Οι νέες καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος προσέλκυαν πάντοτε τους Έλληνες εφοπλιστές. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι είναι πρωτοπόροι και στις επενδύσεις σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Στο πλαίσιο αυτό ερμηνεύεται από παράγοντες της ναυτιλίας η χθεσινή ανακοίνωση του Έλληνα εφοπλιστή Παναγιώτη (Peter) Λιβανού να επενδύσει στη «βιομηχανία» δέσμευσης μεταφοράς, αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture Utilisation and Storage -CCUS) ενόψει του στόχου για μηδενικούς εκπομπές CO2 μέχρι 2050.
Η δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα σε γεωλογικούς σχηματισμούς (CCS) αποτελεί γεφυρωτική τεχνολογία που συμβάλει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Συνίσταται στη δέσμευση του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις, πλοία κ.λ.π., στη μεταφορά του σε τόπο αποθήκευσης και στην έγχυσή του σε κατάλληλους υπόγειους γεωλογικούς σχηματισμούς ή άλλους χώρους για μόνιμη αποθήκευση ή επαναχρησιμοποίηση.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της νεοσυσταθείσας εταιρείας ECOLOG, θα επενδύσει στην ανάπτυξη 60 πλοίων, και τους αναγκαίους τερματικούς σταθμούς για τη μεταφορά 50 εκατομμυρίων τόνων CO2 ετησίως έως το 2035. Προς υποστήριξη των σχεδίων της βιομηχανίας για μείωση των επιβλαβών εκπομπών, αυτό το εκτεταμένο δίκτυο δια θαλάσσης θα συνδέει πομπούς εκπομπών CO2 με τους φορείς αποθήκευσης έναντι χαμηλού κόστους ή της επαναχρησιμοποίησης, με το ανάλογο κόστος.
Μεταφορά
Όπως δηλώνει η εταιρεία πρόκειται να ξεκινήσει με την μεταφορά 5 εκατ. τόνων ετησίως το 2025 με 2026 και να φτάσει τους 50 εκατ. τόνους το 2035.
Αυτή η νέα επιχείρηση υποστηρίζεται από την Ceres Shipping τη ναυαρχίδα του ναυτιλιακού ομίλου του κ. Λιβανού, της οποίας το επενδυτικό ενδιαφέρον επεκτείνεται τόσο στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) μέσω της GasLog Ltd όσο και τη μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου μέσω της DryLog. Η Ceres Shipping σε σχετική ανακοίνωση επισημαίνει ότι «είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι που ανακοινώνουμε δημόσια την έναρξη λειτουργίας της ECOLOG και του ρόλου που θα παίξει στις προσπάθειες του κόσμου να φτάσει το Net Zero έως το 2050». Η ECOLOG προστίθεται στην ανακοίνωση θα βοηθήσει στην επιτάχυνση της επειγόντως απαιτούμενης υιοθέτησης του CCUS προσφέροντας midstream (μεταφορά, αποθήκευση, χονδρική διάθεσή), υπηρεσίες.
Πρώτα στο είδος
Τα πλοία της ECOLOG θα είναι πρώτα στο είδος τους σε ένα εύρος μεταφορικής ικανότητας που θα κυμαίνεται από 20.000 κυβικά μέτρα το μικρότερο για τοπικές μεταφορές μέχρι και 85.000 κυβικά μέτρα για εμπορικές συναλλαγές μεγαλύτερης απόστασης. Το κάθε ένα από τα πλοία θα μεταφέρει πάνω από 1 εκατομμύριο τόνους CO2 ετησίως μεταξύ των τερματικών εισαγωγών και εξαγωγών της ECOLOG. Τα πλοία και οι τερματικοί σταθμοί θα λειτουργούν σε πίεση 8 bar για την εξασφάλιση αποτελεσματικής και ασφαλούς μεταφοράς μεγάλων όγκων CO2 . Όλες οι τεχνολογίες που πρόκειται να αναπτυχθούν σε αυτό το δίκτυο έχουν καθιερωθεί για πολλούς χρόνια, απλώς αναδιαμορφώθηκε για κλίμακα και προϊόν.
Ο Jasper Heikes εκ μέρους της ECOLOG πρόσθεσε ότι η ECOLOG είναι ένα συναρπαστικό και επίκαιρο εγχείρημα έτοιμο να δημιουργήσει χαμηλού κόστους, λύσεις μεγάλης κλίμακας και ταχύτητας για τους εκπομπούς ρύπων CO2 για τη μεταφορά και τη μόνιμη αποθήκευση τους.
Η εταιρεία συμπλήρωσε, εργάζεται στην κατεύθυνση να ανταποκριθεί στην παγκόσμια πρόκληση να δεσμευτούν 7,6 γιγατόνοι CO2 έως το 2050 για να παραμείνει η υπερθέρμανση του πλανήτη εντός του στόχου του 1,5 βαθμού.
Latest News
Μια «συννεφιασμένη» εξήγηση για τους καύσωνες
Τα ρεκόρ υψηλών θερμοκρασιών του 2023 αποτέλεσαν γρίφο για τους επιστήμονες, που τώρα φαίνεται να βρήκαν τη λύση του στην απουσία χαμηλών νεφώσεων στην ατμόσφαιρα
Η ηλεκτροκίνηση... μπήκε στο Βατικανό με υπογραφή Mercedes-Benz
Ο Πάπας Φραγκίσκος παρέλαβε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Εντός Δεκεμβρίου η άδεια αποθήκευσης CO2 για τον Πρίνο – Οι ευκαιρίες για βιομηχανία και ναυτιλία
Επιδοτήσεις ύψους μισού δισ. ευρώ για δέσμευση 3,4 εκατ. τόνων CO2 έχει εξασφαλίσει η ελληνική βιομηχανία
Πότε θα δημοσιευθεί η προκήρυξη για το νέο «Εξοικονομώ» - Τα ποσά και οι δικαιούχοι
Μόλις δημοσιευθεί ο οδηγός για το Εξοικονομω 2025, θα ανοίξει το πρόγραμμα για υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους
Πρόγραμμα Εξοικονομώ 2025: Επιδοτήσεις έως 100% - Προϋποθέσεις και δικαιούχοι
Οι αιτήσεις για το Εξοικονομώ 2025 θα υποβάλλονται μόνον ηλεκτρονικά και υποχρεωτικά μέσω της πλατφόρμας του προγράμματος.
Όμιλος ΟΤΕ: Πάνω από 90% η εταιρική χρήση ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2028
Ο Όμιλος ΟΤΕ στοχεύει στην επίτευξη κλιματικής ουδετρότητας έως το 2040 - Θα διαθέτει 828 νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα για τεχνικούς έως τις αρχές του 2025
Οι προοπτικές των ΑΠΕ μετά το deal της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ - Συνάντηση Σκυλακάκη με Περιστερη και Al Ramahi
Αφορμή για τη συνάντηση στάθηκε η πρόσφατη ολοκλήρωση της απόκτησης του 70% των μετοχών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και λοιπών μετόχων της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Θα πιάσουν οι μεγαλύτερες εταιρείες τους στόχους μηδενικού άνθρακα; [γραφήματα]
Τι δείχνει η μελέτη της Accenture για τις εκπομπές άνθρακα - Πώς η άνθηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) έχει δυσμενείς συνέπειες
Το αστρονομικό κόστος των ξηρασιών – Κίνδυνος ερημοποίησης της Ελλάδας
H έλλειψη νερού και η συρρίκνωση καλλιεργούμενων εκτάσεων κοστίζει ήδη 300 δισ. δολάρια τον χρόνο
Νέο δικαστικό «όχι» στον Μασκ για τα 56 δισ. που θα λάμβανε από την Tesla
Μια δικαστής του Ντέλαγουερ αποφάσισε ότι ο Ιλον Μασκ εξακολουθεί να μην δικαιούται να λάβει το παχυλό πακέτο αποζημίωσης