Με νομοσχέδιο το οποίο υπέγραψε ο κυβερνήτης της Καλιφόρνιας, Γκάβιν Νιούσομ, απαγορεύεται η αμοιβή των εργατών στη βιομηχανία ένδυσης με το κομμάτι. Πλέον, καθίσταται υποχρεωτική η αμοιβή με την ώρα.

Με αυτόν τον τρόπο, η πολιτεία γίνεται η πρώτη μεταξύ των 50 των ΗΠΑ, η οποία επιβάλλει με νόμο την κατάργηση της συγκεκριμένης πρακτικής. Ωστόσο, σύμφωνα με το ΑP, εξαιρούνται οι χώροι εργασίας στους οποίους υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Επίσης, η νέα διάταξη διέπει και τις εταιρείες που αναλαμβάνουν υπεργολαβίες για λογαριασμό κατασκευαστών ρούχων.

Γιατί το συγκεκριμένο νομοθέτημα είναι σημαντικό; Σύμφωνα με τους υποστηρικτές του, με την αμοιβή με το κομμάτι οι εργαζόμενοι μπορούν να πληρώνονται και κάτω από τον κατώτατο μισθό.

«Για πάρα πολύ καιρό, οι κατασκευαστές εκμεταλλεύονταν εργάτες ρούχων που εργάζονταν σε ανθυγιεινές συνθήκες για μόλις 5 δολάρια την ώρα», δήλωσε η δημοκρατική γερουσιαστής Μαρία Έλενα Ντουράζο. Η ίδια είπε ότι το εν λόγω νομοσχέδιο θα φέρει τους όρους ανταγωνισμού στα μέτρα των εργοδοτών που κάνουν το σωστό».

Οι εργαζόμενοι, επισημαίνεται, μπορούν ακόμα να πάρουν  μπόνους βάσει κινήτρων, που θα ξεπερνά τον νόμιμο μισθό τους.

Σύμφωνα με τη Μαρίσα Νούντσιο, διευθύντρια του Garment Worker Center, οργάνωσης για τα δικαιώματα των εργατών στη βιομηχανία ρούχων, περισσότερες από 45.000 εργάτριες ενδυμάτων στην Καλιφόρνια είναι συχνά μετανάστριες». Με το νομοσχέδιο η Καλιφόρνια δεν θα είναι πλέον των κέντρο χαμηλά αμοιβόμενων εργατών, σχολίασε η ίδια.

Την αντίθεσή του εξέφρασε, από την άλλη, το Εμπορικό Επιμελητήριο της Καλιφόρνιας, υποστηρίζοντας ότι το μέτρο «προσθέτει τεράστια βάρη στους εργοδότες στη βιομηχανία ρούχων». Προειδοποίησε από την πλευρά του ότι εάν εφαρμοστεί ο νόμος, θα κλείσουν εταιρείες ή θα μεταφερθούν εκτός Καλιφόρνια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Boeing: Πολύ μεγάλη για να αποτύχει
Διεθνή |

Γιατί μια αποτυχημένη Boeing θα έβλαπτε τους πάντες - ακόμα και την Airbus

Παρόλο που το Κογκρέσο διεξάγει δύο ακροάσεις σχετικά με ισχυρισμούς για αστοχίες ασφάλειας στο 787 Dreamliner και σε άλλα αεροσκάφη, η Boeing έχει σε μεγάλο βαθμό απομονωθεί από τις συνέπειες των λαθών της - όχι για πολύ όμως