Φιλόδοξη ως προς τους πράσινους στόχους της εμφανίστηκε η Exxon Mobil Corp. ανακοινώνοντας την πρόθεσή της να μειώσει δραστικά τους ρύπους άνθρακα φτάνοντας σε μηδενικό αποτύπωμα μέχρι το 2050. Ο στόχος βέβαια αυτός αφορά τη λειτουργία της εταιρείας και όχι τον προσανατολισμό της παραγωγής της και ήδη ακτιβιστές έσπευσαν να επισημάνουν πως κινείται χαμηλότερα από τις δεσμεύσεις έτερων ομίλων, όπως η BP και η Shell.
«Η Exxon έχει δεσμευτεί να παίξει κυρίαρχο ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση» σχολίασε σε συνέντευξη του στο CNBC, ο διευθύνων σύμβουλος Ντάρεν Γουντς, εξηγώντας την πρόθεση της εταιρείας να επενδύσει σε σημαντικές τεχνολογίες, αλλά και να πιέσει τις κυβερνήσεις διεθνώς να υιοθετήσουν αυστηρότερα περιβαλλοντολογικά μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου του θερμοκηπίου.
Στο πλαίσιο της πρόθεσης αυτής, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, ο αμερικανικός κολοσσός θα διαμορφώσει έναν οδικό δρόμο βάσει του οποίου τα διυλιστήρια, τα χημικά εργοστάσια και όλες οι εγκαταστάσεις του θα μπουν σε τροχιά δραστικής μείωσης των ρύπων με απώτερο στόχο την επίτευξη μηδενικού ισοζυγίου μέχρι το 2050.
Το θετικό στη δέσμευση αυτή είναι πως η Exxon αναγκάζεται να ακολουθήσει ένα πιο πράσινο μονοπάτι, όπως έχουν ήδη πράξει άλλες εταιρείες του κλάδου, δεδομένου πως μέχρι τώρα είχε αποφύγει να δεσμευτεί σε έναν χρονικό ή ποσοτικό στόχο για τη μείωση των ρύπων. Μάλιστα, η απροθυμία της αυτή είχε προκαλέσει ανταρσία από την πλευρά των μετόχων και δη, από το ανερχόμενο πράσινο fund της Engine No.1 που πάλεψε και πέτυχε κατά την γενική συνέλευση του περασμένου Μάϊου να αντικαταστήσει τρία μέλη του διοικητικού συμβουλίου προκειμένου να υποχρεώσει την εταιρεία να υιοθετήσει μια πιο πράσινη στρατηγική.
Από την άλλη πλευρά, η Exxon Mobil μένει πίσω συγκριτικά με έτερες, κυρίως ευρωπαϊκές, ενεργειακές εταιρείες που έχουν θέσει στόχο την επίτευξη μηδενικού ισοζυγίου πολύ νωρίτερα. Και βέβαια σε κάθε περίπτωση ο στόχος αυτός αφορά αποκλειστικά την λειτουργία της ίδιας της εταιρείας και των μονάδων της και δεν έχει να κάνει σε τίποτε με το προφίλ της παραγωγής της που παραμένει προσηλωμένη στους υδρογονάνθρακες ή με την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την χρήση των προϊόντων της. Μάλιστα, σε δηλώσεις του στους Financial Times, o κ. Γουντς έχει δηλώσει πως, τα επόμενα χρόνια, η Exxon σκοπεύει να αυξήσει την παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου εκτιμώντας πως η παγκόσμια ζήτηση θα παραμείνει ισχυρή.
Θυμίζουμε πως η Διεθνής Οργάνωση Ενέργειας, σε έκθεση της, έχει ξεκαθαρίσει πως για να μπορέσει η παγκόσμια κοινότητα να φτάσει στο στόχο του περιορισμού της υπερθέρμανσης του πλανήτη στον 1,5 βαθμό Κελσίου, όπως είναι και ο ιδανικός στόχος, θα πρέπει οι εταιρείες του ενεργειακού κλάδου να σταματήσουν κάθε νέο project πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Latest News
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές