Από χαρτί υγείας, ασφάλειες αυτοκινήτων και σκυλοτροφές μέχρι αεροπορικά εισιτήρια, 75άρες τηλεοράσεις, ψησταριές και αλυσίδες χιονιού, οι «μαύρες» προσφορές έχουν κατακλύσει τα φυσικά και online καταστήματα, με όλο το λιανεμπόριο να ζει σε ρυθμούς Black Friday.
Αν και η «Μαύρη Παρασκευή» έχει φτάσει να γίνει «Μαύρος Νοέμβριος», αφού οι προσφορές έχουν ξεκινήσει ήδη από τις 13 Νοεμβρίου και θα συνεχιστούν από αρκετές επιχειρήσεις μέχρι και τη Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου, που «γιορτάζεται» η Cyber Monday, σήμερα αναμένεται η κορύφωση της αγοραστικής κίνησης, με τις εμπορικές επιχειρήσεις να διατηρούν υψηλές προσδοκίες.
Διαβάστε επίσης: Black Friday – Cyber Monday: Τέσσερα tips για ασφαλές shopping
Την αισιοδοξία ενισχύει το γεγονός ότι τη σημερινή Black Friday θα διαδεχθεί το… Black Weekend καθώς την Κυριακή 27 Νοεμβρίου τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά, ενώ ακολουθεί η Cyber Monday στις 28 Νοεμβρίου, ημέρα μεγάλων προσφορών αποκλειστικά για ηλεκτρονικές αγορές.
Επιπλέον εφέτος, μετά από δύο χρόνια περιορισμών λόγω της πανδημίας, το στριμωξίδι επιτρέπεται, με το λιανεμπόριο να ποντάρει στις λεγόμενες «αυθόρμητες» αγορές, καθώς αυτές προσφέρουν τα επιπλέον έσοδα και κέρδη.
Διαβάστε επίσης: Black Friday: Μόνο το 20% των καταναλωτών θα αγοράσουν κάτι στη Black Friday – Πόσα θα ξοδέψουν
Μειώσεις τιμών… μαύρου χρώματος, δεν βρίσκει κάποιος μόνο στις αλυσίδες προϊόντων τεχνολογίας και ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, οι οποίες κάθε χρόνο δίνουν το ρυθμό στο εκπτωτικό event της Black Friday, αλλά και σε αλυσίδες καλλυντικών, παιχνιδιών, προϊόντων οικιακού εξοπλισμού, εποχικών ειδών, παιδικών ρούχων, αθλητικής ένδυσης και υπόδησης, αλλά και της λοιπής ένδυσης.
Συμμετοχή υπάρχει και από πολλές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ενώ «μαύρες» έχουν «βάψει» τις φυσικές ή ηλεκτρονικές τους βιτρίνες και χιλιάδες μικρά καταστήματα.
Τζίρος 300 εκατ. ευρώ
Ο τζίρος του τριημέρου από τη Black Friday έως και τη Cyber Monday υπολογίζεται ότι μπορεί να φτάσει στα 300 εκατ. ευρώ με 3 εκατ. συναλλαγές.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), φέτος εκτιμάται ότι η καταναλωτική δαπάνη για αγορές την Black Friday θα διαμορφωθεί σε επίπεδα άνω των 120 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ποσό 50% υψηλότερο από μία «κανονική» Παρασκευή του Νοεμβρίου.
Βεβαίως στο «ταμείο» εξαρτάται από τα ποσοστά των εκπτώσεων που θα κάνουν οι επιχειρήσεις και το πόσο πραγματικά θα πέσουν οι τιμές, καθώς οι καταναλωτές έχοντας πλέον την ευκαιρία να συγκρίνουν την εξέλιξη των τιμών ψηφιακά είναι περισσότερο υποψιασμένοι.
Τα κριτήρια των καταναλωτών
Με βάση έρευνες σε παγκόσμιο επίπεδο, οι καταναλωτές εστιάζουν σε τρεις παράγοντες για την τελική αγορά των προϊόντων.
Οι δύο είναι διαχρονικοί: η τιμή και η ποιότητα, ειδικά σήμερα που οι πληθωριστικές πιέσεις δεν αφήνουν και πολλές επιλογές.
Ωστόσο, επειδή οι τιμές πολλών προϊόντων δεν παρουσιάζουν μεγάλη απόκλιση μεταξύ τους, δείχνουν μια σαφή προτίμηση στο πιο ακριβό προϊόν, που είναι καλύτερο ποιοτικά και θα διαρκέσει περισσότερο.
Εξακολουθεί η Black Friday να είναι συναρπαστική;
Η ομάδα της Picodi έλεγξε τα στατιστικά στοιχεία αναζήτησης των προσφορών της Black Friday στην Ελλάδα και παγκοσμίως και ανέλυσε τα στατιστικά των πωλήσεων σε διαφορετικές ημέρες και ώρες της Black Friday και της Black Week, καθώς και το πώς έχει αλλάξει το ενδιαφέρον για τις πωλήσεις της «Μαύρης Παρασκευής», χρησιμοποιώντας δεδομένα από το Google Trends και ως σημείο αναφοράς το προπανδημικό έτος 2019.
Σε ένα συντριπτικό αριθμό χωρών, ο αριθμός των αναζητήσεων που σχετίζονται με τη «Μαύρη Παρασκευή» μειώθηκε.
Η μεγαλύτερη μείωση ενδιαφέροντος σημειώθηκε στην Τουρκία (−81%), τη Νιγηρία (−67%), την Κολομβία (−63%), τη Ρωσία (−58%) και την Πολωνία (−54%).
Στην Ελλάδα το ενδιαφέρον για τη Black Friday μειώθηκε κατά 48%. Αυτό πιθανότατα σχετίζεται όχι μόνο με την πανδημία και την οικονομική αστάθεια, αλλά και με την υπερβολική χρήση των ονομάτων «Black Friday» και «Black Week» για πωλήσεις εκτός από αυτές του τέλους Νοεμβρίου.
Ωστόσο, υπάρχουν χώρες στις οποίες, παρά την πανδημία, οι αγοραστές έψαχναν πιο συχνά για προσφορές της Black Friday. Αυτές οι χώρες είναι η Χιλή (+33%), η Ιαπωνία (+22%) και η Φινλανδία (+1%).
Τριπλασιασμός των e-πωλήσεων
Αν και η Black Friday δεν τραβάει τόσο την προσοχή όσο παλιά, οι εκπτώσεις τα τέλη Νοεμβρίου συνεχίζουν να είναι μια από τις πιο καυτές περιόδους στο ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο.
Στις 26 Νοεμβρίου 2021, ο αριθμός των πωλήσεων ήταν 359% υψηλότερος σε σύγκριση με μια κανονική ημέρα και τις υπόλοιπες ημέρες της λεγόμενης Μαύρης Εβδομάδας, οι πωλήσεις ήταν μεταξύ 86% και 289% υψηλότερες.
Στις χώρες όπου δραστηριοποιείται η Picodi, ο αριθμός των πωλήσεων αυξήθηκε κατά μέσο όρο κατά 320% τη Μαύρη Παρασκευή.
Δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων
Μεταξύ των κάτοικων της Ελλάδας που συμμετείχαν στις εκπτώσεις τα τέλη Νοεμβρίου, οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες ήταν είδη ένδυσης και υπόδησης, ταξίδια, είδη εσωτερικής διακόσμησης, take away food, παιδικά είδη.
Η μέση αξία του καλαθιού ήταν 65 ευρώ και η έκπτωση ήταν 47%, γεγονός που επέτρεπε στους αγοραστές να εξοικονομήσουν 58 ευρώ κατά μέσο όρο.
Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι το ποσοστό έκπτωσης που δηλώνουν τα καταστήματα αφορούσε συνήθως μια μικρή γκάμα και αριθμό πωλούμενων προϊόντων.
Με βάση την αγοραστική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της ημέρας, οι Έλληνες επιλέγουν να ψωνίσουν απόγευμα προς βράδυ από τα ηλεκτρονικά καταστήματα με τις ώρες αιχμής να είναι μεταξύ 9:00 μ.μ. και 11 μ.μ.
Latest News
Γιατί τα ΔΣ τα βάζουν με συμβούλους μετόχων
Οι σωστοί σύμβουλοι και οι εστιασμένοι επενδυτές είναι ζωτικής σημασίας για μια εύρυθμη λειτουργία των μετόχων
Μασούτης: Όρος επιβίωσης για την ελληνική οικονομία η στήριξη της νησιωτικής ανάπτυξης
Ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Ιωάννης Μασούτης, αναφέρθηκε στις προκλήσεις τις οποίες αντιμετωπίζει το επιχειρείν στη νησιωτική Ελλάδα
Το πωλητήριο στη Μινέρβα, τα σενάρια και οι 10 μνηστήρες
«Κλείδωσε» η πώληση της υπεραιωνόβιας εταιρείας - Το χρονοδιάγραμμα
Οι χρυσές μπίζνες Σκλαβενίτη και Μασούτη με τα ακίνητα – Οι ομοιότητες με Tesco και Aldi
Οι λιανέμποροι γίνονται… βασιλιάδες των ακινήτων – Οι περιπτώσεις των Σκλαβενίτη και Μασούτη και το case study του Γαλαξία
Η Καρέλιας ανοίγει ξανά τα σεντούκια της – Διανέμει μέρισμα 12,4 ευρώ
Η καπνοβιομηχανία κατέγραψε ισχυρές επιδόσεις το 2023 με πωλήσεις άνω του 1,3 δισ. – Καταλύτης οι εξαγωγές
Πώς η επενδυτική βαθμίδα βοήθησε τα ελληνικά ομόλογα και τις μετοχές
Στο τέλος Μαρτίου 2024 η μέση απόδοση των 10ετών ελληνικών ομολόγων είχε υποχωρήσει στο 3,40% ενώ το φθινόπωρο του 2022 ξεπερνούσε το 5%
Mε εφαρμογή «πράσινων» κριτηρίων οι δανειοδοτήσεις από τις τράπεζες
Εκτός από την οικονομική βιωσιμότητα στην χρηματοδότηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου δίνεται μεγάλη σημασία και στην ενσωμάτωση Περιβαλλοντικών, Κοινωνικών κριτηρίων
Πρόταση του ΔΣ της Trastor για τη διανομή μερίσματος €0,02/μετοχή
Η ημερομηνία αποκοπής του δικαιώματος συμμετοχής στο μέρισμα θα γίνει γνωστή μετά τη ΓΣ των Μετόχων της 17ης Μαϊου
Στα 2,045 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη της Unibios το 2023
Ο όμιλος ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης 2023
Epsilon Net: Η ανακοίνωση της Εθνικής Τράπεζας για τη Δημόσια Πρόταση
Η Εθνική Τράπεζα και ο Γιάννης Μίχος ελέγχουν το 62,92% της Epsilon Net