Η συνεργασία της ναυτιλίας, με τα ναυπηγεία, τους προμηθευτές καυσίμων, τους κατασκευαστές μηχανών είναι το κλειδί για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα και την εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του διεθνούς εμπορίου..
Το μήνυμα αυτό έστειλε η πρόεδρος της Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών μιλώντας πριν από λίγο, στο διεθνές συνέδριο της Capital Link στην Αθήνα.
Μελίνα Τραυλού: Καταφέραμε πολλά, το «μαζί» κλειδί επιτυχίας
Η ναυτιλία εξήγησε η κυρία Τραυλού είναι διασυνδεδεμένη με πολλούς άλλους κλάδους και με φορείς εκτός του κλάδου, οι οποίοι καθορίζουν σημαντικές παραμέτρους της δραστηριότητάς της.
Ανέφερε χαρακτηριστικά τους παραγωγούς και προμηθευτές καυσίμων, τους κατασκευαστές ναυτικών μηχανών, τα ναυπηγεία, τους ναυλωτές, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, τα λιμάνια, τους νομοθέτες. Όλοι πρέπει να πάνε χέρι-χέρι μαζί μας, τόνισε η πρόεδρος της ΕΕΕ.
Και αυτό πρέπει να συμβεί –«η συνεργασία είναι το κλειδί», επανέλαβε- γιατί «η βιωσιμότητα της διεθνούς ναυτιλίας και συνεπώς η ροή του διεθνούς εμπορίου εξαρτώνται από την αποτελεσματική και παραγωγική συνεργασία όλων μας για την υιοθέτηση ρεαλιστικών λύσεων».
Ήρθε η ώρα να συνεργαστούμε, για να εξασφαλίσουμε μια πορεία που οδηγεί σε ένα πιο πράσινο, βιώσιμο και οικονομικά βιώσιμο μέλλον για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η πρόεδρος της ΕΕΕ σημείωσε ακόμη ότι «σε ένα ήδη υπερ-ρυθμισμένο τοπίο, είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλιστεί η σωστή και κατάλληλη για το σκοπό εφαρμογή. Η πρακτική μας τεχνογνωσία και οι συγκεκριμένες προτάσεις μας μπορούν να είναι ανεκτίμητες για την παροχή βοήθειας στις ρυθμιστικές αρχές».
Ο ναυτιλιακός κλάδος απαιτεί ένα σφαιρικό και ισορροπημένο ρυθμιστικό πλαίσιο και για τον λόγο αυτό «αγκαλιάζουμε σθεναρά τη στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για τα αέρια του πράσινου θερμοκηπίου» πρόσθεσε η κα. Τραυλού.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ΙΜΟ ρυθμίζει μόνο τα πλοία.
Δεν μπορεί να ρυθμίσει άμεσα τους άλλους ενδιαφερόμενους φορείς, η συμβολή των οποίων στην απαλλαγή από τον άνθρακα είναι θεμελιώδης.
Ως εκ τούτου, υπογράμμισε η κα. Τραυλού «παροτρύνουμε τα κράτη να υποστηρίξουν τον ΙΜΟ στην επιτυχή επίτευξη της υιοθέτησης συγκεκριμένων, μεσοπρόθεσμων μέτρων μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG)».
Με τον τρόπο αυτό, ο ΙΜΟ μπορεί να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα όλων των τμημάτων της ναυτιλίας.
«Το ταξίδι μας είναι μια συλλογική προσπάθεια. Ας πλεύσουμε όλοι μαζί σε αυτές τις ανοιχτές θάλασσες της αλλαγής ως ενωμένος στόλος», κατέληξε η πρόεδρος της ΕΕΕ.
Η ΕΕ και ο ΙΜΟ
Αμέσως μετά διεξήχθη συζήτηση μεταξύ της Φωτεινής Ιωαννίδου της DG for Mobility & Transport και του γενικού γραμματέα του Διεθνούς ναυτιλιακού Οργανισμού Arsenio Domingues για τις νομοθετικές ρυθμίσεις της ναυτιλίας. Η εκπρόσωπος της ΕΕ τόνισε ότι η Ευρώπη είναι πιο αυστηρή στα περιβαλλοντικά θέματα «πιέζοντας» έτσι και τον ΙΜΟ να λάβει αποφάσεις, ωστόσο από την άλλη πλευρά παρακολουθεί την πορεία των εργασιών του Οργανισμού για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας.
Από την πλευρά ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ ζήτησε να υπάρχει μια εμπιστοσύνη στο έργο του Οργανισμού οποίος μόλις τον περασμένο Ιούλιο καθόρισε σημαντικούς στόχους για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι