Η συνεργασία της ναυτιλίας, με τα ναυπηγεία, τους προμηθευτές καυσίμων, τους κατασκευαστές μηχανών είναι το κλειδί για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα και την εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του διεθνούς εμπορίου..
Το μήνυμα αυτό έστειλε η πρόεδρος της Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών μιλώντας πριν από λίγο, στο διεθνές συνέδριο της Capital Link στην Αθήνα.
Μελίνα Τραυλού: Καταφέραμε πολλά, το «μαζί» κλειδί επιτυχίας
Η ναυτιλία εξήγησε η κυρία Τραυλού είναι διασυνδεδεμένη με πολλούς άλλους κλάδους και με φορείς εκτός του κλάδου, οι οποίοι καθορίζουν σημαντικές παραμέτρους της δραστηριότητάς της.
Ανέφερε χαρακτηριστικά τους παραγωγούς και προμηθευτές καυσίμων, τους κατασκευαστές ναυτικών μηχανών, τα ναυπηγεία, τους ναυλωτές, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, τα λιμάνια, τους νομοθέτες. Όλοι πρέπει να πάνε χέρι-χέρι μαζί μας, τόνισε η πρόεδρος της ΕΕΕ.
Και αυτό πρέπει να συμβεί –«η συνεργασία είναι το κλειδί», επανέλαβε- γιατί «η βιωσιμότητα της διεθνούς ναυτιλίας και συνεπώς η ροή του διεθνούς εμπορίου εξαρτώνται από την αποτελεσματική και παραγωγική συνεργασία όλων μας για την υιοθέτηση ρεαλιστικών λύσεων».
Ήρθε η ώρα να συνεργαστούμε, για να εξασφαλίσουμε μια πορεία που οδηγεί σε ένα πιο πράσινο, βιώσιμο και οικονομικά βιώσιμο μέλλον για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η πρόεδρος της ΕΕΕ σημείωσε ακόμη ότι «σε ένα ήδη υπερ-ρυθμισμένο τοπίο, είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλιστεί η σωστή και κατάλληλη για το σκοπό εφαρμογή. Η πρακτική μας τεχνογνωσία και οι συγκεκριμένες προτάσεις μας μπορούν να είναι ανεκτίμητες για την παροχή βοήθειας στις ρυθμιστικές αρχές».
Ο ναυτιλιακός κλάδος απαιτεί ένα σφαιρικό και ισορροπημένο ρυθμιστικό πλαίσιο και για τον λόγο αυτό «αγκαλιάζουμε σθεναρά τη στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για τα αέρια του πράσινου θερμοκηπίου» πρόσθεσε η κα. Τραυλού.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ΙΜΟ ρυθμίζει μόνο τα πλοία.
Δεν μπορεί να ρυθμίσει άμεσα τους άλλους ενδιαφερόμενους φορείς, η συμβολή των οποίων στην απαλλαγή από τον άνθρακα είναι θεμελιώδης.
Ως εκ τούτου, υπογράμμισε η κα. Τραυλού «παροτρύνουμε τα κράτη να υποστηρίξουν τον ΙΜΟ στην επιτυχή επίτευξη της υιοθέτησης συγκεκριμένων, μεσοπρόθεσμων μέτρων μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG)».
Με τον τρόπο αυτό, ο ΙΜΟ μπορεί να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα όλων των τμημάτων της ναυτιλίας.
«Το ταξίδι μας είναι μια συλλογική προσπάθεια. Ας πλεύσουμε όλοι μαζί σε αυτές τις ανοιχτές θάλασσες της αλλαγής ως ενωμένος στόλος», κατέληξε η πρόεδρος της ΕΕΕ.
Η ΕΕ και ο ΙΜΟ
Αμέσως μετά διεξήχθη συζήτηση μεταξύ της Φωτεινής Ιωαννίδου της DG for Mobility & Transport και του γενικού γραμματέα του Διεθνούς ναυτιλιακού Οργανισμού Arsenio Domingues για τις νομοθετικές ρυθμίσεις της ναυτιλίας. Η εκπρόσωπος της ΕΕ τόνισε ότι η Ευρώπη είναι πιο αυστηρή στα περιβαλλοντικά θέματα «πιέζοντας» έτσι και τον ΙΜΟ να λάβει αποφάσεις, ωστόσο από την άλλη πλευρά παρακολουθεί την πορεία των εργασιών του Οργανισμού για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας.
Από την πλευρά ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ ζήτησε να υπάρχει μια εμπιστοσύνη στο έργο του Οργανισμού οποίος μόλις τον περασμένο Ιούλιο καθόρισε σημαντικούς στόχους για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα
Latest News
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό