Επτά στους δέκα έλληνες καταναλωτές έχουν μειώσει «πολύ» και «αρκετά» τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ και οκτώ στους δέκα σε ένδυση/υπόδηση το πρώτο τρίμηνο του έτους. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Netrino.
Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Στέφανος Κομνηνός, αναλυτής αγοράς της εταιρείας, «για πρώτη φορά βλέπουμε τόσο μεγάλη αποκλιμάκωση στα σούπερ μάρκετ. Παρατηρείται πολύ μεγάλη μείωση στις αγορές των καταναλωτών που αφορούν σε είδη πρώτης ανάγκης, διατροφής και είδη σπιτιού. Την ίδια στιγμή σε ό,τι αφορά στις αγορές σε είδη ένδυσης/υπόδησης η κατάσταση είναι δραματική» και συμπληρώνει: «Η συγκράτηση των αγορών έχει ακουμπήσει τον σκληρό πυρήνα των προϊόντων βασικής ανάγκης. Δηλαδή μόνο τα απολύτως απαραίτητα αγοράζουν οι καταναλωτές και αυτά συγκρατημένα».
Αναφορικά με τις αγορές στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με την έρευνα της Netrino, σε ποσοστό 47,5% οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι τις μείωσαν «πολύ» και «αρκετά», 25% τις μείωσαν «λίγο» και 27% «καθόλου». Μεγαλύτερη μείωση στις αγορές παρατηρείται σε Λάρισα (54%) και Πάτρα (51%).
Το προφίλ των καταναλωτών
Εξετάζοντας το προφίλ των ερωτηθέντων, αυτοί που έχουν μειώσει σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο του έτους είναι κυρίως γυναίκες (50%) και άτομα άνω των 45 ετών (51%).
Σε ό,τι αφορά στην οικογενειακή τους κατάσταση, είναι διαζευγμένοι (50%) ή χήροι (69%) και με παιδιά (48%). Επίσης, είναι χαμηλότερων βαθμίδων εκπαίδευσης (65%) και κυρίως άνεργοι (66%) ή νοικοκυρές (55%).
Από την έρευνα της Netrino, προκύπτει ότι για το 43% των νοικοκυριών επαρκεί το οικογενειακό εισόδημα για τις αναγκαίες αγορές, για το 30% αυτών, φτάνει μόνο για τα απαραίτητα και αυτό με δυσκολία, ενώ ποσοστό 12% δήλωσαν αδυναμία αγοράς ακόμα και των αναγκαίων.
Στην άλλη πλευρά, μόνο το 15% των νοικοκυριών, δήλωσε επαρκές εισόδημα που περισσεύει και για αποταμίευση.
Μείωσαν κατακόρυφα τις αγορές ειδών ένδυσης/υπόδησης
Σύμφωνα με την έρευνα, στην αγορά ένδυσης/υπόδησης οκτώ στους δέκα (ποσοστό 81%) έχουν μειώσει «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους το πρώτο τρίμηνο του έτους. Ποσοστό 10% των ερωτηθέντων έχει μειώσει «λίγο» ενώ «καθόλου» απαντά ποσοστό μόνο το 9% των ερωτηθέντων.
Πολύ μεγάλη μείωση στις αγορές των ερωτηθέντων παρατηρείται σε Λάρισα (92%) και Πάτρα (88%). Αθήνα και Θεσσαλονίκη κινούνται σε ποσοστά μεταξύ 80% και 84% ενώ η μικρότερη μείωση (66%) εμφανίζεται στο Ηράκλειο.
Εστιάζοντας στο προφίλ των ερωτηθέντων (ποσοστό 81%) που έχουν μειώσει «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους σε ένδυση/υπόδηση είναι κυρίως γυναίκες (86%) και άτομα άνω των 45 ετών (83%). Σε ό,τι αφορά στην οικογενειακή τους κατάσταση, είναι με παιδιά (83%), διαζευγμένοι ή χήροι. Επίσης είναι χαμηλότερων βαθμίδων εκπαίδευσης (94%) και κυρίως άνεργοι (97%) ή συνταξιούχοι (81%).
Σημειώνεται ότι για την έρευνα πραγματοποιήθηκαν 407 ολοκληρωμένες συνεντεύξεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Ηράκλειο μεταξύ 24/3 και 30/3 2022. Επελέγη δείγμα με τη μέθοδο της απλής τυχαίας δειγματοληψίας. Ως δειγματοληπτικό πλαίσιο χρησιμοποιήθηκαν τα τηλεφωνικά κέντρα του ΟΤΕ στην περιοχή έρευνας.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Ξεκινάει η συζήτηση για τον προϋπολογισμό στη Βουλή - Την Κυριακή η ψηφοφορία
Την Κυριακή οι τοποθετήσεις επί του προϋπολογισμού από τον πρωθυπουργό, τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης και τους προέδρους των κοινοβουλευτικών ομάδων των άλλων κομμάτων
Πρεμιέρα για το Καλάθι Χριστουγέννων - Τα νέα προϊόντα - Τι ακολουθεί
Το Καλάθι Χριστουγέννων θα περιλαμβάνει τρόφιμα για το γιορτινό τραπέζι
Airbnb: Επιπλέον «χαράτσι» 600 ευρώ φέρνουν τα νέα μέτρα
Έντονες είναι οι αντιδράσεις για το νομοσχέδιο βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb)
Φρένο στις αυξήσεις των ενοικίων - Η απόφαση Θεοδωρικάκου για τις εμπορικές μισθώσεις
Ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος ικανοποίησε το αίτημα των εμπόρων για τα ενοίκια στα επαγγελματικά ακίνητα
Κέρδη 213,7 εκατ. σε 1,5 χρόνο για το Υπερταμείο - Τι περιλαμβάνει το σχέδιο
Πώς κινήθηκαν οι οι θυγατρικές στις οποίες άλλαξε διοίκηση
Θεοδωρικάκος: Κάνουμε πράξη ένα νέο πιο παραγωγικό μοντέλο για την οικονομία
Εθνική αναγκαιότητα και εθνική πολιτική να ενισχυθούν βιομηχανία, μεταποίηση και εξαγωγές
Πληρώνεται το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις
Το μεταφορικό ισοδύναμο ανέρχεται στα 25,9 εκατ. ευρώ και αφορά στις μετακινήσεις επιβατών από τον Ιούνιο του 2023 έως και τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους
Κομισιόν: Η Ελλάδα στις 8 χώρες της ΕΕ που ο προϋπολογισμός εγκρίθηκε χωρίς επιφυλάξεις
Ο ελληνικός προϋπολογισμός θεωρείται πως συμμορφώνεται πλήρως προς τις δημοσιονομικές συστάσεις και τα όρια ανώτατων δαπανών
Υπερταμείο: Ερχεται νέο Επενδυτικό Ταμείο - Στο ΧΑ ο ΟΚΑΑ, «πακέτο» σε ιδιώτες τα 22 αεροδρόμια
Ο CEO Γρηγόρης Δημητριάδης παρουσίασε τους στοχους του Υπερταμείου 2025 – 2027 – Υποψήφιος και για την νέα διοίκηση
Αμετάβλητος στο 2,4% ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο [πίνακες]
Ποιοι είδη διατροφής είναι φθηνότερα - Σημαντική αύξηση των τιμών στην ένδυση