Μεγάλο μερίδιο αγοράς έχασαν μέσα σ’ έναν χρόνο τα πετρελαιοκίνητα οχήματα στην Ελλάδα. Από το 21,7% που ήταν τον Ιανουάριο του 2021, έπεσαν στο 14,5%, ακολουθώντας την γενικότερη πτωτική τάση που επικρατεί σε ολόκληρη την Ευρώπη, όπου το μερίδιο αγοράς τον προηγούμενο μήνα βρέθηκε στο 19,7%.
Το χαμηλό ποσοστό πώλησης πετρελαιοκίνητων οχημάτων δείχνει σε μεγάλο βαθμό τον προβληματισμό των πολιτών για το μέλλον που θα έχει η συγκεκριμένη κατηγορία. Πλέον οι εταιρικές αγορές είναι αυτές που κρατούν ζωντανή την κατηγορία, καθώς αυτού του τύπου το καύσιμο θεωρείται ως το ιδανικότερο για πολλά, εκτός πόλεων, χιλιόμετρα.
Μικρότερη πτώση σημειώνουν και οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων οχημάτων (2,3%), καθώς και σε αυτή την κατηγορία υπάρχει ένας προβληματισμός για το τι θα γίνει από το 2030 και μετά, όπου θα εφαρμοστούν τα μέτρα απαγόρευσης πώλησης συμβατικών αυτοκινήτων.
Οι κερδισμένοι
Το χαμένο έδαφος των πωλήσεων κέρδισαν τα υβριδικά αυτοκίνητα που κατέγραψαν για άλλον έναν μήνα άνοδο (3,6%) τον Ιανουάριο πραγματοποιώντας συνολικά το 25,8% των συνολικών πωλήσεων.
Διαβάστε επίσης: Αυτοκίνητο – Τι τεχνολογίες προτίμησαν οι Έλληνες το 2021
Το ίδιο ανοδικά, αλλά με μικρότερο ποσοστό, κινήθηκαν και οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (συμπεριλαμβανομένου και των plug in hybrid) καταγράφοντας συνολική άνοδο 1,5% και φθάνοντας το 6,5% του συνολικού μεριδίου των πωλήσεων.
Η μεγάλη αύξηση των τιμών των υγρών καυσίμων τους τελευταίους μήνες έστρεψε μεγάλη μερίδα αγοραστών στην επιλογή καινούριου αυτοκινήτου διπλού καυσίμου. Με δεδομένο ότι η τιμή του υγραερίου και του φυσικού αερίου είναι φθηνότερη, υπήρξε αύξηση 5,1%, αγγίζοντας συνολικά το 6,5% των συνολικών πωλήσεων.
Αγαπημένη κατηγορία παρέμεινε η Β κατηγορία, η οποία συνδυάζει χώρους και ευκολία μετακίνησης εντός πόλης, με τα SUV να συγκεντρώνουν τα βλέμματα των περισσοτέρων. Κατάφεραν να αυξήσουν το ποσοστό τους από το 18,8% που κατείχαν τον Ιανουάριο του 2021 στο 30,5% τον προηγούμενο μήνα, την στιγμή που η κατηγορία καταφέρνει να παίρνει το 52,5% του συνολικού όγκου πωλήσεων. Δηλαδή παραπάνω από έναν στους δύο Έλληνες επιλέγουν αυτοκίνητο από αυτή την κατηγορία, δείχνοντας για άλλη μια φορά ότι θέλουν να έχουν ένα αυτοκίνητο για όλες τις χρήσεις, απορρίπτοντας την επιλογή δεύτερου οχήματος.
Μικρή πτώση των πωλήσεων, τέλος, σημείωσαν οι κατηγορίες A και C (1,5% και 0,2% αντίστοιχα), ενώ οριακή άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που ανήκουν στην D κατηγορία (0,1%), φθάνοντας στο 0,9% του συνόλου των πωλήσεων.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Airbnb: Επιπλέον «χαράτσι» 600 ευρώ φέρνουν τα νέα μέτρα
Έντονες είναι οι αντιδράσεις για το νομοσχέδιο βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb)
Φρένο στις αυξήσεις των ενοικίων - Η απόφαση Θεοδωρικάκου για τις εμπορικές μισθώσεις
Ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος ικανοποίησε το αίτημα των εμπόρων για τα ενοίκια στα επαγγελματικά ακίνητα
Κέρδη 213,7 εκατ. σε 1,5 χρόνο για το Υπερταμείο - Τι περιλαμβάνει το σχέδιο
Πώς κινήθηκαν οι οι θυγατρικές στις οποίες άλλαξε διοίκηση
Θεοδωρικάκος: Κάνουμε πράξη ένα νέο πιο παραγωγικό μοντέλο για την οικονομία
Εθνική αναγκαιότητα και εθνική πολιτική να ενισχυθούν βιομηχανία, μεταποίηση και εξαγωγές
Πληρώνεται το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις
Το μεταφορικό ισοδύναμο ανέρχεται στα 25,9 εκατ. ευρώ και αφορά στις μετακινήσεις επιβατών από τον Ιούνιο του 2023 έως και τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους
Κομισιόν: Η Ελλάδα στις 8 χώρες της ΕΕ που ο προϋπολογισμός εγκρίθηκε χωρίς επιφυλάξεις
Ο ελληνικός προϋπολογισμός θεωρείται πως συμμορφώνεται πλήρως προς τις δημοσιονομικές συστάσεις και τα όρια ανώτατων δαπανών
Υπερταμείο: Ερχεται νέο Επενδυτικό Ταμείο - Στο ΧΑ ο ΟΚΑΑ, «πακέτο» σε ιδιώτες τα 22 αεροδρόμια
Ο CEO Γρηγόρης Δημητριάδης παρουσίασε τους στοχους του Υπερταμείου 2025 – 2027 – Υποψήφιος και για την νέα διοίκηση
Αμετάβλητος στο 2,4% ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο [πίνακες]
Ποιοι είδη διατροφής είναι φθηνότερα - Σημαντική αύξηση των τιμών στην ένδυση
Αρχίζει την Τετάρτη στην Ολομέλεια η συζήτηση για τον προϋπολογισμό - Την Κυριακή η ψηφοφορία
Το νομοσχέδιο με τίτλο «Κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2025» έχει ήδη γίνει δεκτό, κατά πλειοψηφία, από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής
Στουρνάρας: Αναχρονιστική η διάκριση «αριστερά – δεξιά» – Πολιτική συναίνεση για τις μεταρρυθμίσεις
«Στις σύγχρονες δημοκρατίες, η κρίσιμη διαφορά βρίσκεται μεταξύ φιλελεύθερων και λαϊκίστικων πολιτικών», είπε ο Γιάννης Στουρνάρας