Αποτελεί τη νέα τάση που κυριαρχεί τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Με τον τζίρο τους να ξεπερνά στη χώρα μας τα 500 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση τα έτοιμα και ημιέτοιμα γεύματα αποτελούν μέρος στο καλάθι των καταναλωτών.
Σούπερ μάρκετ: Με σνακ, αναψυκτικά και αλκοολούχα ποτά γέμισαν το καλάθι τους οι Έλληνες στο 10μηνο
Φρέσκα, κατεψυγμένα, κονσέρβες, ακόμα και αποξηραμένα αποτελούν λύση, η οποία μάλιστα θεωρείται από πολλούς και τρόπος εξοικονόμησης χρημάτων, αφού αγοράζουν τόσο όσο θέλουν να καταναλώσουν, χρειάζονται λιγότερο χρόνο και ενέργεια για να το μαγειρέψουν και παράλληλα η τελευταία τάση που αποτελεί τα λεγόμενα φρέσκα πακέτα (fresh box), που περιλαμβάνουν όλα τα υλικά που χρειάζεται μια συνταγή στις απαραίτητες ποσότητες, βοηθά στην αποφυγή της σπατάλης πρώτων υλών που συχνά και καταλήγουν στα σκουπίδια.
Πλέον ο ένας στους δύο καταναλωτές (49%) βασίζει τον εβδομαδιαίο προγραμματισμό της διατροφής του στα έτοιμα και ημιέτοιμα φαγητά έχοντας τη δυνατότητα να επιλέξει από μια μεγάλη ομάδα προϊόντων.
Στη διάρθρωση της αγοράς έτοιμων φαγητών ανά κύρια ομάδα προϊόντων σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς και της ICAP η κατηγορία των κατεψυγμένων φαγητών κατέχει ποσοστό περίπου ποσοστό 47% – 50% επί του συνόλου, οι κονσέρβες με 25%, τα φαγητά ψυγείου 16% είτε πρόκειται για έτοιμα ή ημιέτοιμα γεύματα με ανοδική πορεία, τα αποξηραμένα φαγητά (σούπες, ζυμαρικά, νουντλς, κ.τ.λ.) 3% και 9,6% τα προϊόντα ζεστής γωνιάς.
Το γεγονός ότι η πανδημία έκανε τους ανθρώπους να επαναξιολογήσουν το μαγείρεμα στο σπίτι έστρωσε το έδαφος για αυτή την κατηγορία ενώ η ακρίβεια και οι περικοπές στις παραγγελίες εκτός σπιτιού άνοιξαν την όρεξη της βιομηχανίες τροφίμων να εμπλουτίσουν την γκάμα των προϊόντων τους και να προσφέρουν από παραδοσιακές ελληνικές συνταγές έως ιταλική και ασιατική κουζίνα.
Σύμφωνα με τη μελέτη του ELTRUΝ το 27% των Ελλήνων δηλώνουν ότι μαγειρεύουν περισσότερο στο σπίτι σε σχέση με πριν από την πανδημική και την ενεργειακή κρίση, γεγονός που τροφοδοτεί μεγάλη ζήτηση στην κατηγορία των ημιέτοιμων γευμάτων.
Επενδύσεις
Η κατηγορία των έτοιμων φαγητών αποτελεί πλέον δυναμικό κλάδο, στον οποίο επενδύουν όλο και περισσότερες επιχειρήσεις ενώ το τελευταίο διάστημα πραγματοποιούνται και εξαγορές. Ο κλάδος των τυποποιημένων γευμάτων τα οποία διατίθενται μέσω των σουπερμάρκετ διακρίνεται σε τέσσερις βασικές κατηγορίες: στα κατεψυγμένα, τα θερμοκρασίας ψυγείου, τα θερμοκρασίας περιβάλλοντος και τα αποξηραμένα.
Σύμφωνα με στοιχεία της ICAP η κατηγορία των κατεψυγμένων έτοιμων φαγητών εκτιμάται ότι αυξήθηκε σχεδόν κατά 8% στην τριετία 2019 – 2021 και 1,1% στο διάστημα 2021 – 2022. Οι κατεψυγμένες πίτες καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων της κατηγορίας αυτής και ακολουθούν τα κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα με βάση το κρέας, το ψάρι και το κοτόπουλο, ενώ έπονται οι υπόλοιποι τύποι κατεψυγμένων γευμάτων με μεγάλη διαφορά.
Τα έτοιμα φαγητά σε κονσέρβες εμφάνισαν άνοδο 6,3% το 2020 επί των συνολικών πωλήσεών τους που συνεχίστηκε το 2021 με ρυθμό της τάξης του 3% και όπως εκτιμάται η αύξηση θα συνεχιστεί ενώ ανάλογη είναι η εικόνα και των έτοιμων γευμάτων ψυγείου όπου τα τελευταία χρόνια νέα προϊόντα ψυγείου διατίθενται στην αγορά, όπως είναι οι έτοιμες σαλάτες – γεύματα, ready to cook, fresh box που έχουν κερδίσει μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού.
Latest News
Πώς θα κινηθεί η αγορά τα Χριστούγεννα - Τι σχεδιάζουν Jumbo, Κωτσόβολος, Πλαίσιο
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι παραδοσιακές αγορές - το βάρος και τα ερωτηματικά για τις «δεύτερες ανάγκες» μετατίθενται για την εκπτωτική σεζόν του Ιανουαρίου
Τα «παράδοξα» του εμπορικού συνδικαλισμού – Τα 30 χρόνια ΕΣΕΕ και το ντεμπούτο της Αθήνας
Τα πρόσωπα που σημάδεψαν τον θεσμό – Η γένεση της ΕΣΕΕ και η πρώτη φορά πρόεδρος από την πρωτεύουσα
Τι φέρνει ο «γάμος» Entersoft με SoftOne – Στα σχέδια νέες εξαγορές
Όπως είπε ο κ. Κοτζαμανίδης μέχρι πρότινος Entersoft και Softone ήταν ανταγωνιστές μεν αλλά με αμοιβαίο μεταξύ τους σεβασμό, ενώ χαρακτήρισε τις δύο εταιρείες «διαμάντια του κλάδου»
«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη
Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία
Στη Newsphone το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά μετά από πλειστηριασμό
Ο σημερινός πλειστηριασμός για το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά, είχε μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 3.417.000 ευρώ
Πράσινο φως από την Κομισιόν για παράταση του «Ηρακλή» - Στα 3 δισ. ο προϋπολογισμός
Η Κομισιόν ενέκρινε νέα παράταση του προγράμματος έως το τέλος του Ιουνίου
«Πράσινο φως» στην Ικτίνος για υπόγειο λατομείο στη Δράμα - Η ανακοίνωση
Η νέα αυτή εκμετάλλευση του υπόγειου λατομείου από την Ικτίνος θα αυξήσει κατά 20% την παραγωγή δολομίτικου Μαρμάρου του Βώλακα
Σε επαφή με τράπεζα η Μουζάκης για το ομολογιακό έως 5 εκατ. ευρώ
Τη σχετική απόφαση ενέκρινε τον περασμένο Αύγουστο η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Μουζάκης
Βραβεία «Κούρος 2024»: Ποιες επιχειρήσεις τιμήθηκαν για τις επιδόσεις τους
Η Λέσχη Επιχειρηματικότητας τίμησε για 27η χρονιά την επιχειρηματικότητα της καινοτομίας απονέμοντας τα βραβεία Κούρος 2024
«Ένωση» των Entersoft- Softone υπό ενιαίο οργανισμό
Η ένωση των Entersoft-Softone θα περιλαμβάνει ένα διευρυμένο portfolio λύσεων, περισσότερους από 90.000 πελάτες, πανελλαδικό δίκτυο 700 συνεργατών και θα απασχολεί 1.500 και πλέον εργαζομένους