Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για την υποβολή των φετινών φορολογικών δηλώσεων, η οποία συνδέεται άρρηκτα με την υλοποίηση του προγράμματος επιδότησης παγίων δαπανών.
Μέσω του συγκεκριμένου μέτρου στηρίζονται ζημιογόνες επιχειρήσεις που είδαν το τζίρο τους να μειώνεται τουλάχιστον 30% το 2020.
Οι επιχειρήσεις θα λάβουν «κουπόνια» συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ τα οποία θα χρησιμοποιήσουν για την εξόφληση φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων και αναμένεται να καλύψει έως 50.000 επιχειρήσεις.
Με βάση τις φορολογικές δηλώσεις που θα έχουν υποβληθεί, η ΑΑΔΕ θα συλλέξει τα απαιτούμενα στοιχεία για τον καθορισμό του ποσοστού επιδότησης επί των παγίων δαπανών, τα οποία θα καταγράφονται στην υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί.
Πως θα δοθούν τα «κουπόνια»
Σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί η επιδότηση θα πραγματοποιηθεί μέσω της έκδοσης πιστωτικού το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποπληρωμή μελλοντικών φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων.
Δηλαδή, ο δικαιούχος αντί να εισπράξει ένα χρηματικό ποσό, θα λάβει μία πίστωση με την οποία η επιχείρηση θα έχει τη δυνατότητα να καλύψει υποχρεώσεις όπως ο φόρος εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ, ασφαλιστικές εισφορές, κ.α. Μάλιστα η επιχείρηση θα έχει το δικαίωμα να επιλέξει το ποσό της ενίσχυσης που θέλει να κατανείμει για την πληρωμή φορολογικών οφειλών και το ποσό που θέλει να χρησιμοποιήσει για την πληρωμή ασφαλιστικών οφειλών.
Η αποτύπωση των στοιχείων αυτών στο έντυπο Ε3 της δήλωσης θα αποτελέσει τη βάση για να καθορίσει το υπουργείο Οικονομικών το τελικό ποσοστό επιδότησης επί των παγίων δαπανών που θα λάβει κάθε δικαιούχος όχι σε μετρητά αλλά με πίστωση του ποσού για πληρωμή φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.
Οι αιτήσεις για την ένταξη των επιχειρήσεων στο νέο πρόγραμμα θα υποβληθούν στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, «myBusinessSupport». Μετά την υποβολή της αίτησης οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν τη φορολογική τους δήλωση, στην οποία θα δηλώσουν τις πάγιες δαπάνες που πραγματοποίησαν το 2020.
Η ενίσχυση θα υπολογιστεί ως ποσοστό των παγίων δαπανών που πραγματοποιήθηκαν εντός του 2020 και δεν έχουν καλυφθεί από τις ενισχύσεις που έχουν δοθεί από το κράτος.
Προϋποθέσεις
Οι επιχειρήσεις που θα είναι επιλέξιμες θα πρέπει να πληρούν σωρευτικά τα εξής:
– Να ανήκουν σε πληττόμενους κλάδους.
– Να απασχολούν τουλάχιστον έναν εργαζόμενο με εξαρτημένη σχέση εργασίας πλήρους απασχόλησης.
– Να έχουν υποβάλλει όλες τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ και τις δηλώσεις Ε3 για την περίοδο που υποχρεούνται.
– Να παρουσιάζουν ζημιά προ φόρων τουλάχιστον 30% είτε σε σχέση με τα ακαθάριστα έσοδά τους, είτε σε σχέση με τα συνολικά έξοδά τους για το 2020.
– Να παρουσιάζουν πτώση τζίρου τουλάχιστον 30% το 2020 σε σχέση με το 2019. Ειδική πρόβλεψη, ωστόσο, θα υπάρχει για τις νέες επιχειρήσεις και τις επιχειρήσεις που απέκτησαν πρόσφατα υποκατάστημα, δίνοντας έμφαση στο κριτήριο της ζημιάς, και όχι σε αυτό της πτώσης τζίρου.
Η στήριξη δεν αφορά επιχειρήσεις που ήταν ήδη προβληματικές το 2019, με την εξαίρεση, όμως, των πολύ μικρών ή μικρών επιχειρήσεων.
Το ποσό της στήριξης προσδιορίζεται ως ποσοστό επί της διαφοράς των παγίων δαπανών που κατέβαλε η επιχείρηση εντός του 2020 και των ενισχύσεων που έχει λάβει.
