Στο κείμενο της αναθεώρησης της Οδηγίας για την επεξεργασία των αστικών λυμάτων κατέληξαν οι Υπουργοί Περιβάλλοντος που συναντήθηκαν στο Λουξεμβούργο την Δευτέρα 16 Οκτωβρίου. Στο Συμβούλιο συμμετείχε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης, συνοδεία του Γενικού Γραμματέα Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, κ. Πέτρο Βαρελίδη.
Ο Έλληνας Υπουργός χαιρέτησε την επίτευξη της συμφωνίας και υπογράμμισε ότι η υιοθέτηση της αναθεωρημένης πρότασης, θα συμβάλλει περαιτέρω στην προστασία του περιβάλλοντος και της ανθρώπινης υγείας.
Λίμνη Κάρλα: Δεν προκύπτει σημαντικό πρόβλημα ρύπανσης [χάρτης]
Μερικά ενδεικτικά μέτρα που περιλαμβάνονται στο αναθεωρημένο κείμενο αφορούν στα εξής: διεύρυνση του πεδίου εφαρμογής σε μικρότερους πληθυσμιακά οικισμούς, αυστηρότερες απαιτήσεις ποιότητας, τεταρτοβάθμια επεξεργασία για μεγάλες εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων, βελτίωση στην παρακολούθηση της πορείας προς την ενεργειακή ουδετερότητα έως το 2045, επεξεργασία όμβριων υδάτων, κ.ά.
Ο Έλληνας Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανέφερε πως υπάρχει περιθώριο ευελιξίας σε ζητήματα που σχετίζονται με την εφαρμογή της Οδηγίας στα νησιά και σε περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος.
Επιπρόσθετα, επισήμανε πως θα πρέπει να δοθεί έμφαση σε μία αποτελεσματική πολιτική μετριασμού της κλιματικής κρίσης, προκειμένου να μην επιβαρύνεται, δυσβάσταχτα, ο προϋπολογισμός του εκάστοτε Κράτους από τις νέες απαιτήσεις που δημιουργεί η προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή.
Τόνισε, επίσης, την αναγκαιότητα προσαρμογής του αντιπλημμυρικού σχεδιασμού στη νέα κλιματική πραγματικότητα, όπου ακραία καιρικά φαινόμενα μπορεί να πλήττουν μία χώρα νωρίτερα από ότι συνέβαινε μέχρι πρότινος -με βάση το παλιό κλίμα, αναφέροντας ως χαρακτηριστικά παραδείγματα για την Ελλάδα, τις κακοκαιρίες Ιανός (2020) και Daniel (2023).
Σε σχέση με τα πρότυπα εκπομπών CO2 για βαρέα επαγγελματικά οχήματα, ο κ. Σκυλακάκης σημείωσε πως η Ελλάδα υποστήριξε την υιοθέτηση φιλόδοξων στόχων.
Επιπρόσθετα, εξέφρασε την ανάγκη υιοθέτησης μιας παγκόσμιας, δεσμευτικής συμφωνίας για τα πλαστικά. Σε αυτή την κατεύθυνση, εξήγησε πως θα πρέπει να υπάρχει ευελιξία ως προς τα μέτρα αντιμετώπισης της πλαστικής ρύπανσης που υιοθετεί η εκάστοτε χώρα και να λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της καθεμίας.
Ο Υπουργός μίλησε και για τις θεματικές ενότητες (θαλάσσιες προστατευόμενες περιοχές, βιώσιμη γαλάζια οικονομία, κλιματική αλλαγή, ασφάλεια στη θάλασσα, βιώσιμη αλιεία, θαλάσσια ρύπανση κ.λπ.) του Συνεδρίου «Our Ocean», που θα πραγματοποιηθεί το διήμερο 16-17 Απριλίου του 2024 στην Αθήνα, προσκαλώντας τους ομολόγους του να δώσουν το παρόν στη σημαντική αυτή εκδήλωση για το θαλάσσιο περιβάλλον.
Σημειώνεται πως στο περιθώριο του Συμβουλίου, ο κ. Σκυλακάκης συναντήθηκε με το νέο Επίτροπο Κλιματικής Δράσης, κ. Wopke Hoekstra, με τον οποίο συζήτησαν ζητήματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος.
Latest News
Πώς συνδέονται οι αεροπορικές «αναταράξεις» με την κλιματική αλλαγή [γράφημα]
Οι σοβαρές αναταράξεις λόγω της κλιματικής αλλαγής νέα μεγάλη απειλή για τις αεροπορικές εταιρείες και τους επιβάτες τους
DHL: Φτιάχνει κέντρο ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη Σαγκάη
Για την υποστήριξη της εφοδιαστικής αλυσίδας οχημάτων, προϊόντων και εξοπλισμού τεχνολογίας
Το colpo grosso των πλουσίων για το κλίμα - Πώς κερδίζουν, βοηθώντας τους φτωχούς
Υψηλότοκα δάνεια, απευθείας αναθέσεις και ρυπογόνα projects καλύπτουν τις πράσινες δεσμεύσεις
Ανατολικά Πυρηναία: Εργαστήριο της άνυδρης ζωής
Η βαρύτερα πληγείσα από την ξηρασία περιοχή της Γαλλίας προσαρμόζεται για να ζήσει με λιγότερο νερό
Στις Elicio και BayWa r.e. το πρώτο εμπορικό πλωτό αιολικό πάρκο στον κόσμο
Το πλωτό υπεράκτιο αιολικό έργο «Pennavel» πρόκειται να αποτελέσει ακρογωνιαίο λίθο του ενεργειακού τοπίου της περιοχής της Βρετάνης
Καμπανάκι από Eurelectric - Η Ευρώπη κινδυνεύει να χάσει το τρένο για το net zero
Διπλασιασμός των επενδύσεων στη διανομή ηλεκτρικής ενέργειας ή απώλεια του αγώνα δρόμου της Ευρώπης προς το net-zero, προειδοποιεί η Eurelectric
Όλο και πιο κοντά στην Ευρώπη η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία - Οι συμφωνίες με Τουρκία
Σε αναμμένα κάρβουνα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
Advent: Πού βρίσκεται η επένδυση υδρογόνου στην Κοζάνη – Τι δηλώνουν στον ΟΤ ο CEO της εταιρείας και το υπουργείο Οικονομικών
Δύο χρόνια μετά την ανακοίνωση του επενδυτικού σχεδίου ύψους 780 εκατ. το εργοστάσιο παραγωγής υδρογόνου κολλάει στη γραφειοκρατία
Φωτοβολταϊκά: το net-metering έφυγε, το net-billing καθυστερεί
Δεν έχει ακόμη «κλειδώσει» ο τρόπος αποζημίωσης της περίσσειας ενέργειας που δεν θα ιδιοκαταναλώνεται.
H ύπουλη απειλή για την οικονομία που κανείς δεν προσέχει – Ο συναγερμός της FED
Ο «πράσινος» κίνδυνος που θέτει σε κίνδυνο τα δανειακά χαρτοφυλακια