Αντιστρέφεται με σταθερά βήματα η ζημιογόνα «τάση» των τελευταίων ετών για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η εταιρεία παρουσίασε κερδοφόρα αποτελέσματα, με τα κέρδη μετά φόρων να διαμορφώνονται στα 9,6 εκατ. ευρώ, έναντι 20 εκατ. το 2019. Συγχρόνως, όμως, ο οργανισμός έδειξε τις εγγενείς του αδυναμίες μη μπορώντας να «εξαργυρώσει» τη στροφή στις ηλεκτρονικές αγορές που έφερε η πανδημία, αυξάνοντας τα έσοδα της ΕΛΤΑ Courier κατά 10 εκατ. ευρώ. Παρόλα αυτά, ο τζίρος για το 2020 μειώθηκε κατά 35 εκατ. ευρώ, κυρίως εξ αιτίας της περαιτέρω πτώσης του επιστολικού έργου.

Ειδικότερα, τα κέρδη μετά φόρων των ΕΛΤΑ για το 2020 ανήλθαν σε 9,6 εκατ. ευρώ, αντανακλώντας τις ενέργειες της διοίκησης στην κατεύθυνση της εξυγίανσης και του μετασχηματισμού του Ομίλου. Η μείωση κατά 52% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά οφείλεται κυρίως στην αναγνώριση αναβαλλόμενου εσόδου, λόγω της είσπραξης αποζημίωσης για την Καθολική Υπηρεσία, για την οποία είχε αναγνωριστεί αναβαλλόμενη φορολογική υποχρέωση. Υπενθυμίζεται ότι στο σχέδιο εξυγίανσης του Οργανισμού που τέθηκε σε εφαρμογή στις αρχές αυτής της χρονιάς, ποσό περίπου 180 εκατ. ευρώ, αφορά την απόδοση της Καθολικής Υπηρεσίας για τα έτη 2013-2020.

Τα αποτελέσματα για το 2020 δείχνουν μια σταθερή αντιστροφή των ζημιογόνων αποτελεσμάτων προηγούμενων ετών, διαμορφώνοντας ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την επίτευξη διαρκούς κερδοφορίας, η οποία αποτελεί και κεντρικό στόχο της διοίκησης των ΕΛΤΑ. Σημειώνεται ότι το 2018 ο όμιλος είχε καταγράψει ζημιές 20 εκατ. ευρώ και ακόμα 14 εκατ. ευρώ το 2017.

Υπενθυμίζεται ότι τα κερδοφόρα αποτελέσματα του 2019 προέκυψαν ως επί το πλείστον ως αποτέλεσμα του περιορισμού των αποζημιώσεων συνταξιοδότησης από τις 30.000 σε 15.000 ευρώ, σε εφαρμογή του νόμου για τις ΔΕΚΟ. Η κίνηση αυτή έφερε σημαντική εξοικονόμηση για τον οργανισμό, πλην όμως ήταν ένα μη επαναλαμβανόμενο χαρακτηριστικό.

Αντιθέτως, για το 2020, τα κερδοφόρα αποτελέσματα είχαν ουσιαστικότερο και περισσότερο οργανικό χαρακτήρα. Προήλθαν κυρίως από την αύξηση κατά 10 εκατ. ευρώ των εσόδων της ΕΛΤΑ Courier, εξ αιτίας της ενίσχυσης της δραστηριότητάς της μέσα στην πανδημία και συγχρόνως από τη μείωση κατά 18 εκατ. ευρώ του κόστους προσωπικού και αμοιβών τρίτων.

Δεν παύει η κερδοφορία αυτή να επιτεύχθηκε μέσα σε ένα εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, που παρουσίασαν συγχρόνως μείωση του τζίρου του κατά 35 εκατ. ευρώ, από 355,6 εκατ. το 2019 σε 318,4 εκατ. ευρώ το 2020, κυρίως εξ αιτίας της περαιτέρω πτώσης του επιστολικού έργου.

Ειδικότερα, η πτώση της παραδοσιακής αλληλογραφίας, κυρίως λόγω της υποκατάστασης της από ηλεκτρονικά μέσα (π.χ. λογαριασμοί τραπεζών, ΔΕΚΟ και τηλεπικοινωνιών) είχε επίπτωση της τάξης των 28 εκατ. ευρώ στον κύκλο εργασιών των ΕΛΤΑ για το 2020. Πρόκειται για μια τάση την οποία ήδη η Διοίκηση αντιμετωπίζει. Επιπλέον, 10 εκατ. ευρώ «χάθηκαν» από τη δραστηριότητα της ενέργειας, δεδομένου ότι αυτή δεν αποτελεί πλέον βασική δραστηριότητα και χάνει μερίδια εξαιτίας του υψηλού ανταγωνισμού στον κλάδο. Μάλιστα, θεωρείται από τη σημερινή διοίκηση ως εσφαλμένη επιλογή της προηγούμενης κυβέρνησης.

Υπενθυμίζεται ότι έχει τεθεί ήδη σε εφαρμογή το πλάνο σωτηρίας των ΕΛΤΑ, το οποίο περιλαμβάνει και χρηματοδοτική ένεση ύψους 280 εκατ. ευρώ. Η Διοίκηση έχει ήδη ξεκινήσει την υλοποίηση του προγράμματος μετασχηματισμού, ανοίγοντας ήδη την πόρτα της εθελούσιας εξόδου. Το Πρόγραμμα Εθελουσίας Εξόδου 2.000 εργαζομένων, που γνώρισε μεγάλη ανταπόκριση, σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες ενέργειες του πλάνου μετασχηματισμού αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου τα επόμενα έτη.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις