, κάνοντας τα εγκαίνια στο εργοστάσιο που η κυβέρνηση της Μόσχας πήρε από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault πέρυσι προς ένα μόνο ρούβλι
Το εάν παραμένει κραταιά η ρωσική βιομηχανία μένει να φανεί. Αυτό, πάντως, που διαφαίνεται είναι ότι η αναγέννηση του Moskvich είναι ένα σημάδι της αυξανόμενης επιρροής της Κίνας σε έναν σημαντικό τομέα της ρωσικής οικονομίας.
Τα καινούργια Moskvich δεν μοιάζουν με τα «κουτιά» της σοβιετικής εποχής, σημειώνει το Reuters.
Τα κομψά τετράθυρα SUV διαθέτουν εξαρτήματα κινητήρα και ταπετσαρίες από την κινεζική JAC Motors, ευδιάκριτα. Πηγές που επικαλείται το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο ότι το μοντέλο Moskvich 3 είναι ένα JAC Sehol X4 που συναρμολογήθηκε στη Μόσχα χρησιμοποιώντας εξοπλισμό που αγοράστηκε από κινέζο συνεργάτη.
Η Moskvich ανακοίνωσε πρόσφατα ότι τα μοντέλα 3 και 3e κατασκευάζονται σε εργοστάσιο του εξωτερικού και στη συνέχεια εξάγονται στη Ρωσία όπου ολοκληρώνεται η συναρμολόγησή τους. Έκανε λόγο για «ξένο εταίρο», χωρίς να κατονομάσει την JAC.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατακτούν μερίδιο αγοράς στη Ρωσία, αξιοποιώντας την αποχώρηση δυτικών παικτών που κυριαρχούσαν στην αγορά πριν από την εισβολή στην Ουκρανία, όπως δείχνουν τα στοιχεία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τα κινεζικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 49% της αγοράς της Ρωσίας, φτάνοντας τις 40.000 μονάδες τον Ιούνιο, σε σύγκριση με ένα προπολεμικό μερίδιο μόλις 7% τον Ιούνιο του 2021, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Autostat.
Οι εξαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στη Ρωσία πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου του 2023 αυξήθηκαν 5,2 φορές από έτος σε έτος σε σχεδόν 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία των κινεζικών τελωνείων, συμπεριλαμβανομένων των εξαγωγών αξίας σχεδόν 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων μόνο τον Απρίλιο.
Πέρα από αυτά τα στοιχεία, οι κινεζικές εταιρείες αυξάνουν επίσης τις πωλήσεις τους στη Ρωσία με τη συναρμολόγηση οχημάτων σε εργοστάσια όπως η Renault και η Nissan, σύμφωνα με το Reuters.
Το Reuters μίλησε με πηγές που γνωρίζουν το θέμα, οι οποίες ανέφεραν ότι έξι εργοστάσια στη Ρωσία –συνολικής ετήσιας δυναμικότητας 600.000 αυτοκινήτων- που ανήκαν στο παρελθόν σε ευρωπαϊκές, ιαπωνικές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες τώρα παράγουν κινεζικά μοντέλα ή σχεδιάζουν να το κάνουν.
Ο Βλαντιμίρ Μπεσπάλοφ, ανεξάρτητος εμπειρογνώμονας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, σχολίασε ότι η αυξανόμενη παρουσία των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών ωφελεί τη Ρωσία, επιτρέποντάς της να επανεκκινήσει την παραγωγή σε εργοστάσια που βρίσκονται σε αδράνεια και να διατηρήσει θέσεις εργασίας σε μια βιομηχανία που το 2020 απασχολούσε περίπου 300.000 άτομα.
«Αναμφίβολα, η επέκταση των κινεζικών κατασκευαστών αυτοκινήτων στη ρωσική αγορά θα συνεχιστεί», δήλωσε ο Andrey Olkhovsky, επικεφαλής της αλυσίδας αντιπροσωπειών Avtodom. «Δεν υπάρχουν εναλλακτικές για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας».
Η Avtodom, η οποία αγόρασε τις θυγατρικές της Mercedes-Benz στη Ρωσία, βρίσκεται σε συζητήσεις με αρκετές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για τη συναρμολόγηση ενός premium κινεζικού αυτοκινήτου στο παλιό εργοστάσιο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη Μόσχα και ένας συνεργάτης θα μπορούσε να ανακοινωθεί μέχρι το τέλος του έτους, σημείωσε.
Η κεντρική τράπεζα είναι ένα από τα λίγα κρατικά όργανα που αναγνωρίζουν την αυξανόμενη επιρροή της Κίνας.
Όπως σημείωσε σε μια έκθεση στα μέσα Ιουλίου, αρκετά εργοστάσια στην κεντρική και βορειοδυτική Ρωσία που ήταν σε αδράνεια πέρυσι, παράγουν τώρα “αυτοκίνητα βασισμένα σε κινεζικά μοντέλα … με τις δικές τους μάρκες”.
«Αν στο παρελθόν κυριαρχούσαν τα αυτοκίνητα από την Ιαπωνία και την Ευρώπη, πλέον περισσότερο από το 70% των εισαγωγών είναι από την Κίνα», αναφέρεται στην έκθεση.
Latest News
Στο 2,7% - ως αναμενόταν- ο αμερικανικός πληθωρισμός τον Νοέμβριο
Η αύξηση είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων εφτά μηνών - Πώς θα επηρεάσει την απόφαση της Fed
Ανακατεύουν την τράπουλα της ηγεσίας οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες - Οι αλλαγές σε BMW και Mercedes
Οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν σε διαρθρωτικές αλλαγές ηγετικών στελεχών για να σώσουν την «παρτίδα»
Reuters: Σχέδια για υποτίμηση του γουάν ενόψει του Trump 2.0
Αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters αναφέρει τα σχέδια της Κίνας για να αντιμετωπίσει τους δασμούς Τραμπ
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους