Την πρώτη του εμπορική πτήση πραγματοποίησε την Κυριακή το κατασκευασμένο από την αρχή μέχρι το τέλος σε κινεζική εταιρεία αεροσκάφος C919, αντανακλώντας την φιλοδοξία της Κίνας να ανταγωνιστεί την Boeing και την Airbus.
Κίνα: Διαγραφή 1,4 εκατ. αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Η πτήση MU9191 απογειώθηκε από τη Σαγκάη στις 10:32 π.μ. τοπική ώρα, ανέφερε η China Eastern στον λογαριασμό της στο Weibo. Το αεροπλάνο μετέφερε 128 επιβάτες και προσγειώθηκε με ασφάλεια στο Πεκίνο, ανέφερε σε tweet η People’s Daily.
Το εμπορικό ντεμπούτο σηματοδοτεί ένα μακρύ ταξίδι για την Commercial Aircraft Corp of China ή Comac όπως είναι πιο γνωστή. H κατασκευάστρια εγκαινίασε την ανάπτυξη του αεροσκάφους στενής ατράκτου το 2008 και η παραγωγή ξεκίνησε στα τέλη του 2011.
Ωστόσο, μόλις τον Σεπτέμβριο του 2022, το C919 έλαβε επίσημη πιστοποίηση πτήσης, σηματοδοτώντας το μακρύ τέλος των δοκιμών πτήσης και ανοίγοντας το δρόμο για την Comac να ξεκινήσει τις παραδόσεις.
Η China Eastern ανέλαβε την πτήση του C919, έχοντας δώσει παραγγελία για πέντε αεροσκάφη. Μετά την παράδοση του πρώτου τζετ τον Δεκέμβριο, το αεροσκάφος ξεκίνησε μια περίοδο σχεδόν καθημερινών πτήσεων μέχρι να συμπληρώσει 100 ώρες δοκιμαστικών πτήσεων. Όμως, από τις 7 Φεβρουαρίου έως τις 17 Μαΐου, το C919 της China Eastern δεν πετούσε τακτικά για 104 ημέρες, σύμφωνα με τα στοιχεία του FlightRadar24.
Απέναντι σε Boeing και Airbus
Στο πλαίσιο του ανταγωνισμού της Κίνας με τη Δύση στο επίπεδο της υψηλής τεχνολογίας, το Πεκίνο επιδιώκει να σταθεί απέναντι από την κυριαρχία της Boeing και της Airbus στην κατασκευή εμπορικών αεροσκαφών.
Τόσο η οικογένεια A320neo της Airbus όσο και τα αεριωθούμενα 737 Max της Boeing έχουν ένα πλήρες βιβλίο παραγγελιών μέχρι το τέλος της δεκαετίας, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε αερομεταφορέας που θέλει αεροσκάφη στενής ατράκτου νωρίτερα μπορεί να αναζητήσει εναλλακτική.
Η Comac έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 1.000 παραγγελίες για το C919, αν και η πλειονότητα δεν έχει επιβεβαιωθεί.
Σύμφωνα με το Bloomberg υπάρχουν αμφιβολίες για το κατά πόσον η Comac είναι σε θέση να εκπληρώσει αυτές τις παραγγελίες. Η κινεζική κατασκευάστρια αεροσκαφών βασίζεται επίσης σε ξένους προμηθευτές, όπως η General Electric, η Honeywell International, και, για τους κινητήρες, η CFM International.
Η China Eastern με έδρα τη Σαγκάη, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς της χώρας, ανακοίνωσε, παρουσιάζοντας τα οικονομικά της αποτελέσματα την προηγούμενη εβδομάδα, ότι σχεδιάζει να εντάξει και τα πέντε C919 στον στόλο της το 2023.
Ωστόσο, το C919 παραμένει πιστοποιημένο μόνο για πτήση εντός Κίνας, ενώ η ευρωπαϊκή πιστοποίηση εκκρεμεί.
Η αρχική τιμή του C919 είναι περίπου 99 εκατομμύρια δολάρια, πριν από τις συνήθεις εκπτώσεις στις αεροπορικές εταιρείες.
Latest News
Το «βουνό» του ευρωπαϊκού χρέους - «Καμπανάκι» για Γαλλία και Ιταλία
Το «φρένο» στη λήψη αντιδημοφιλών μέτρων λόγω των ευρωεκλογών, η ρητορική της ακροδεξιάς και η αντιμετώπιση της φτώχειας
Κίνα: Τα υπόγεια «κανάλια» πληρωμών για να αποφύγουν τις κυρώσεις
Η επίσκεψη Μπλίνκεν στο Πεκίνο και το σχέδιο
Υπό απόσυρση από το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ η L'Occitane
Τα σχέδια του δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη της L'Occitane International, Ρέινολντ Γκάιγκερ
Εντεκα χώρες αντιμέτωπες με τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος - Το ορόσημο του Ιουνίου
Ποιες πιέζουν να εξαιρεθούν από τη «διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος» λόγω των υψηλών αμυντικών δαπανών τους
Συρρίκνωση για τέταρτο τρίμηνο στην οικονομία της Σουηδίας
Πότε θα αρχίσει να μειώνει επιτόκια η κεντρική τράπεζα
Η επίσκεψη Μασκ «ξεμπλοκάρει» την Tesla στην Κίνα
Οι έλεγχοι ασφαλείας και οι συναντήσεις του CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας
«Χρυσά συμβόλαια» για τα golden boys της Wall Street
Η ραγδαία άνοδος της χρηματιστηριακής αγοράς αυξάνει τον πλούτο των Αμερικανών ηγετών
Το «δωράκι» των 800 εκατ. ευρώ των δυτικών τραπεζών στο Κρεμλίνο
Ο αριθμός αντιπροσωπεύει τετραπλάσια αύξηση σε προπολεμικά επίπεδα και έρχεται καθώς τα κέρδη αυξάνονται στους ευρωπαίους δανειστές που βρίσκονται ακόμη στη χώρα
Στερεύουν τα προνόμια της Sephοra - Γκρεμίζεται ο μύθος του ιδανικού χώρου εργασίας
Το «Project Shift» που φέρνει τα πάνω-κάτω στους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης και τα οφέλη που είχαν μέχρι στιγμής
Πού πάνε κορυφαία στελέχη που εγκαταλείπουν την Goldman Sachs
Ο Ίζι Iνγκλαντερ κυνηγάει στελέχη από την τράπεζα της Wall Street, τη στιγμή που ο Ντέιβιντ Σόλομον αντιμετωπίζει νέα αναταραχή