Σε μια κρίσιμη φάση έχει εισέλθει ο αερομεταφορέας Southwest, που ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1970 και εξελίχθηκε στο μεγαλύτερο αερομεταφορέα εσωτερικού. Έγινε γνωστή για τις χαμηλότερες τιμές ναύλων. Ο αερομεταφορέας με έδρα το Ντάλας διατήρησε το κόστος χαμηλά εν μέρει χρησιμοποιώντας έναν τύπο αεροπλάνου, το Boeing 737, και έγινε αγαπημένη των πελατών για την εξαιρετική εξυπηρέτηση.

Αλλά η συνταγή που πριν την πανδημία είχε 47 συνεχόμενα χρόνια κερδοφορίας, έχει δείξει σημάδια πίεσης. Η φήμη της αεροπορικής εταιρείας ως φιλική προς τον καταναλωτή έχει επίσης πληγεί, ιδιαίτερα μετά την επική κατάρρευσή της κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου το 2022.

Ryanair: Πώς θα διαμορφωθούν τα εισιτήρια το καλοκαίρι – Ιστορικά κέρδη για τον αερομεταφορέα

Τώρα, η Elliott Investment Management απέκτησε μερίδιο σχεδόν 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη Southwest Airlines και σχεδιάζει να πιέσει για αλλαγές που στοχεύουν στην αναστροφή της χαμηλής απόδοσης της αεροπορικής εταιρείας.

To «fund των ακτιβιστών» είναι πλέον ένας από τους μεγαλύτερους μετόχους της Southwest, σύμφωνα με άτομα που μίλησαν στην Wall Street Journal και γνωρίζουν το θέμα. (Ως ακτιβιστής επενδυτής ορίζεται συνήθως εξειδικευμένο hedge fund που αγοράζει σημαντικό μειοψηφικό μερίδιο σε εισηγμένη εταιρεία προκειμένου να αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας της).

Αλλαγές, αλλά ποιές αλλαγές;

Η Elliott σχεδιάζει να συνεργαστεί με τη διοικητική ομάδα της Southwest, η οποία έχει κεφαλαιοποίηση 16,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Άλλες λεπτομέρειες των σχεδίων της Elliott δεν είναι ακόμη γνωστές.

Η Elliott είναι γνωστή για την ανάληψη, κυρίως, εταιρειών τεχνολογίας και την επιβολή αλλαγών που περιλαμβάνουν διοικητικές ανακατατάξεις και οριστικές ρευστοποιήσεις. Αρκετές εταιρείες στις οποίες η Elliott ανέλαβε μερίδιο έχουν αντικαταστήσει τους CEO τους, συμπεριλαμβανομένων των Crown Castle, NRG Energy και Goodyear Tire & Rubber.

Η τιμή της μετοχής της Southwest έχει υποχωρήσει περισσότερο από το μισό τα τελευταία τρία χρόνια. Η μετοχή έκλεισε την Παρασκευή στα $27,75, χαμηλότερα από ό,τι διαπραγματευόταν τον Μάρτιο του 2020, όταν η πανδημία διέλυσε τον ταξιδιωτικό κλάδο.

Τα στελέχη της Southwest έχουν πει ότι θα λάβουν αποφασιστικά μέτρα για να ξεφύγουν από την οικονομική δυσφορία, συμπεριλαμβανομένης της επανεξέτασης της ιδιαίτερης πολιτικής επιβίβασης και θέσεων της. Η αεροπορική εταιρεία επί του παρόντος δεν αναθέτει συγκεκριμένες θέσεις και δεν προσφέρει premium επιλογές κάτι που ευνοεί τους ανταγωνιστές της.

Τα προβλήματα της Boeing πλήττουν την Southwest

Η Southwest παλεύει με χαμηλά περιθώρια κέρδους καθώς αντιμετωπίζει υψηλότερο κόστος από νέες συμβάσεις εργασίας. Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων αεροσκαφών από την Boeing έχουν ανατρέψει ορισμένα από τα σχέδια ανάπτυξης της Southwest.

Η Southwest έχει πληγεί ιδιαίτερα σκληρά από τα δεινά της Boeing, συμπεριλαμβανομένης της καθυστερημένης πιστοποίησης της μικρότερης έκδοσης του 737 MAX. Η αεροπορική εταιρεία δήλωσε τον Απρίλιο ότι αναμένει να παραλάβει μόλις 20 νέα αεροσκάφη Boeing φέτος, από τις 79 συνολικές παραδόσεις που ανέμενε τον Ιανουάριο.

Τον Μάρτιο, η Southwest δήλωσε ότι θα επανεκτιμήσει τις οικονομικές της προοπτικές, επικαλούμενη τις χαμηλότερες από τις αναμενόμενες παραδόσεις αεροσκαφών Boeing. Οι μετοχές της υποχώρησαν 15%. Λίγες εβδομάδες αργότερα, η Southwest ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει ορισμένα αεροδρόμια.

Η πρόσφατη κακή απόδοση της Southwest έχει επίσης επηρεάσει τους εργαζομένους, οι οποίοι συμμετέχουν στα σχέδια κατανομής κερδών και συνταξιοδότησης της εταιρείας.

Πρόστιμο 140 εκατομμυρίων

Μετά την κατάρρευση λόγω χειμερινής καταιγίδας στα τέλη του 2022, η Southwest επλήγη με πρόστιμο 140 εκατομμυρίων δολαρίων, όταν το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ αποφάσισε ότι η αεροπορική εταιρεία παραβίασε τους νόμους προστασίας των καταναλωτών. Το πρόστιμο ήταν 30 φορές μεγαλύτερο από οποιοδήποτε άλλο είχε επιβληθεί ποτέ. Η Southwest πέρασε μεγάλο μέρος του 2023 προσπαθώντας να ανακάμψει από το φιάσκο και να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών της.

Πολλές από τις πρόσφατες αποτυχίες της εταιρείας έγιναν με τον Μπομπ Τζόρνταν, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι της Southwest από τον Φεβρουάριο του 2022. Ανέλαβε από τον Γκάρι Κέλι, ο οποίος ήταν Διευθύνων Σύμβουλος για σχεδόν 17 χρόνια και παραμένει εκτελεστικός πρόεδρος.

Η Southwest αναμένει τα έσοδα να σημειώνουν τριμηνιαίο ρεκόρ το δεύτερο τρίμηνο του έτους, αλλά προγραμματίζει περικοπές προορισμών μετά την πάροδο της ταξιδιωτικής περιόδου αιχμής.

Άλλες εκπτωτικές αεροπορικές εταιρείες που επικεντρώνονται στις πτήσεις στις ΗΠΑ έχουν επίσης δυσκολευτεί φέτος. Ενώ η όρεξη για ταξίδια παραμένει υψηλή, ο ανταγωνισμός ήταν έντονος καθώς η προσφορά θέσεων αεροπορικών εταιρειών έχει ξεπεράσει τη ζήτηση σε ορισμένες αγορές, επιβαρύνοντας τους ναύλους.

Άλλες πρόσφατες επενδύσεις της Elliott περιλαμβάνουν τον παγκόσμιο επενδυτή τεχνολογίας SoftBank, τον κατασκευαστή τσιπ Texas Instruments και τον προμηθευτή κλιματισμού και ασφάλειας κτιρίων Johnson Controls International.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες
Διεθνή |

Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες

Μια πρόσφατη έκθεση διαπίστωσε ότι οι εταιρείες είναι δυσαρεστημένες με τις νέες προσλήψεις της Gen Z και ενδέχεται να αποφύγουν στο μέλλον την πρόσληψη πρόσφατων αποφοίτων.