Ενωμένοι θα μπορέσουμε να υλοποιήσουμε αυτό που πρέπει: να πάρουμε τις δύσκολες αποφάσεις που χρειάζονται για διασφαλίσουμε την οικονομική ανάπτυξη, που είναι προϋπόθεση για ευημερία και ευζωία για όλους τους Έλληνες. Αυτό το μήνυμα έστειλε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, από το βήμα του Forum East Macedonia & Thrace Forum, τονίζοντας ότι η περιοχή της Αν. Μακεδονίας – Θράκης είναι παράδειγμα του πώς μπορεί να μετασχηματιστεί η οικονομία ενός τόπου.
Δημογραφικό και οικονομική ανάπτυξη
Όπως είπε ο κ. Σκρέκας, ορμώμενος από την ομιλία του υπουργού Εθνικής Αμυνας Νίκου Δένδια που προηγήθηκε, «οικονομική ανάπτυξη χωρίς διασφάλιση της εθνικής κυριαρχίας δεν μπορεί να υπάρχει, αλλά και μια χώρα χωρίς ισχυρή οικονομία δεν μπορεί να στηρίξει τις ένοπλες δυνάμεις της. Πρέπει, όμως, να αναγνωρίζουμε ποιες είναι οι προκλήσεις για να δώσουμε λύσεις».
Επ’ αυτού, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο δημογραφικό λέγοντας ότι στην Αλεξανδρούπολης από το 2011 έως το 2021 καταγράφτηκε μείωση πληθυσμού κατά 46.000 άτομα, γεγονός το οποίο απέδωσε στον λόγο που επικρατεί και σε ολόκληρη τη χώρα, ότι οι νέοι δεν μπορούν να βρουν σταθερή δουλειά, η οποία θα τους δώσει ασφάλεια και το απαραίτητο εισόδημα για να δημιουργήσουν οικογένεια. Σε αυτό το πλαίσιο, τόνισε, είναι θέμα επιβίωσης του έθνους η ισχυροποίηση και η συνέχιση της οικονομικής ανάπτυξης των τελευταίων 4 χρόνων που συντελείται στη χώρα. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι το 2019 η Ελλάδα ήταν μεταξύ των 3 χωρών από το τέλος στην οικονομική ανάπτυξη σε επίπεδο Ευρώπης, ενώ σήμερα είναι μεταξύ των 3 πρώτων.
Στήριξη επιχειρηματικότητας
Επίσης, επεσήμανε ότι από το αρνητικό ισοζύγιο στο άνοιγμα/κλείσιμο επιχειρήσεων το 2016, η Αν. Μακεδονία – Θράκη πέρασε σε θετικό ισοζύγιο από το 2020 και έπειτα.
«Ως κυβέρνηση εξασφαλίσαμε ένα περιβάλλον όπου ένας νέος επιχειρηματίας αισθάνεται ασφάλεια να πάρει το ρίσκο και να επιχειρήσει. Αυτό δεν ήταν κάτι αυτονόητο. Έγινε μέσα από διαδοχικές κρίσεις, άρα βγαίνουμε από αυτές πολύ πιο ισχυροί από άλλες χώρες», κατέληξε.
Ειδικά όσον αφορά την Αλεξανδρούπολη και την ευρύτερη περιοχή της Αν. Μακεδονίας – Θράκης, ο υπουργός Ανάπτυξης υπογράμμισε ως καταλύτες στην ανάπτυξη που έχει συντεστεί την αλλαγή της όδευσης όδευση του φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν το 2014, ώστε ο ΤΑP να περνάει μέσα από τη Β. Ελλάδα και να καταλήγει στην Ιταλία. «Αυτό άλλαξε τη δυναμική της περιοχής», τόνισε. Πρόσθεσε ακόμη την ολοκλήρωσεη του αγωγού AGB που δπιλασίασε την ηλεκτρική διασύνδεση με τη Βουλγαρία, καθώς και τα δύο εργοστάσια φυσικού αερίου, που, όπως είπε, μπορούν στο μέλλον να καταναλώνουν και πράσινο υδρογόνο και άρα μετά από κάποια χρόνια θα χρησιμιοποηθιύν και όταν ολοκληρωθεί η πράσινη μετάβαση.
Λιμάνι Αλεξανδρούπολης
Ιδιαίτερη αναφορά επεφύλαξε για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης το οποίο χαρακτήρισε πολύ σημαντικό τόσο για την τοπική οικονομία όσο και για την εθνική ασφάλεια. Για αυτό και, όπως είπε, αποφασίστηκε από την κυβέρνηση η ανάπτυξή του και η εποπτεία του 100% από το Δημόσιο, ώστε να διασφαλιστεί η κρισιμότητα αυτής της υποδομής στο γεωργαφικό όριο της χώρας. Τέλος, είπε ότι, με όλα αυτά και με το FSRU που θα μπει σε δοκιμαστική λειτουργίατις επόμενες μέρες, αλλάζει το παραγωγικό υπόδειγμα της περιοχής.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Σκρέκα, αυτά δεν αρκούν. «Δεν μπορούμε να επιδιώκουμε βιώσιμη ανάπτυξη αν δεν διασφαλίσουμες ότι θα στηριχθεί και θα μεγεθυνθεί η παραγωγική βάση της χώρας. Αυτός είναι ο στόχος μας. Να μετασχηματίσουμε το οικονομικό υπόδειγμα, μέσα από στήριξη και του πρωτογενούς τομέα και της μεταποίησης», υπογράμμισε, αναφερομένος σε μια σειρά από βιομηχανικούς κλάδους που έχουν οδηγήσει τις εξαγωγές της χώρας σε τριπλασιασμό μέσα στην τελευταία δεκαετία, όπως η φαρμακοβιομηχανία, η βιομηχανία μετάλλων, η βιομηχανία τροφίμων. Σημείωσε, ακόμη, ότι είναι σημαντικό η βιομηχανική παραγωγή εξοπλισμού για την πράσινη μετάβαση να γίνεται στην Ελλάδα, η οποία επιδεικνύει σημαντικές επιδόσεις στην αύξηση της παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ.
«Εξοπλισμός για μπαταρίες λιθίου, βάσεις για ανεμογεννήτρεις, φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει αν παράγονται εδώ για να μην εξαρτάται η πράσινη μετάβαση της χώρας από τρίτες χώρες», είπε ο ίδιος.
Latest News
Η σχέση των Ελλήνων με τις ψηφιακές τεχνολογίες - Τα social media και οι τραπεζικές συναλλαγές
Πώς υιοθετούν οι επιχειρήσεις τις ψηφιακές τεχνολογίες; Πώς χρησιμοποιούν οι πολίτες τις δημόσιες και άλλες υπηρεσίες στο διαδίκτυο; Ποια είναι η συμμετοχή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Εξαγωγές, τουρισμός και Ταμείο Ανάκαμψης κινητήριοι μοχλοί της ανάπτυξης
H δημοσιονομική πειθαρχία θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, εάν η χώρα επιθυμεί να αποφύγει δυσάρεστες εξελίξεις
Ποιοι κλάδοι έκαναν «Ανάσταση» και ποιοι τραβούν (ακόμη) Γολγοθά
Ποια είναι η εικόνα στην αγορά – Τι λένε στον ΟΤ επιχειρηματίες για την πασχαλινή κίνηση
Με «συνοδηγό» την ακρίβεια η πασχαλινή έξοδος - Στα ύψη η βενζίνη
Ξεφεύγει η τιμή των καυσίμων σε Λεκανοπέδιο και δημοφιλείς προορισμούς – Βάσανο το πασχαλινό τραπέζι, πού κυμαίνονται οι τιμές
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Η φορολογία κύρια πηγή εσόδων του προϋπολογισμού
H μοναδική πηγή που υπέρ-αποδίδει είναι αυτή του φόρου εισοδήματος, με την μερίδα του λέοντος να προέρχεται από τις επιχειρήσεις
Το θετικό αποτύπωμα της επενδυτικής βαθμίδας σε ομόλογα και μετοχές
Μία νέα γενιά επενδυτών περισσότερο "ποιοτικών" και μακροπρόσθεσμων, δημιουργείται για τα ελληνικά assets, μετά την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας
Γιατί «κόλλησε» πάνω από το 10% η ανεργία;
Ποιες είναι οι βασικές στρεβλώσεις στην ελληνική αγορά εργασίας