Δαπάνες
Ειδικότερα, ως πάγιες δαπάνες υπολογίζονται οι δαπάνες που κατέβαλε το 2020 η επιχείρηση για:
– παροχές σε εργαζόμενους,
– ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολούμενων,
– ενέργεια,
– ύδρευση,
– τηλεπικοινωνίες,
– ενοίκια,
– λοιπά λειτουργικά έξοδα, και
– χρεωστικούς τόκους και συναφή έξοδα.
Είναι δαπάνες που αποτυπώνονται στο έντυπο Ε3.
Ενισχύσεις
Ως ενισχύσεις θα λαμβάνονται υπόψη οι ενισχύσεις που έλαβε η επιχείρηση μέσα στο 2020, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας (επιστρεπτέες προκαταβολές, αποζημίωση ειδικού σκοπού κ.α.)
Όσον αφορά το ποσοστό της ενίσχυσης, αυτό θα προσδιοριστεί, αφού ολοκληρωθούν οι αιτήσεις των επιχειρήσεων, με βάση τον διαθέσιμο προϋπολογισμό του προγράμματος, ο οποίος και υπολογίζεται στα 500 εκατ. ευρώ.
Το ποσοστό της ενίσχυσης θα διαφοροποιείται με βάση τη πτώση του τζίρου, καθώς θα είναι υψηλότερο για επιχειρήσεις που είχαν πτώση τζίρου άνω του 60%.
Ανώτατο όριο
Παράλληλα, θα υπάρχουν και ανώτατα όρια στο ύψος της ενίσχυσης, το οποίο:
– Δεν μπορεί να υπερβαίνει το 70% επί των ζημιών προ φόρων για τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και το 90% για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.
– Δεν μπορεί να υπερβαίνει την απώλεια τζίρου μεταξύ του 2020 και του 2019, με ειδική μέριμνα, όμως, για τις νέες επιχειρήσεις και τις επιχειρήσεις που άνοιξαν πρόσφατα υποκατάστημα.
– Δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1,5 εκατ. ευρώ
Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να διατηρήσουν κατά μέσο όρο τον αριθμό του προσωπικού που απασχολούν έως την 31η Δεκεμβρίου 2021.
Latest News
Ψηφιακά οι δηλώσεις φόρου δωρεάς προς ΝΠΔΔ, ΟΤΑ και μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα
Υποχρεωτικά απο 8-5-2024 υποβάλλονται ψηφιακά, μέσω της εφαρμογής myPROPERTY οι δηλώσεις φόρου δωρεάς
Ιστορικό ρεκόρ για Επιθεώρηση Εργασίας το 2023 - 200 έλεγχοι την ημέρα
Η Επιθεώρηση Εργασιακών Σχέσεων το 2023 πραγματοποίησε 40.220 ελέγχους, αυξημένους κατά 11% σε σχέση με το 2022
Εως και 10.000 ευρώ θα λάβουν οι μη μισθωτές μητέρες
Το μέτρο έχει αναδρομική ισχύ για όσες γέννησαν από τις 24 Σεπτεμβρίου του 2023 και μετά
ΑΑΔΕ: Έναρξη λειτουργίας του Κέντρου Φορολογίας Κεφαλαίου (ΚΕΦΟΚ) Αττικής
Οι αρμοδιότητες που μεταφέρονται
Βράβευση e-ΕΦΚΑ από τη Διεθνή Ένωση Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης
Τιμητική διάκριση για τον e-ΕΦΚΑ στο Forum της ISSA στο Πόρτο της Πορτογαλίας
Οι εισηγήσεις και οι αντιδράσεις για τα αναδρομικά των συνταξιούχων
Τι συζητήθηκε χθες στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο – Δεν υπάρχει αντίφαση ανάμεσα στις αποφάσεις του ΣτΕ και του ΑΠ για τις περικοπές, σύμφωνα με την ανώτατη δικαστική λειτουργό
Τι αλλάζει στις συντάξεις για τα ορφανά τέκνα
Ολόκληρη η εγκύκλιος του ΕΦΚΑ
Τέλος χρόνου για επιστροφές φόρου χωρίς συμψηφισμό με ΕΝΦΙΑ
Έως 30 Απριλίου η πληρωμή τη πρώτης από τις 11 δόσεις του φόρου ακινήτων
Το e-mail της ΑΑΔΕ στα βενζινάδικα - Τι ζητά από τους πρατηριούχους
Ποια στοιχεία πρέπει να αποστείλουν οι πρατηριούχοι μέχρι το τέλος του μήνα
Πρόταση 5 αλλαγών στον φορολογικό κώδικα από ΓΣΕΒΕΕ - ΠΟΦΕΕ
Ανάγκη εξορθολογισμού των «δρακόντειων» προστίμων, των υψηλών τόκων υπερημερίας και άλλων δυσανάλογων κυρώσεων