Οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Βρετανίας άνοιξαν παράλληλες έρευνες για μονοπωλιακές πρακτικές των τεχνολογικών γιγάντων Google και Meta (πρώην Facebook), σχετικά με τη μεταξύ τους συμφωνία για τη λειτουργία των διαφημιστικών υπηρεσιών τους του 2018.

Οι παράλληλες έρευνες, που ανακοινώθηκαν την Παρασκευή, θα εξετάσουν αυτό που έλαβε την ονομασία «συμφωνία Jedi Blue» και προβλέπει τη διαχείριση θεμάτων ανταγωνισμού μεταξύ των ψηφιακών διαφημιστικών υπηρεσιών των δύο εταιρειών. Δηλαδή διαφημίσεις που εμφανίζονται σε ιστοσελίδες, εφαρμογές κινητών τηλεφώνων και tablets καθώς και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ήδη από τον Ιανουάριο, Αμερικανοί εισαγγελείς θεωρούσαν ότι η Jedi Blue επιτρέπει σε Google και Meta να «ρυθμίζουν» ουσιαστικά τις τιμές των online διαφημίσεων, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα να έχουν οικονομική ζημία μικρότερες εταιρείες. Τότε, και οι δύο εταιρείες απέρριψαν τις κατηγορίες.

Δείτε ακόμη: Συμφωνία «κάτω από το τραπέζι» των Google-Facebook;

«Πολλοί ψηφιακοί εκδότες βασίζονται στην προβολή ψηφιακών διαφημίσεων για την χρηματοδότησή τους ώστε να συνεχίσουν να λειτουργούν και να προσφέρουν περιεχόμενο», αναφέρει σε δήλωσή της η Μαργκρέτε Βεστάγκερ, Επίτροπος Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Μέσω της αποκαλούμενης συμφωνίας “Jedi Blue” μεταξύ Google και Meta, τεχνολογία Open Bidding ανταγωνιστική προς την Google έχει στοχοποιηθεί με σκοπό να αποδυναμωθεί και τελικά να εξαιρεθεί από την αγορά προβολής διαφημίσεων σε ιστοσελίδες και εφαρμογές», σημειώνει.

«Εάν αυτά επιβεβαιωθούν από την έρευνά μας, θα σημαίνει ότι οι πρακτικές οδηγούν σε περιορισμό και στρέβλωση του ανταγωνισμού σε μία ήδη συγκεντρωτική αγορά ψηφιακής διαφήμισης, δημιουργώντας ζημία σε ανταγωνιστικές τεχνολογίες διαφήμισης, σε εκδότες και φυσικά στους καταναλωτές», καταλήγει η Βεστάγκερ στη δήλωσή της.

Από την άλλη πλευρά της Μάγχης, ο Ανδρέα Κοσκέλι, CEO της βρετανικής Αρχής Ανταγωνισμού και Αγορών (Competition and Markets Authority), αναφέρει ότι «ανησυχούμε ότι η Google ενδεχομένως να ήρθε σε συνεννόηση με την Meta να θέσουν εμπόδια στον τρόπο που οι ανταγωνιστές τους παρέχουν υπηρεσίες ψηφιακής διαφήμισης σε εκδότες περιεχομένου».

«Τέτοιες πρακτικές κάνουν δυσκολότερο start-ups και μικρές επιχειρήσεις να διεισδύσουν σε μια αγορά και τελικά περιορίζονται και οι επιλογές των ίδιων των καταναλωτών», καταλήγει ο Κοσκέλι.

«Η μη αποκλειστική συμφωνία υποβολής προσφορών της Meta με την Google και οι παρόμοιες συμφωνίες που έχουμε με άλλες πλατφόρμες υποβολής προσφορών, συνέβαλαν στην αύξηση του ανταγωνισμού για τοποθετήσεις διαφημίσεων. Αυτές οι επιχειρηματικές σχέσεις επιτρέπουν στη Meta να προσφέρει μεγαλύτερη αξία σε διαφημιστές και εκδότες, με αποτέλεσμα καλύτερα αποτελέσματα για όλους. Θα συνεργαστούμε και με τις δύο έρευνες», αναφέρεται σε ανακοίνωση της Meta.

Ανάλογη ήταν η θέση και της Google, όταν το θέμα ξεκίνησε να διερευνάτε στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή