Υπογράφεται το απόγευμα της Τρίτης, 22 Ιουνίου 2021, στο Άλσος Βεΐκου, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, η πρώτη φάση της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, αξίας 1,8 δισ. ευρώ. Το έργο που θα αλλάξει τον κυκλοφοριακό χάρτη πυκνοκατοικημένων περιοχών της πρωτεύουσας, ορισμένες εκ των οποίων, όπως το Γαλάτσι, έχουν σήμερα εξαιρετικά ελλιπή συγκοινωνιακή σύνδεση, μπαίνει επιτέλους στην τελική ευθεία.

Η υπογραφή του έργου από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, ουσιαστικά ανοίγει τον δρόμο για τα δύο μεγαλύτερα έργα που αναμένεται να αποτελέσουν gamechangers για την αναζωογόνηση του κλάδου των κατασκευών και της ελληνικής οικονομίας, καθώς στις 25 Ιουνίου 2021 ακολουθεί και το Ελληνικό.

Μετά την επισφράγιση της έναρξης του βασικού έργου της Γραμμής 4 του Μετρό, τμήμα Α΄ «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», η κοινοπραξία του έργου ΑΒΑΞ-GHELLA–ALSTOM TRANSPORT, θα βάλει μπρος τις μελέτες, ενώ η παραλαβή των πρώτων σταθμών από την Αττικό Μετρό, βάσει όσων προβλέπονται στη σύμβαση, θα γίνει στις αρχές του 2022.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ως τότε δεν θα δούμε εργασίες. Οι πρώτοι χώροι για την έναρξη των πρόδρομων εργασιών από την ΕΡΕΤΒΟ έχουν ήδη δεσμευτεί και μες το καλοκαίρι οι πρώτες εργασίες προετοιμασίας για τα εργοτάξια του κυρίως έργου θα ξεκινήσουν. Το πρώτο από τα τρία συνολικά κύματα εργοταξίων για τις πρόδρομες εργασίες περιλαμβάνει 9 θέσεις, ξεκινώντας από τα δύο άκρα του έργου, σε Άλσος Βεΐκου και Κατεχάκη, για να προετοιμαστούν τα φρεάτια από όπου θα μπουν τα μηχανήματα για να ξεκινήσει η κατασκευή της σήραγγας, καθώς και στους σταθμούς Ακαδημία, Ευαγγελισμός, Εξάρχεια, Κολωνάκι και τα φρέατα σε Βιβλιοθήκη, Διακλάδωση Ευαγγελισμού και ΓΝΑ.

Η χαρτογράφηση του βασικού έργου «Άλσος Βεΐκου-Γουδή»

Το αντικείμενο της σύμβασης του βασικού έργου περιλαμβάνει την εκπόνηση Οριστικής Μελέτης και Μελέτης Εφαρμογής, την κατασκευή, την προμήθεια, την εγκατάσταση, τις δοκιμές και τη θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, τη συντήρηση, την εκπαίδευση του προσωπικού και την προμήθεια των ανταλλακτικών.

Τα πρώτα δύο μεγάλα εργοτάξια, που θα στηθούν, σηματοδοτούν ουσιαστικά την αρχή και το τέλος του έργου, δηλαδή την αφετηρία του στη λεωφόρο Βεΐκου και το τέλος στην Κατεχάκη. Αυτό θα συμβεί, διότι από τα δύο αυτά σημεία θα ξεκινήσουν οι δυο μετροπόντικες που θα δουλέψουν για το τεράστιο έργο της Γραμμής 4, τμήμα «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», μήκους 13 χλμ., που θα διαθέτει 15 σταθμούς.

Το Α’ Τμήμα της Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, του κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός). Ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα κλπ., καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων γραμμών με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει:

·     Δεκαπέντε (15) νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

·     Εννέα (9) ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.

·     Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης διατομής διπλής τροχιάς που θα διανοιχτεί με τουλάχιστον δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) μήκους περί τα 10.307μ.

·     Σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα διπλής τροχιάς, τριπλής τροχιάς & διακλαδώσεων.

·     Σήραγγες μονής τροχιάς (STT) υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μήκους 850,0 μ περίπου.

·     Δύο επίσταθμους της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).

·     Ένα (1) νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο (ΚΕΛ) θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

·     Ένα (1) νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών σε διαθέσιμο χώρο εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

·     Το Έργο επίσης περιλαμβάνει το απαιτούμενο τροχαίο υλικό (20 αυτόματα τραίνα χωρίς οδηγό), καθώς και όλα τα απαιτούμενα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά Συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
Κομισιόν: «Πράσινες» κατευθύνσεις για τα έργα υποδομής
Green |

Κομισιόν: «Πράσινες» κατευθύνσεις για τα έργα υποδομής

Οι θεσμικοί και ιδιωτικοί Ευρωπαίοι επενδυτές θα είναι σε θέση να λαμβάνουν αποφάσεις μετά λόγου γνώσεως σχετικά με έργα που θεωρούνται συμβατά με τη συμφωνία του Παρισιού και τους στόχους της ΕΕ για το κλίμα

Eλληνικό: Αντιπλημμυρική προστασία και ασφάλεια
Επιχειρήσεις |

Eλληνικό: Αντιπλημμυρική προστασία και ασφάλεια

Το έργο του Ελληνικού, έργο για τη χώρα και τους πολίτες της αναπτύσσεται με βάση ένα ολοκληρωμένο σχέδιο σειράς αντιπλημμυρικών έργων με απόλυτο σεβασμό  στο    περιβάλλον και τη διαβίωση των πολιτών

Οι τιμές στο Ελληνικό συγκρίσιμες με Ν.Υόρκη, Σανγκάη, Γενεύη
Επιχειρήσεις |

Τιμές Νέας Υόρκης στο Ελληνικό - Το σχέδιο οικιστικής ανάπτυξης

To έργο στο Ελληνικού που παρουσίασε η Lamda Development κατατάσσουν την περιοχή ανάμεσα στις ακριβότερες αγορές του πλανήτη, με τις τιμές ανά τετραγωνικό μέτρο να είναι πλέον συγκρίσιμες με αυτές στη Νέα Υόρκη, τη Σανγκάη και τη Γενεύη