
O εξηλεκτρισμός των 63 εκατομμυρίων οχημάτων επαγγελματικής χρήσης στην ΕΕ θα αποτελέσει το «κλειδί» για την απεξάρτηση των οδικών μεταφορών από τον άνθρακα. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει έρευνα της Ernst & Young (EY), η οποία επικεντρώνεται στα επιχειρηματικά οφέλη για όσους κινηθούν γρήγορα στον εξελισσόμενο τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το 2020 οι πωλήσεις καθαρά ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ξεπέρασαν το ορόσημο του ενός εκατομμύριου οχημάτων. Με άλλα λόγια, ένα στα δέκα επιβατικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το περασμένο έτος στη Γηραιά Ηπειρο ήταν ηλεκτρικό, γεγονός που καταδεικνύει ότι είναι εφικτή η επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου της συμμετοχής ηλεκτρικών οχημάτων κατά 30%-40% στις συνολικές πωλήσεις έως το 2030 και περιορισμού των επικίνδυνων εκπομπών ρύπων που ενοχοποιούνται για την κλιματική αλλαγή.
Σύμφωνα με τη μελέτη της EY, οι εκπομπές άνθρακα από τις μεταφορές αυξάνονται συνεχώς την τελευταία τριετία, ενώ θα απαιτηθεί μείωση κατά 65%, ή μέση ετήσια εξοικονόμηση της τάξης του 10%, για την επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου για μείωση των εκπομπών κατά 55% σε σχέση με τα επίπεδα του 1990. Για να επιτευχθεί ο στόχος είναι απαραίτητη η επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού των στόλων οχημάτων επαγγελματικής χρήσης. Αρα οι πολιτικοί στόχοι πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις εμπορικές ευκαιρίες, γύρω από ένα συνεκτικό ρυθμιστικό πλαίσιο, ενώ θα χρειαστούν νέα σχήματα χρηματοδότησης για δημόσιες και ιδιωτικές υποδομές φόρτισης, έμφαση στις αλυσίδες εφοδιασμού, ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και απρόσκοπτη ψηφιακή σύνδεση οχημάτων και δικτύου ηλεκτροδότησης.
Ο ευρωπαϊκός στόλος οχημάτων επαγγελματικής χρήσης, αν και σχετικά μικρός, με 63 εκατομμύρια οχήματα (20% των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη), αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 40% των χιλιομέτρων που διανύονται, ενώ ευθύνεται για το 50% των εκπομπών που προέρχονται από τις οδικές μεταφορές.
Η πρόκληση της ηλεκτροκίνησης στον στόλο επαγγελματικών οχημάτων απασχολεί τους κλάδους της αυτοκινητοβιομηχανίας, των μεγάλων επιχειρήσεων, της κατασκευής μπαταριών οχημάτων, της μίσθωσης οχημάτων (leasing) και των επιχειρήσεων υποδομών φόρτισης, αλλά και τις τράπεζες.


Latest News

Οι μεταρρυθμίσεις «ανάχωμα» στην άνοδο της δεξιάς στη Γερμανία
Η δημοκρατία δεν είναι αυτονόητη και πρέπει να αγωνιστούμε γι' αυτήν και να την υπερασπιστούμε, είπε ο Κνοφ

Nέο εργοστάσιο Coca - Cola στην Κίνα: Στα 260 εκατ. η επένδυση
Η κατασκευή του εργοστασίου προγραμματίζεται να έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2025

Το Χονγκ Κονγκ έχασε τον τίτλο της πιο ελεύθερης οικονομίας
Το Χονγκ Κονγκ υποχώρησε στη δεύτερη θέση, χάνοντας το «στέμμα» και, μάλιστα, η βαθμολογία του πρόκειται να πέσει ακόμη περισσότερο

Αμετάβλητα τα ιαπωνικά επιτόκια- Θα παραμείνει περιστέρι η BoJ
H ΒοJ διατηρεί χαλαρή νομισματική πολιτική της καθως επικεντρώνεται στις «εξαιρετικά υψηλές αβεβαιότητες» για τις προοπτικές ανάπτυξης

Νέο πακέτο στρατιωτικής βοήθειας στέλνουν οι ΗΠΑ στην Ουκρανία
«Ακριβώς αυτό που χρειάζονται οι στρατιώτες μας», λέει ο Ζελένσκι

Νέο ράλι στον μαύρο χρυσό - Ποια funds «ποντάρουν» στα 100 δολ. το βαρέλι
Οι κερδοσκόποι ποντάρουν αλλά και τροφοδοτούν το ράλι των τιμών του πετρελαίου

Το who is who του Ρούπερτ Μέρντοχ - Τέλος εποχής για τον μεγιστάνα των ΜΜΕ
Στο παρασκήνιο περνά, σε ηλικία 92 ετών, ένας από τους ισχυρότερους και τους πλέον αμφιλεγόμενους μεγιστάνες των ΜΜΕ, σε παγκόσμιο επίπεδο

Εξαγορά εταιρείας κυβερνοασφάλειας από τη Cisco αντί 28 δισ. δολαρίων
Η Cisco αναμένει ότι η κίνηση αυτή θα επιδράσει θετικά στις ταμειακές ροές και θα μεγαλώσει το ακαθάριστο περιθώριο κέρδους κατά το πρώτο έτος

«Σήμα» για κορύφωση των επιτοκίων από τον Γιάννη Στουρνάρα
Η επόμενη κίνηση είναι η μείωση

Τέλος εποχής για τον Μέρντοχ – Αποχωρεί από πρόεδρος του Fox News
Ο Ρούπερτ Μέρντοχ παραιτείται από τη θέση του προέδρου των News Corp και Fox Corp.