λλες πέντε θέσεις έχασε στον παγκόσμιο ανταγωνισμό το λιμάνι του Πειραιά που ελέγχεται από την Cosco,  στη διάρκεια του 2022 σύμφωνα με τα στοιχεία της έκδοσης «One Hundred Ports 2023» των Lloyd’s List. Πιο συγκεκριμένα το 2022 το λιμάνι του Πειραιά βρέθηκε στην 38η θέση από την 33η θέση ένα χρόνο πριν και την 28η το 2020, Η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων υπολογίζεται από την ειδική έκδοση στα 5.000.948 teu, μειωμένα κατά 5,9% σε σύγκριση με τα 5.311.775 teu του 2021. Ο αριθμός διακινούμενων containers μειώνεται για τρίτο συνεχές έτος, αλλά υπάρχουν ενδείξεις ότι στις αρχές του 2023 αρχίζει να ανακτάται το χαμένο έδαφος αναφέρουν οι Lloyd’s List.

Τα 100 μεγαλύτερα λιμάνια πέτυχαν συνδυασμένη αύξηση του όγκου κατά 1,5% το 2022, με τις συνολική διακίνηση containers να φτάνει τα 685,8 εκατ. teu.

Πειραιάς: Ξεπέρασε τη Βαλένθια στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων

Αξίζει να σημειωθεί ότι στα δέκα πρώτα λιμάνια τα επτά είναι κινεζικά, με την Σανγκάη να βρίσκεται στην πρώτη θέση η Σιγκαπούρη στη δεύτερη, το Μπουσάν στην έβδομη ενώ το πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι είναι το Ρότερνταμ που βρίσκεται στην δέκατη θέση

Η μετά την πανδημία άνθιση που βοήθησε τον κλάδο των λιμανιών εμπορευματοκιβωτίων να ανακτήσει τις απώλειες φορτίων που προκάλεσε η πανδημία άρχισε να εξασθενεί το 2022, σημειώνουν οι Lloyd’s List.

Για τα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, αυτό σήμαινε επιστροφή στις ημέρες της μέτριας αύξησης της ζήτησης  μια τάση που είχε γίνει σταθερό στοιχείο για τον κλάδο πριν από το Covid.

Η ισχυρή εμφάνιση της Κίνας και οι ανθεκτικές οικονομίες της Μέσης Ανατολής συνέβαλαν στο αντισταθμιστεί η έλλειψη ζήτησης από το μετα-πανδημικό hangover  που έγινε πιο αισθητό στην Ευρώπη και σε ολόκληρη την Αμερική.

Το πλεονέκτημα μιας πιο μέτριας εικόνας της ζήτησης ήταν ότι έδωσε στα λιμάνια – και στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων γενικότερα – την πολυπόθητη ανάπαυλα από τη χρόνια συμφόρηση που είχε πνίξει τις αλυσίδες εφοδιασμού καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021, σημειώνουν οι Lloyd’s List

Ωστόσο μετά το πέρας της πανδημίας νέο σοκ ήταν η πολεμική σύρραξη στην Ουκρανία που πυροδότησες τις πληθωριστικές πιέσεις με αρνητική επίπτωση στη ζήτηση

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Λιμάνια
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα