Πωλητήριο στον νέο εθνικό αερομεταφορά Italia Transporto Aero (ITA) Airways βάζει η ιταλική κυβέρνηση, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση που έκανε ο υπουργός Οικονομικών, Ντανιέλε Φράνκο.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε μετά την ολοκλήρωση του σημερινού υπουργικού συμβουλίου που είχε στην κορυφή της ατζέντας την τύχη της ΙΤΑ, ο κ. Φράνκο ανακοίνωσε πως οι αρχές ξεκινούν τη διαδικασία για την αναζήτηση επενδυτών για την ITA, ήτοι δηλαδή την πρώην Alitalia, που ξεκίνησε πτήσεις από τον περασμένο Οκτώβριο.
Εξάλλου ήταν κοινό μυστικό πως στόχος της Ρώμης ήταν η εξυγίανση και κατόπιν η πώληση της νέας εταιρείας. Το ιταλικό Δημόσιο έχει δαπανήσει πάνω από 10 δισ. ευρώ τα τελευταία χρόνια για να κρατήσει την πρώην Alitalia ζωντανή. Αν και το timing σίγουρα δεν είναι ιδανικό για τον αεροπορικό κλάδο εν μέσω της συνεχιζόμενης πανδημίας.
Πάντως, σύμφωνα με τον Ιταλό υπουργό, το ιταλικό Δημόσιο σκοπεύει σε πρώτη φάση να κρατήσει ένα μειοψηφικό ποσοστό στην ύψους 1,2-1,4 δισ. ευρώ εταιρεία, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει το ύψος του.
Οι δελφίνοι
Αν και η λίστα των επίδοξων δελφίνων θα αποσαφηνιστεί τις επόμενες εβδομάδες, οι πρώτοι ενδιαφερόμενοι έχουν ήδη κάνει την εμφάνιση τους. Ανάμεσα στους ο γερμανικός αεροπορικός κολοσσός της Lufthansa σε συνεργασία με την κορυφαία ναυτιλιακή Mediterranean Shipping Company (MSC). Δημοσιεύματα έχουν εμφανίσει την Lufthansa να ενδιαφέρεται για ένα ποσοστό της τάξεως του 40%.
Επίσης, κάποια δημοσιεύματα είχαν κάνει λόγο, τον περασμένο μήνα, για πιθανό ενδιαφέρον από την αμερικανική Delta Air Lines, τα οποία ωστόσο η εταιρεία απέρριψε κατηγορηματικά.
Θυμίζουμε πως παλαιότερα η Alitalia είχε επιχειρήσει, δίχως επιτυχία, να συμμαχήσει με έτερες εταιρείες του κλάδου, όπως η Air France και πιο πρόσφατα η Etihad, που αποχώρησε λόγω των υπερβολικών ζημιών από τον ιταλικό αερομεταφορέα, το 2017.
Νίκη Ντράγκι;
Πολιτικοί σχολιαστές επισημαίνουν πως, αν η κυβέρνηση του Μάριο Ντράγκι καταφέρει να κερδίσει και τη μάχη της πώλησης της ΙΤΑ, πετυχαίνοντας εκεί που απέτυχαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, θα έχει σημειώσει μια πολύ σημαντική νίκη γλιτώνοντας το ιταλικό δημόσιο και τους φορολογούμενους της χώρας από το βραχνά της μαύρης τρύπας του εθνικού αερομεταφορέα. Θα είναι δε, μια νίκη που θα προσμετρηθεί προσωπικά και στις επιτυχίες της καριέρας του σούπερ Μάριο!
Latest News
Υψηλότερα από το αναμενόμενο ο αμερικανικός πληθωρισμός χονδρικής
Oι επενδυτές αναλύουν τα επιμέρους στοιχεία για να σχηματίσουν εικόνα για την πορεία της νομισματικής πολιτικής
Mέσα απο το δίκτυο της Stellantis οι πωλήσεις της κινεζικής Leapmotor
Τα ηλεκτρικά οχήματα της Leapmotor θα πωλούνται απο το Σεπτέμβριο μέσω του δικτύου της Stellantis στις ευρωπαϊκές χώρες
Anglo American: Επιχείρηση «διάσπαση» για να πολεμήσει την προσφορά της BHP
Η Anglo American παρουσίασε σχέδια για μια πιθανή διάσπαση του ομίλου μέσω πώλησης των δραστηριοτήτων της
Ελεύθερο εμπόριο τέλος - Δασμοί έως 100% στα κινεζικά ηλεκτρικά ΙΧ από ΗΠΑ
Τα νέα μέτρα επηρεάζουν κινεζικά εισαγόμενα αγαθά αξίας 18 δισ. δολαρίων
Ο χαλκός... λάμπει σαν χρυσός - Τι τροφοδοτεί το ράλι σε επίπεδα άνω των 10.000 δολ.
Στο υψηλότερο επίπεδο από το 2022 κινείται ο χαλκός με τον τόνο να ξεπερνά τα 10.200 δολάρια
Η Uber επενδύει στην Delivery Ηero μέσω... foodpanda - Τι προβλέπει το deal των 1,25 δισ.
Οι όμιλοι παράδοσης τροφίμων έχουν διαθέσει δισεκατομμύρια για να αυξήσουν την πελατειακή τους βάση την τελευταία 10ετία
Τέλος η Μελίντα, από το Bill & Melinda Gates Foundation
Ξεκινά το δικό της φιλανθρωπικό ίδρυμα
Το όραμα Μακρόν για mega-deals στις ευρωπαϊκές τράπεζες και ο ρόλος του Αρνό
Η γαλλική συνταγή για να κλείσει το χάσμα ανταγωνιστικότητας με τις ΗΠΑ
H αμφιλεγόμενη δράση της Raiffeisen στη Ρωσία και το ανέλπιστο δώρο στη Μόσχα
Η αυστριακή τράπεζα συνεχίζει να πραγματοποιεί μεγάλα κέρδη στη χώρα μετά την εισβολή του Πούτιν στην Ουκρανία
Η Temu στρέφεται στην Ευρώπη για να μη γίνει το νέο TikTok
Η Temu εστιάζει περισσότερο στην απόκτηση χρηστών στην Ευρώπη και σε άλλες χώρες, σε μια προσπάθεια να μειώσει τα ρίσκα