O εξηλεκτρισμός των 63 εκατομμυρίων οχημάτων επαγγελματικής χρήσης στην ΕΕ θα αποτελέσει το «κλειδί» για την απεξάρτηση των οδικών μεταφορών από τον άνθρακα. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει έρευνα της Ernst & Young (EY), η οποία επικεντρώνεται στα επιχειρηματικά οφέλη για όσους κινηθούν γρήγορα στον εξελισσόμενο τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το 2020 οι πωλήσεις καθαρά ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ξεπέρασαν το ορόσημο του ενός εκατομμύριου οχημάτων. Με άλλα λόγια, ένα στα δέκα επιβατικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το περασμένο έτος στη Γηραιά Ηπειρο ήταν ηλεκτρικό, γεγονός που καταδεικνύει ότι είναι εφικτή η επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου της συμμετοχής ηλεκτρικών οχημάτων κατά 30%-40% στις συνολικές πωλήσεις έως το 2030 και περιορισμού των επικίνδυνων εκπομπών ρύπων που ενοχοποιούνται για την κλιματική αλλαγή.
Σύμφωνα με τη μελέτη της EY, οι εκπομπές άνθρακα από τις μεταφορές αυξάνονται συνεχώς την τελευταία τριετία, ενώ θα απαιτηθεί μείωση κατά 65%, ή μέση ετήσια εξοικονόμηση της τάξης του 10%, για την επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου για μείωση των εκπομπών κατά 55% σε σχέση με τα επίπεδα του 1990. Για να επιτευχθεί ο στόχος είναι απαραίτητη η επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού των στόλων οχημάτων επαγγελματικής χρήσης. Αρα οι πολιτικοί στόχοι πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις εμπορικές ευκαιρίες, γύρω από ένα συνεκτικό ρυθμιστικό πλαίσιο, ενώ θα χρειαστούν νέα σχήματα χρηματοδότησης για δημόσιες και ιδιωτικές υποδομές φόρτισης, έμφαση στις αλυσίδες εφοδιασμού, ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και απρόσκοπτη ψηφιακή σύνδεση οχημάτων και δικτύου ηλεκτροδότησης.
Ο ευρωπαϊκός στόλος οχημάτων επαγγελματικής χρήσης, αν και σχετικά μικρός, με 63 εκατομμύρια οχήματα (20% των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη), αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 40% των χιλιομέτρων που διανύονται, ενώ ευθύνεται για το 50% των εκπομπών που προέρχονται από τις οδικές μεταφορές.
Η πρόκληση της ηλεκτροκίνησης στον στόλο επαγγελματικών οχημάτων απασχολεί τους κλάδους της αυτοκινητοβιομηχανίας, των μεγάλων επιχειρήσεων, της κατασκευής μπαταριών οχημάτων, της μίσθωσης οχημάτων (leasing) και των επιχειρήσεων υποδομών φόρτισης, αλλά και τις τράπεζες.
Latest News
Πώς το fast food ωθεί σφίγγει τον κλοιό στην αλυσίδα εστίασης TGI Friday's
Η TGI Friday's είναι μια από τις πολλές αλυσίδες casual-dining που πιέζονται από την εκτίναξη της τάσης για γρήγορο φαγητό
Η Tokyo Metro θα είναι η μεγαλύτερη ΙΡΟ στο Τόκιο την τελευταία εξαετία
Η Tokyo Metro αναμένει να εισαγάγει μετοχές στο χρηματιστήριο του Τόκιο στις 23 Οκτωβρίου.
Τα κέρδη της LVMH βουλιάζουν - Οι τιμές... στο ύψος τους
Η LVMH θα χάσει μακροπρόθεσμα αν βραχυπρόθεμα ακολουθήσει πιο προσιτές προτάσεις κέει ο CFO
Nέα εποχή στις σχέσεις Κίνας-Βρετανίας - Συνεργασία σε εμπόριο και πράσινη ανάπτυξη
Διάθεση αμοιβαίας συνεργασίας εξέφρασαν Βρετανία και Κίνα με επίκεντρο την εμβάθυνση της στρατηγικής επικοινωνίας των δύο χωρών
«Καμπανάκι» Σίσι σε ΔΝΤ και ΕΕ για τα προβλήματα που δημιουργεί ο πόλεμος
Η Αίγυπτος προειδοποιεί ότι το πρόγραμμα του ΔΝΤ εφαρμόζεται κάτω απο «δύσκολες περιφερειακές και παγκόσμιες συνθήκες»
Τι αλλάζει η Κίνα στο καθεστώς εξαγωγής αγαθών και τεχνολογιών «διπλής χρήσης»
Η Κίνα έχει κατηγορηθεί ότι υποστηρίζει την πολεμική προσπάθεια της Ρωσίας στην Ουκρανία παρέχοντάς της αγαθά διπλής χρήσης
Οι BRICS κηρύσσουν τον «πόλεμο» στο δολάριο από το Καζάν [γράφημα]
Η Ρωσία προωθεί επίσης τη δημιουργία ενός θεσμού για να διακανονισμούς ώστε οι χώρες της BRICS να έχουν πρόσβαση στις αγορές της ομάδας
Η Γερμανία διαψεύδει τα περί νόμου αποτροπής εξαγοράς των τραπεζών της
Η Γερμανία αιφνιδιάστηκε από την κίνηση της UniCredit να αποκτήσει μεγάλο ποσοστό στην κρατικά υποστηριζόμενη Commerzbank
Ιαπωνία, Βρετανία, Ιταλία ετοιμάζουν τον διάδοχο του F-2 - Ποιες εταιρείες εμπλέκονται
Ιαπωνία, Βρετανία και Ιταλία συμφώνησαν να δρομολογήσουν τις απαραίτητες ενέργειες για ένα υπερσύγχρονο πολεμικό αεροσκάφος
Ξεπουλά τα... «ασημικά» της η Boeing - To σχέδιο «διάσωσης» της νέας CEO
Η Boeing αναμένει την Τετάρτη την απόφαση των εργαζομένων της αν θα τερματίσουν την απεργία