«Ακόμη και τα 2 εκατ. ναυτικών που ταξιδεύουν αυτήν τη στιγμή σε όλον τον κόσμο μπορούν να εκπαιδευθούν με το e-learning. Όλη η διαδικασία εκπαίδευσης στη ναυτιλία, σε ποσοστό τουλάχιστον 90%, γίνεται εξ αποστάσεως. Η ναυτιλία είναι από τους κλάδους που εδώ και πολλά χρόνια έχουν υιοθετήσει αυτό το μοντέλο, λόγω της φύσης της. Ο ναυτικός πάνω στο πλοίο δεν μπορεί να εκπαιδευτεί παρά μόνο εξ αποστάσεως, με τεχνολογικά μέσα».
Τα παραπάνω τόνισε μιλώντας σε εκδήλωση στο πλαίσιο της διήμερης Έκθεσης της Ναυτιλιακής και Βιομηχανικής Ένωσης WIMA (Worldwide Industrial & Marine Association) με τίτλο «Embracing Sustainability & Innovation in Shipping», ο κ. Σπύρος Γκούμας, CEO της SQLearn και Μέλος του Δ.Σ. της WIMA.
Ναυτιλία: Αντιδράσεις χωρών της ΕΕ για το κόστος ένταξης στο σύστημα εμπορίας ρύπων
Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Πέτρινη Αποθήκη του ΟΛΠ, στον Πειραιά, στις 22 και 23 Νοεμβρίου, ο κ. Γκούμας και τα στελέχη της SQLearn, είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις υπηρεσίες της εταιρείας και να αναδείξουν τη συμβολή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του προσωπικού των ναυτιλιακών εταιρειών στη βιωσιμότητα του κλάδου.
Στο περίπτερο της SQLearn οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν το VR Maritime Training, μία εκπαιδευτική εφαρμογή που βασίζεται σε τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας, και να ενημερωθούν συνολικά για τις πρωτοποριακές υπηρεσίες της εταιρείας στον τομέα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη ναυτιλία. Το περίπτερο επισκέφτηκαν και μαθητές του Ναυτικού Λυκείου Περάματος, στους οποίους παρουσίασε τα εκπαιδευτικά εργαλεία της SQLearn ο κ. Σάκης Μπουρλιός, Account Manager της εταιρείας.
Η εκπαίδευση στο επίκεντρο
Σημαντική ήταν η ημερίδα που πραγματοποιήθηκε τη δεύτερη μέρα της Έκθεσης, με θέμα «Ανθρώπινο Δυναμικό στη Ναυτιλία – Τεχνολογία & Προκλήσεις», στην οποία συμμετείχαν η Υφυπουργός κα Δόμνα Μιχαηλίδου, η κα Δανάη Μπεζαντάκου, CEO της Navigator Shipping και Founder του YES Forum, ο Δρ. Ιωάννης Θεοτοκάς, Πρόεδρος του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, και ο κ. Σπύρος Γκούμας, CEO της SQLearn και Μέλος του Δ.Σ. της WIMA. Τη συζήτηση συντόνισε η κα Όλγα Σταυροπούλου, Γενική Διευθύντρια της HELMEPA.
Όλοι οι ομιλητές έδωσαν έμφαση στην ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας και στην πρόκληση που δημιουργεί για τον κλάδο η προσαρμογή του ανθρώπινού δυναμικού του στη νέα πραγματικότητα.
Κατά την τοποθέτησή του ο κ. Σπύρος Γκούμας έκανε λόγο για «Ελληνικό Ναυτιλιακό Θαύμα», σημειώνοντας ότι «η WIMA είναι μία ένωση ελληνικών εταιρειών που στηρίζει ακριβώς αυτό το θαύμα». Αναφερόμενος στην εκπαίδευση των ανθρώπων της ναυτιλίας, είπε πως «ό,τι φτάνει στο cluster της ναυτιλίας ως ανθρώπινο δυναμικό πρέπει να περάσει από δύο φάσεις εκπαίδευσης: την αρχική κατάρτιση για τα βασικά πτυχία και, κυρίως, τη συνεχιζόμενη κατάρτιση, που είναι υποχρεωμένη η ναυτιλία να κάνει. Όλη αυτή η διαδικασία για τη ναυτιλία, σε ποσοστό τουλάχιστον 90%, γίνεται εξ αποστάσεως. Η ναυτιλία είναι από τους κλάδους που εδώ και πολλά χρόνια έχουν υιοθετήσει αυτό το μοντέλο, λόγω της φύσης της. Ο ναυτικός πάνω στο πλοίο δεν μπορεί να εκπαιδευτεί παρά μόνο εξ αποστάσεως, με τεχνολογικά μέσα».
Απαντώντας σε ερώτηση για το αν υπάρχει η δυνατότητα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μεγάλου αριθμού ναυτικών, ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της SQLearn εξήγησε ότι «όσο περνάει ο καιρός και οι τεχνολογίες αναπτύσσονται και το Διαδίκτυο μας δίνει μεγαλύτερες ευκαιρίες, ενισχύει ακόμα περισσότερο την τάση για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ώστε ακόμα και το σύνολο των 2 εκατομμυρίων ναυτικών που ταξιδεύουν αυτήν τη στιγμή σε όλον τον κόσμο μπορούμε να τους εκπαιδεύσουμε με το e-learning».
Πρακτική βιωσιμότητας
Περιγράφοντας το πώς αυτό το μοντέλο εκπαίδευσης συμβάλλει στη βιωσιμότητα του κλάδου, ο κ. Γκούμας σημείωσε ότι «καθώς η ναυτιλία είναι ένας παγκόσμιος κλάδος, οι εταιρείες έχουν άμεσο διεθνή ανταγωνισμό. Άρα, αν δεν ενσωματώσουν ό,τι πιο καινοτόμο υπάρχει στην τεχνολογία, δεν μπορούν να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Αυτό σημαίνει ότι σήμερα, που οι τεχνολογίες τρέχουν πάρα πολύ γρήγορα, οι ναυτιλιακές είναι υποχρεωμένες να δημιουργήσουν πλοία τα οποία ενσωματώνουν όλες τις νέες τεχνολογίες. Την ίδια ώρα, οι διεθνείς οργανισμοί που διαμορφώνουν τη νομοθεσία για τη ναυτιλία, όσο περνάει ο καιρός ενσωματώνουν αυστηρότερους κανόνες. Έτσι, δημιουργείται ένα τεράστιο πρόβλημα παρακολούθησης από τη μία της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στα πλοία και από την άλλη της ενημέρωσης του προσωπικού για τους νέους κανονισμούς. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, πως αν η ναυτιλία δεν είχε ήδη ενσωματώσει στην καθημερινότητά της την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δεν θα μπορούσε να ικανοποίησει αυτές τις απαιτήσεις, οι οποίες είναι αναγκαίες για να συνεχίσει να λειτουργεί ανταγωνιστικά».
Καταλήγοντας, ο κ. Γκούμας τόνισε ότι «η μέθοδος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχει πολύ αυστηρούς κανόνες και είναι μία διαδικασία πολύ καλά οργανωμένη, την οποία το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο της Βρετανίας είχε ξεκινήσει πριν από 150 χρόνια και η οποία έχει πια τελειοποιηθεί. Εμείς σήμερα βρισκόμαστε σε μία φάση που οι τεχνολογίες μας βοηθούν να εξελίξουμε ακόμα περισσότερο αυτή τη μεθοδολογία, γιατί μας δίνεται η ευκαιρία να δημιουργήσουμε προσομειώσεις, βίντεο που δεν θα μπορούσαμε να έχουμε σε μία παραδοσιακή εκπαίδευση, δηλαδή έναν πλούτο εκπαιδευτικού υλικού. Η Ελλάδα παράγει καινοτομία και η SQLearn είναι πρωτοπόρος παγκοσμίως στα καινοτόμα εργαλεία για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση».
Latest News
Υψηλή κερδοφορία για 8 στις 10 πιο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες
Στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2024 τα καθαρά κέρδη για τις κορυφαίες εταιρείες έφτασαν κοντά στα 20 δισ. δολάρια
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες