Εκτελώντας τον στρατηγικό και επιχειρησιακό σχεδιασμό για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων, οι διωκτικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ συνεχίζουν τους εκτεταμένους και στοχευμένους ελέγχους σε ολόκληρη τη χώρα, με σημαντικά αποτελέσματα και για το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Ενδεικτικά παρατίθενται σημαντικές περιπτώσεις κατασχέσεων-δεσμεύσεων που πραγματοποιήθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022.
• Έλεγχοι σε δίκτυα με βάση το ΑΦΜ:
Προέκυψαν 132 εμπλεκόμενα ΑΦΜ, ελέγχθηκαν 49, βρέθηκαν ανύπαρκτα και χωρίς συναλλακτική δραστηριότητα 22 = 44,9%.
• Σημαντικές περιπτώσεις:
- Στην Αργολίδα, πρατήριο διάθεσης υγραερίου, δεν εξέδωσε φορολογικά στοιχεία ύψους 404.394,44 ευρώ και υπέπεσε σε λαθρεμπορία για 575.244,86 λίτρα.
- Στην Αιτωλοακαρνανία, πρατήριο υγραερίου, δεν εξέδωσε φορολογικά στοιχεία ύψους 155.642,95 ευρώ.
- Στη Λακωνία, πρατήριο υγραερίου, δεν εξέδωσε φορολογικά στοιχεία ύψους 93.047,06 ευρώ.
- Στην Αττική, εταιρεία εμπορίας υγραερίου, διαπιστώθηκε ότι δεν είχε προβεί σε σύνδεση του ΦΗΜ, με αποτέλεσμα να της επιβληθεί πρόστιμο ύψους 146.800 ευρώ.
- Στην Αττική, σε άλλη περίπτωση, διαπιστώθηκε λαθρεμπορία για 495.325 λίτρα βενζίνης και 210.373 λίτρα diesel.
- Στην Αττική, σε διαφορετική περίπτωση, διαπιστώθηκε λαθρεμπορία για 91.790 λίτρα βενζίνης και 97.164 λίτρα diesel.
- Σε πλοίο εντοπίστηκε λαθρεμπορία 8.412 λίτρων καυσίμων.
- Σε άλλο πλοίο, διαπιστώθηκε λαθρεμπορία πετρελαίου εξωτερικής καύσης 22,3 Μ/Τ και πετρελαίου ναυτιλίας 48,87 Μ/Τ.
Επίσης:
• Σε φορτηγό πλοίο με ελληνική σημαία, ελέγχθηκαν τα ναυτιλιακά έγγραφα και λοιπά φορολογικά – τελωνειακά παραστατικά σε συνδυασμό με την διενέργεια ποσοτικής καταμέτρησης καυσίμων με τη μέθοδο της κλειστής αποθήκης και διαπιστώθηκε:
Α. πλεονάζουσα διαφορά πετρελαίου ναυτιλίας (D.O.) 8.412 λίτρα για τα οποία δεν επεδείχθησαν τα απαιτούμενα παραστατικά που αποδείκνυαν τη νόμιμη κατοχή καθώς και την καταβολή του αναλογούντος Ε.Φ.Κ. και λοιπών επιβαρύνσεων.
Β. κατανάλωση επιπλέον ποσότητας πετρελαίου ναυτιλίας (D.O.) 2.300 λίτρων στα καύσιμα ιδιοκατανάλωσης χωρίς να το δικαιούται.
Οι παραπάνω πράξεις συνιστούν τέλεση του αδικήματος της λαθρεμπορίας, κατά παράβαση των διατάξεων «περί Ε.Τ.Κ.». Ο ελεγχόμενος κατέβαλε άμεσα το αναλογούν ποσό των 24.012,14 ευρώ.
• Σε πλοίο με σημαία Λιβερίας, ελέγχθηκαν τα ναυτιλιακά έγγραφα και λοιπά φορολογικά – τελωνειακά παραστατικά σε συνδυασμό με την διενέργεια ποσοτικής καταμέτρησης καυσίμων με τη μέθοδο της κλειστής αποθήκης και διαπιστώθηκε πλεονάζουσα διαφορά στα καύσιμα ιδιοκατανάλωσης:
Α. πετρελαίου εξωτερικής καύσης (Fuel Oil), συνολικής ποσότητας 22,3 Μ/Τ.
Β. πετρελαίου ναυτιλίας (MGO), συνολικής ποσότητας 48,46 Μ/Τ.
Οι παραπάνω πράξεις συνιστούν τέλεση του αδικήματος της λαθρεμπορίας, κατά παράβαση των διατάξεων «περί Ε.Τ.Κ.». Ο ελεγχόμενος κατέβαλε το ποσό των 145.146,59 ευρώ.
• Ύστερα από έλεγχο σε δύο πρατήρια υγρών καυσίμων που είχαν Διαχειριστή το ίδιο πρόσωπο διαπιστώθηκε:
Α. κατοχή και εμπορία υγρών καυσίμων για τα οποία δεν είχαν καταβληθεί οι αναλογούντες δασμοί και λοιποί φόροι.
Β. η επιχείρηση χρησιμοποίησε 30.000 λίτρα, χύμα χημικού προϊόντος με εμπορική ονομασία «SOLVENT» για νοθεία βενζίνης αμόλυβδης στην εγχώρια αγορά και 5.000 λίτρα χύμα ορυκτελαίων για νοθεία του πετρελαίου κίνησης.
Συνέπεια αυτών ήταν να διαφύγουν την καταβολή των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων ύψους 151.303,75 ευρώ.
• Ύστερα από έλεγχο σε πρατήριο υγρών καυσίμων, που βρέθηκε κλειστό, και με παρουσία Εισαγγελικού λειτουργού, παρελήφθησαν δείγματα καυσίμων, μεταξύ των οποίων και δείγμα ποσότητας 4.774 λίτρων, η οποία βρέθηκε σε υπόγεια δεξαμενή, μη συνδεδεμένη με το σύστημα Εισροών – Εκροών.
Η εν λόγω ποσότητα, σύμφωνα με τη σχετική χημική ανάλυση, ήταν νοθευμένη και δεν βρέθηκε κανένα φορολογικό στοιχείο που να αποδεικνύει τη νόμιμη κατοχή της. Οι διαφυγούσες της καταβολής δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις, με την καταβολή των πολλαπλών τελών, θα ανέλθουν κατ’ ελάχιστον στο ποσό των 20.000 ευρώ.
Η έρευνα συνεχίζεται και ως προς την νομιμότητα κατοχής και διάθεσης καυσίμων μέσω του συστήματος εισροών-εκροών για το χρονικό διάστημα από την έναρξη λειτουργίας του πρατηρίου μέχρι την ημέρα του ελέγχου. Οι εκτιμώμενες δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις ανέρχονται στο ποσό περίπου των 700.000 ευρώ.
• Ύστερα από έλεγχο σε εταιρεία εμπορίας υγραερίου, διαπιστώθηκε ότι δεν είχε προβεί στη διασύνδεση των φορολογικών της μηχανισμών ως όφειλε και δεν απέστειλε δεδομένα στην Δ.Α.Τ.Ε. για το χρονικό διάστημα από 01.03.2019 έως 31.12.2021, ήτοι για χίλιες τετρακόσιες εξήντα οκτώ (1.468) ημέρες.
Το σχετικό πρόστιμο ανέρχεται σε 146.800 ευρώ.
• Σε έλεγχο σε εταιρεία εμπορίας υγραερίου προς πρατήρια υγρών καυσίμων, σε διαφορετικά σημεία του Νομού Θεσσαλονίκης, προέκυψε ότι η εν λόγω εταιρεία φόρτωσε σε βυτιοφόρο όχημα ιδιοκτησίας της, 10.180 κιλά υγραέριο αγνώστου προέλευσης από το οποίο διέθεσε για χρήση ως υγραέριο κίνησης, σε δύο πρατήρια υγρών καυσίμων, 3.980 και 4.200 κιλά αντίστοιχα. Ποσότητα
2.000 κιλών δεν διατέθηκε αλλά παρέμεινε εντός του βυτιοφόρου.
Ελήφθη δείγμα από το εν λόγω υγραέριο και εστάλη στην Χημική Υπηρεσία Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου η οποία γνωμάτευσε ότι δεν πληρούσε τις προδιαγραφές του υγραερίου κίνησης οχημάτων και ως εκ τούτου διατέθηκε χωρίς να έχουν τηρηθεί οι τελωνειακές διατυπώσεις του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα πράξη που συνιστά παράβαση – λαθρεμπορία ενεργειακών προϊόντων. Οι φορολογικές και λοιπές επιβαρύνσεις που δεν καταβλήθηκαν στο Ελληνικό Δημόσιο ανέρχονται στο ποσό των 7.638,49€.
Κατασχέθηκαν 6.200 κιλά υγραέριο (τα 3.980 κιλά διέφυγαν της κατάσχεσης) καθώς και το ανωτέρω βυτιοφόρο όχημα ως μέσο μεταφοράς λαθρεμπορεύματος σύμφωνα με τις διατάξεις του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα.
Latest News
Διαμερίσματα σε ομηρεία - Ακυρώνονται συμβόλαια στο παρά πέντε
Δύο στα τρία συμβόλαια έχουν πρόβλημα λόγω ασυμφωνίας των εμβαδών των ιδιοκτησιών σε σχέση με τους τίτλους τους
Νέα μέτρα για την λαθρεπιβίβαση στα ΜΜΜ - Το σχέδιο
Οι οδηγοί εκτιμούν εμπειρικά πως οι επιβάτες που επικυρώνουν το εισιτήριό τους στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ του ΟΑΣΑ δεν ξεπερνούν το 15%-20%
Η S&P έδωσε το θετικό outlook στην Ελλάδα - Ποιος οίκος παίρνει τη σκυτάλη των αξιολογήσεων
Μοναδική εξαίρεση παραμένει ο Moody's, ο οποίος δεν έχει δώσει ακόμα την επενδυτική βαθμίδα στη χώρα μας
Τι παίζει με την Ελλάκτωρ;
Το νέο πωλητήριο σε Ηλέκτωρ, η εξαγορά της REDS και τα σενάρια για τους Ολλανδούς της Reggeborgh και την Ελλάκτωρ
Χατζηδάκης: Η αναβάθμιση μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε τις μεταρρυθμίσεις
Η αναγνώριση της σημαντικής προόδου από όλους τους διεθνείς οργανισμούς και τους οίκους αξιολόγησης δεν μας εφησυχάζει
Ο S&P αναβαθμίζει σε θετικό το outlook της ελληνικής οικονομίας
Η «συνταγή» για να ανέβει βαθμίδα η ελληνική οικονομία
The Times: Ο ήλιος λάμπει στην ελληνική οικονομία μετά από πολλά χρόνια κάτω από τα σύννεφα
Σχεδόν δέκα χρόνια μεταρρυθμίσεων και σκληρών μέτρων λιτότητας τελικά αποδίδουν καρπούς
Κατά 4% μειώθηκαν οι εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Μάρτιο
Η ηλικιακή κατηγορία 30-44 ετών συγκέντρωσε τον μεγαλύτερο αριθμό εγγεγραμμένων ανέργων
Σαρωτικοί έλεγχοι και στα πρατήρια καυσίμων
Τι είπε ο υπουργός Ανάπτυξης για την πορεία καυσίμων
Χατζηδάκης: Στόχος οι νέες επενδύσεις στην Ελλάδα – Το μυστικό για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας
Ο Κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε στους στόχους για την ελληνική οικονομία σε συνεντεύξεις του στο Bloomberg και το CNBC