
Η ελληνική ναυτιλία είναι μια οικονομική και στρατηγική δύναμη… Διαθέτει ένα σύγχρονο και τεχνολογικά προηγμένο στόλο, απόδειξη της δέσμευσής μας για το περιβάλλον, τόνισε η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού μιλώντας χθες στο 9ο Our Ocean Conference 2024.
Η κα. Τραυλού πρόσθεσε ότι «καθώς περνάμε από την εποχή των υδρογονανθράκων στην αυγή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η ναυτιλία είναι έτοιμη για άλλη μια φορά να αποτελέσει ακρογωνιαίο λίθο σε αυτή τη μετασχηματιστική εποχή». Υπογράμμισε ότι οι ωκεανοί είναι το σπίτι της ναυτιλίας και η προστασία τους είναι τρόπος σκέψης και δράσης της. Όσον αφορά την ελληνική ναυτιλία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων και καινοτομιών, υπογράμμισε η κα. Τραυλού.
Η ελληνική ναυτιλία
Αρχικά η κα. Τραυλού καλωσόρισε του παρευρισκόμενους στην Ελλάδα. «Καλώς ήρθατε στην όμορφη χώρα μου. Καλώς ήρθατε στη γενέτειρα του Ωκεανού. Ο Ωκεανός είναι σύμφωνα με το μύθο, ο γιος του Ουρανού και της Γαίας . Ένας Έλληνας Τιτάνας πράγματι, που ρέει πάντα γύρω από τη Γη»
Στη συνέχεια η πρόεδρος της ΕΕΕ σημείωσε ότι «καθώς συγκεντρωνόμαστε στο λίκνο του θαλάσσιου πολιτισμού, καθήκον μας είναι να χαράξουμε μια πορεία για το βιώσιμο μέλλον του». «Ζούμε σε έναν πλανήτη, τον οποίο ονομάζουμε Γη, ενώ είναι ξεκάθαρα Ωκεανός, καθώς τα δύο τρίτα του καλύπτονται από νερό. Η διατήρηση των ωκεανών είναι η διατήρηση της ίδιας της ζωής» τόνισε και ζήτησε να ενώσουν όλοι τις δυνάμεις τους «για να σώσουμε τους ωκεανούς μας. Για ένα βιώσιμο μέλλον για όλους μας».
Η Πρόεδρος της ΕΕΕ επεσήμανε στη συνέχεια ότι το πεπρωμένο της Ελλάδας έχει συνδεθεί με τη θάλασσα καθώς διαθέτει «μια ακτογραμμή που εκτείνεται σε πάνω από 20 χιλιάδες χιλιόμετρα και ένα μωσαϊκό από 6 χιλιάδες νησιά…»
Η θάλασσα είναι η ταυτότητά μας, εμείς, οι Έλληνες, αναπνέουμε, ζούμε και ανθίζουμε από τη θάλασσα., η θάλασσα είναι η γέφυρα μας με τον κόσμο. Αυτή η κληρονομιά έχει δημιουργήσει τον μεγαλύτερο ποντοπόρο στόλο, υπογράμμισε η κα. Τραυλού.
Αναφερόμενη στην ελληνική ναυτιλία είπε ότι «είναι μια οικονομική και στρατηγική δύναμη… Διαθέτει ένα σύγχρονο και τεχνολογικά προηγμένο στόλο, απόδειξη της δέσμευσής μας για το περιβάλλον».
«Είμαστε, συνέχισε, υπερήφανοι που είμαστε ηγέτες σε έναν κλάδο που διασφαλίζει την ευημερία της ανθρωπότητας. Κάνοντας δυνατό το παγκόσμιο εμπόριο. Αποτελώντας τον πιο αποδοτικό τρόπο μεταφοράς βασικών αγαθών και ενέργειας. Διατηρούμε το βιοτικό επίπεδο των ανθρώπων παγκοσμίως. Η ναυτιλία είναι η ραχοκοκαλιά της παγκόσμιας οικονομίας.Η ιστορία μαρτυρά αυτόν τον καθοριστικό ρόλο που διαδραμάτισε – και διαδραματίζει – η ναυτιλία ακόμη και μπροστά σε πρωτοφανείς προκλήσεις.
Η πρόεδρος της ΕΕΕ ξεκαθάρισε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία δίνει προτεραιότητα στην ασφάλεια και την περιβαλλοντική διαχείριση. «Λειτουργούμε, είπε, σύμφωνα με τους αυστηρούς παγκόσμιους κανόνες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). Τηρούμε τις συμβάσεις του, από τις οποίες 21 σχετίζονται άμεσα με το περιβάλλον, και είμαστε υπερήφανοι για την αποτελεσματικότητα αυτών των μέτρων. Ο κλάδος μας ρυθμίζεται αυστηρά για την πρόληψη της ρύπανσης από πετρέλαιο, χημικά, σκουπίδια, λύματα και αέριους ρύπους».
Η δέσμευση των εφοπλιστών
Αφού τόνισε ότι στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, η δέσμευση του κλάδου είναι ακλόνητη, ανέδειξε την πραγματικότητα που δεν είναι άλλη από ότι «η ναυτιλία έχει ξεπεράσει τους περισσότερους άλλους βιομηχανικούς κλάδους όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, λαμβάνοντας υπόψη ότι είναι μια βιομηχανία που δεσμεύεται από ορυκτά καύσιμα. Η ναυτιλία είναι μακράν το μέσο μεταφοράς εμπορευμάτων με τη μικρότερη ένταση άνθρακα».
Επεσήμανε ότι ενώ μεταφέρει το 90% του παγκοσμίου εμπορίου εκπέμπει αέριους ρύπους που ισοδυναμούν με μόλις το 1/15 της χώρας με τις υψηλότερες εκπομπές και συμπλήρωσε ότι “σε κατά κεφαλήν βάση» το αποτύπωμα της σε ρύπους «συγκρίνεται με αυτό των χωρών με τις χαμηλότερες εκπομπές».
Η κα. Τραυλού τόνισε ότι η ναυτιλία δεσμεύεται να «μετατρέψει τους στόχους σε δράση» ωστόσο ζήτησε «να προχωρήσουμε μαζί με πολλούς άλλους κλάδους οι οποίοι καθορίζουν σημαντικές παραμέτρους της δραστηριότητάς της» για την επίτευξη του στόχου της απανθρακοποίησης.
Καθώς περνάμε από την εποχή των υδρογονανθράκων στην αυγή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η ναυτιλία είναι έτοιμη για άλλη μια φορά να αποτελέσει ακρογωνιαίο λίθο σε αυτή τη μετασχηματιστική εποχή. Η ναυτιλία είναι ευέλικτη, αξιόπιστη και ανθεκτική, είπε η κα. Τραυλού.
Για τη ναυτιλία «ο ωκεανός είναι το σπίτι μας. Τον τιμούμε και τον προστατεύουμε. Η προστασία των ωκεανών είναι ο τρόπος σκέψης και δράσης μας. Η ελληνική ναυτιλία κινείται πέρα από φιλόδοξες πρωτοβουλίες. Είμαστε στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων και καινοτομιών» έδωσε το περίγραμμα του πως σκέφτεται η ελληνική ναυτιλία.
Τέλος ζήτησε να «πλεύσουμε όλοι μαζί προς τα εμπρός, ενωμένοι με εγρήγορση και όραμα. Ας γίνει ο κλάδος μας ένας φάρος κοινής βιώσιμης προόδου».
«Ας αφήσουμε την κληρονομιά μας στις μελλοντικές γενιές να είναι ένας ωκεανός που θα σφύζει από ζωή» κατέληξε η κα. Τραυλού.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών