Την ισχυρή στήριξη της Ελλάδας στην ηλεκτροκίνηση εξέφρασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλής κατά τη διάρκεια της 2ης ημέρας εργασιών του Άτυπου Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών, που πραγματοποιείται στη Στοκχόλμη 27 και 28 Φεβρουαρίου 2023.
O κ. Καραμανλής, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης συμμετείχε σε εστιασμένη Ομάδα Εργασίας μαζί με τους Υπουργούς της Γαλλίας, Δανίας, Εσθονίας και Λιχτενστάιν, σχετικά με τις πρωτοβουλίες των χωρών για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και ευρύτερα των εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών.
Επενδύσεις και ισχυρό νομοθετικό περιβάλλον για μετάβαση στις πράσινες μεταφορές
Ο Υπουργός, κατά την τοποθέτησή του, ανέδειξε τη δουλειά που έχει γίνει τα τελευταία 3,5 χρόνια στη χώρα προς την κατεύθυνση αυτή, σημειώνοντας πως «κινηθήκαμε με βασικό άξονα την ανανέωση του στόλου οχημάτων που κινείται στους δρόμους μας. Μέσα από επιδοτήσεις και οικονομικές διευκολύνσεις, δόθηκε η δυνατότητα στους ιδιώτες να αντικαταστήσουν τα συμβατικά αυτοκίνητα με ηλεκτροκίνητα κι έτσι, από το 0,4% που είμασταν το 2019 φτάσαμε σήμερα σε 7% ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα».
Αστικές συγκοινωνίες
Επίσης, ο υπουργός αναφέρθηκε στο πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου αστικών συγκοινωνιών που έχει ξεκινήσει για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Για τα δύο αυτά βεβαρημένα αστικά κέντρα της χώρας σχεδιάσαμε και ξεκινήσαμε να υλοποιούμε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου αστικών συγκοινωνιών με φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα – ηλεκτροκίνητα και LNG – και στόχο έως το 2025 σημαντικό ποσοστό του στόλου να καλύπτεται από αυτά», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.
«Παράλληλα», όπως είπε, «αξιοποιήσαμε την ψηφιοποίηση του τομέα και δημιουργήσαμε ηλεκτρονικό μητρώο φορέων ηλεκτροκίνησης, ώστε να υπάρχει διαφάνεια και ενημέρωση του κοινού, ενώ αναπτύξαμε σχετικές εφαρμογές για τον εντοπισμό ηλεκτροφορτιστών κατά μήκος του δικτύου μας».
Στη συνέχεια, τόνισε το ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός που βρίσκεται σε εξέλιξη, δηλαδή το επενδυτικό σιδηροδρομικό πρόγραμμα, «με έμφαση στα συστήματα διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας και τον πλήρη εξηλεκτρισμό του».
Τέλος, ο Υπουργός υπογράμμισε ότι «η τεχνολογία υδρογόνου αποτελεί για εμάς επιλογή και για το λόγο αυτό διερευνούμε τις δυνατότητες εισαγωγής της και στο στόλο των αστικών συγκοινωνιών. Κάναμε σημαντικά βήματα, ωστόσο οι προκλήσεις είναι μπροστά μας».
Latest News
Η Κίνα κατασκευάζει περισσότερα ηλιακά πάνελ από όσα μπορεί να αξιοποιήσει
Αν αυτά διοχετευθούν στις παγκόσμιες αγορές αυτό μπορεί να έχει σημαντικές συνέπειες για τους δυτικούς κατασκευαστές
Στα... αζήτητα - Τι θα κάνει η Tesla με το Model Y στη Σαγκάη
Στη συγκεκριμένη αγορά έχει ξεσπάσει άγριος πόλεμος τιμών μεταξύ των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων
Πράσινη μετάβαση - Σχέδιο με οκτώ άξονες για την κλιματική κρίση
Πού θα διοχετευτούν οι πόροι που έχουν εξασφαλιστεί στη χώρα για την πράσινη μετάβαση
Στη μέγγενη της κλιματικής αλλαγής Σικελία - Διανομή νερού με δελτίο
Το μεγαλύτερο νησί της Μεσογείου είναι σε κόκκινο συναγερμό λόγω ξηρασίας. Όμως αιτία δεν είναι μόνο η κλιματική αλλαγή…
«Πράσινα Ταξί»: 13 δικαιούχοι θα λάβουν επιδότηση για αγορά ηλεκτρικών ταξί
Εγκρίθηκε η καταβολή του ποσού των 244.143 ευρώ σε 13 δικαιούχους του προγράμματος «Πράσινα Ταξί»
Τι είναι το greenwashing και πως μπορούν οι καταναλωτές να το εντοπίσουν
Το greenwashing αποτελεί ένα ευρέως διαδεδομένο και αυξανόμενο φαινόμενο
Πώς συνδέονται οι αεροπορικές «αναταράξεις» με την κλιματική αλλαγή [γράφημα]
Οι σοβαρές αναταράξεις λόγω της κλιματικής αλλαγής νέα μεγάλη απειλή για τις αεροπορικές εταιρείες και τους επιβάτες τους
DHL: Φτιάχνει κέντρο ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη Σαγκάη
Για την υποστήριξη της εφοδιαστικής αλυσίδας οχημάτων, προϊόντων και εξοπλισμού τεχνολογίας
Το colpo grosso των πλουσίων για το κλίμα - Πώς κερδίζουν, βοηθώντας τους φτωχούς
Υψηλότοκα δάνεια, απευθείας αναθέσεις και ρυπογόνα projects καλύπτουν τις πράσινες δεσμεύσεις
Ανατολικά Πυρηναία: Εργαστήριο της άνυδρης ζωής
Η βαρύτερα πληγείσα από την ξηρασία περιοχή της Γαλλίας προσαρμόζεται για να ζήσει με λιγότερο νερό