
Σε όλους τους τομείς οικονομικής δραστηριότητας εξαπλώνονται οι ελλείψεις προσωπικού, από τις οδικές μεταφορές και τη γεωργία μέχρι τη φιλοξενία, αποκαλύπτει σχετική έρευνα, την οποία δημοσίευσε η Guardian.
Πάνω από το ένα τέταρτο των 500 εταιρειών που έλαβαν μέρος στην έρευνα απάντησε ότι η υποστελέχωση παρεμποδίζει την κανονική λειτουργία του, ταυτόχρονα με το πρόβλημα των μειωμένων αποθεμάτων, λόγω των διαταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Ορισμένες εταιρείες προσανατολίζονται σε μείωση της παραγωγής, ενώ άλλες σε αυξήσεις τιμών, εντείνοντας τις ανησυχίες για τον αυξανόμενο πληθωρισμό ενόψει και των γιορτών των Χριστουγέννων.
Σχεδόν το ένα πέμπτο των επιχειρήσεων δήλωσε ότι αυξάνει τους μισθούς για να προσελκύσει νέους υπαλλήλους, ενώ άλλοι εισάγουν πρόσθετα προνόμια για τον ίδιο λόγο.
Η έκθεση, που διενήργησε η λογιστική και τη συμβουλευτική εταιρεία BDO, ανέφερε ότι οι αλλεπάλληλες επιπτώσεις για τους καταναλωτές θα είναι σημαντικές, με σχεδόν το ένα τρίτο των εταιρειών να αναφέρει ότι οι τιμές αναμένεται να αυξηθούν κατά τη διάρκεια του έτους.
Πάνω από το ένα τρίτο των εταιρειών δήλωσε ότι έχει μειώσει, επίσης, τα είδη των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών και ένα τρίτο σχεδιάζει να κάνει το ίδιο τον επόμενο μήνα, εκτός εάν η κατάσταση βελτιωθεί δραστικά. Παρόμοιο ποσοστό αναμένει μακροπρόθεσμα να επηρεαστούν τα αποθέματά τους.
Οι εταιρείες αποδίδουν στην πανδημία και στο Brexit την έλλειψη υπαλλήλων από το εξωτερικό, με το 38% να επισημαίνει ανεπάρκεια του απαραίτητου προσωπικού μέσα στη Βρετανία. «Το Brexit, τα παγκόσμια ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού και η παράταση που παίρνει η Covid-19 έχουν δημιουργήσει μια τέλεια καταιγίδα για τις βρετανικές επιχειρήσεις», δήλωσε ο Εντ Ντούαν, συνεργάτης της BDO.
Η έρευνα αποκαλύπτει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όλες οι δραστηριότητες στο Ην. Βασίλειο. Οι ελλείψεις οδηγών στον κλάδο των μεταφορών έχουν δημιουργήσει οξύ πρόβλημα έλλοειψης καυσίμων σε όλη τη χώρα, ενώ μεγάλες εταιρείες όπως η Tesco προειδοποιούν για άδεια ράφια στα σούπερ μάρκετ, πλησιάζοντας τα Χριστούγεννα, εάν η κυβέρνηση δεν διευκολύνει την απασχόληση αλλοδαπών εργαζομένων.
Τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση Τζόνσον αναμένεται ότι θα «φέρουν» άμεσα 300 οδηγούς βυτιοφόρων που θα παραμείνουν μέχρι και τον Μάρτιο, και άλλους 4.700 οδηγούς οχημάτων μεταφοράς τροφίμων από τα τέλη Οκτωβρίου οι οποίοι θα παραμείνουν μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου.
Κενή μία στις έξι θέσεις στη φιλοξενία
Ο τομέας της φιλοξενίας πλήττεται, επίσης, από έλλειψη εργαζομένων, με μία στις έξι θέσεις να είναι κενές, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα επιχειρηματικής εμπιστοσύνης από την εταιρεία συμβούλων CGA και την εταιρεία τεχνολογικών υπηρεσιών Fourth.
Μόνο το 18% των 200 εστιατορίων, παμπ και μπαρ δήλωσε βέβαιο ότι μπορεί να προσλάβει και να διατηρήσει το απαραίτητο προσωπικό για τη λειτουργία του. Πρόκειται για μια κάθετη πτώση από το αντίστοιχο ποσοστό του 67% πριν από τρεις μήνες.
Η απουσία προσωπικού αναγκάζει τις εταιρείες να διπλασιάσουν τις προσπάθειές τους για προσέλκυση και διατήρηση προσωπικού, με τα τρία τέταρτα να λένε ότι έχουν προσφέρει καλύτερες αμοιβές, ενώ τα δύο τρίτα «προσπάθησαν να καλλιεργήσουν τη σωστή εργασιακή κουλτούρα» για να διατηρήσουν τους εργαζόμενους.
Οι εργοδότες που αύξησαν τους μισθούς έκαναν λόγο για αυξήσεις της τάξης του 11% κατά μέσο όρο για το υπάρχον προσωπικό και 13% για τους νεοπροσλαμβανόμενους.
Από την έρευνα προκύπτει ότι υψηλότεροι μισθοί θα οδηγούσαν σε πρόσθετο κόστος για τον κλάδο της φιλοξενίας, η οποία αντιμετώπιζε ήδη επιβάρυνση από τις ανατιμήσεις στα τρόφιμα, ποτά και άλλες προμήθειες και υπηρεσίες κοινής ωφέλειας.
Ο Καρλ Τσέσελ, εκ των διευθυντών της CGA, σχολίασε ότι οι αριθμοί απεικονίζουν το εύρος της κρίσης στην ανεύρεση του κατάλληλου προσωπικού και ην κλίμακα» της κρίσης προσλήψεων και διατήρησης της φιλοξενίας και ζήτησε κυβερνητική υποστήριξη.
«Χιλιάδες επιχειρήσεις είναι πλέον σημαντικά υποστελεχωμένες, ενώ πολλές από αυτές που έχουν επαρκές ανθρώπινο δυναμικό αγωνίζονται να το διατηρήσουν», δήλωσε ο Καρλ Τσέσελ, εκ των διευθυντών της CGA Chessell.


Latest News

Μαζική απεργία στη Γερμανία - Παραλύουν οι μεταφορές
Η απεργία είναι η μεγαλύτερη στη Γερμανία εδώ και δεκαετίες

Ο CEO της Bombardier βλέπει «καθαρούς ουρανούς» - Πώς σώθηκε η εταιρεία
«Φτάσαμε στον γκρεμό το 2020 και γυρίζουμε πίσω», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας

Λουίς ντε Γκίντος – ΕΚΤ: Στη σκιά της τραπεζικής θύελλας οι αποφάσεις για τα επιτόκια
Το ερώτημα τώρα είναι πώς τα γεγονότα στο τραπεζικό σύστημα των ΗΠΑ και την Credit Suisse θα επηρεάσουν την οικονομία της ευρωζώνης, τονίζει ο αντιπρόεδρος της ΕΚΤ

«Επιφυλακή» απέναντι στην «αυξημένη αβεβαιότητα» συνιστά η Γκεοργκίεβα
Είναι σαφές ότι οι κίνδυνοι για την χρηματοπιστωτική σταθερότητα έχουν αυξηθεί, επεσήμανε η γενική διευθύντρια του ΔΝΤ

Μπορέλ: Aυτό που χρειάζεται η αμυντική βιομηχανία είναι μία πραγματική προοπτική παραγωγής
«Μπορούμε να πούμε ότι στρατιωτικά η Ρωσία δεν έχει επιτύχει τους στόχους της» επεσήμανε ο Ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ

Γερμανικές «αλχημείες» απέναντι στη στεγαστική κρίση
Μπροστά στην χειρότερη έλλειψη αστικών κατοικιών, η κυβέρνηση της Γερμανίας προτείνει… τη μετακόμιση

Δύο μνηστήρες για την SVB
Δύο περιφερειακές τράπεζες υπέβαλαν ξεχωριστές προσφορές για τη Silicon Valley Bank

Δικαίως αντιδρούν οι Γάλλοι στην αύξηση της ηλικίας συνταξιοδότησης;
Το γαλλικό σύστημα συνταξιοδότησης είναι γενναιόδωρο σε σχέση με άλλα, παρόλα αυτά οι Γάλλοι εξεγείρονται

Σκέψεις των ΗΠΑ για επέκταση της διευκόλυνσης δανεισμού στις τράπεζες
Όλες οι συζητήσεις βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο

UBS: Έντεκα ερωτήσεις - απαντήσεις για την κρίση
Τι προβληματίζει περισσότερο τους επενδυτές εν μέσω της τραπεζικής κρίσης που εξαπλώνεται με ταχείς ρυθμούς σε ΗΠΑ και Ευρώπη;