Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ΕΦΚΑ περιλαμβάνει διάφορα εργαλεία βελτίωσης της αποδοτικότηταςτου ασφαλιστικού ταμείου, εισάγοντας ταυτόχρονα νέους τρόπους επικοινωνίας με τους ασφαλισμένους, περιορίζοντας αισθητά την ταλαιπωρία.

Ενα εξ αυτών είναι το «Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας» που έθεσε σε λειτουργία τις προηγούμενες ημέρες η διοίκηση του Ταμείου, το οποίο θα εφαρμοστεί για τις εκκρεμείς συντάξεις και θα βελτιώσει τους όρους και τις διαδικασίες επικοινωνίας μεταξύ του ΕΦΚΑ και των «υποψήφιων» συνταξιούχων.

Η εφαρμογή του νέου «εργαλείου» ξεκινά από τους εν αναμονή συνταξιούχους, που πλέον μέσω του «Ψηφιακού Δωματίου Επικοινωνίας» θα έχουν δυνατότητα άμεσα, με τη βοήθεια εκπαιδευμένων υπαλλήλων, να βλέπουν και να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για την πορεία των αιτήσεων συνταξιοδότησης, για το αν λείπουν έγγραφα ή αν απαιτείται η προσκόμιση επιπλέον πιστοποιητικών.

Εκκαθάριση έως τέλος Αυγούστου

Με βάση τα στοιχεία Μαΐου, οι ληξιπρόθεσμες αιτήσεις για τη λήψη κύριας σύνταξης ανέρχονται σε 67.000 ενώ τον Ιούνιο κινήθηκαν γύρω στις 60.000 και σύμφωνα με τον προγραμματισμό, έως το τέλος Αυγούστου θα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση του συνόλου των αιτήσεων αυτών.

Με τη νέα υπηρεσία επιτυγχάνεται η απευθείας ψηφιακή επαφή των ασφαλισμένων που έχουν υποβάλει αίτημα συνταξιοδότησης και του υπαλλήλου που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξής τους. Η συγκεκριμένη υπηρεσία θα αντικαταστήσει τρεις τρόπους επικοινωνίας που δημιουργούσαν ταλαιπωρία στους πολίτες και σημαντικές καθυστερήσεις στη διαδικασία απονομής της σύνταξης: την αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου όπου ο e-ΕΦΚΑ ζητούσε επιπλέον έγγραφα για να προχωρήσει το αίτημα συνταξιοδότησης, την επίσκεψη του ασφαλισμένου στα τοπικά υποκαταστήματα για την προσκόμισή τους και την τηλεφωνική επικοινωνία για διευκρινίσεις και ερωτήματα.

Διαβάστε επίσης: Χατζηδάκης: «Επανάσταση» για το δημόσιο το «Ψηφιακό Δωμάτιο του ΕΦΚΑ»

Με το «Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας» ο ασφαλισμένος θα λαμβάνει γρηγορότερα τη σύνταξή του καθώς μειώνεται στο ελάχιστο ο χρόνος που απαιτείται για την προσκόμιση επιπλέον εγγράφων. Καταργούνται χιλιάδες επισκέψεις στα υποκαταστήματα καθώς και ένας μεγάλος όγκος αλληλογραφίας μεταξύ εισηγητή και ασφαλισμένου.

Αμφίδρομη επικοινωνία

Ολη η επικοινωνία μεταξύ του εν αναμονή συνταξιούχου και του υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξής του γίνεται αποκλειστικά ψηφιακά και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις διά τηλεφώνου. Η πλατφόρμα βασίζεται στη λογική της αμφίδρομης επικοινωνίας που επιτρέπει τόσο στον υπάλληλο όσο και στον ασφαλισμένο να ανταλλάσσουν στοιχεία και πληροφορίες και να θέτουν εκατέρωθεν ερωτήματα.

Ο υπάλληλος μπορεί να ζητήσει ηλεκτρονικά επιπλέον δικαιολογητικά από τον ασφαλισμένο και ο τελευταίος να ενημερωθεί για την εξέλιξη αυτή λαμβάνοντας μήνυμα στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο (e-mail). Ο e-ΕΦΚΑ διαθέτει πλέον το 95% των e-mails των εν αναμονή συνταξιούχων. Στη συνέχεια μέσω της πλατφόρμας θα μπορεί να τα επισυνάπτει και να τα αποστέλλει ηλεκτρονικά στον e-ΕΦΚΑ με καταγεγραμμένη την ημέρα και ώρα αποστολής τους. Με αυτόν τον τρόπο καταργείται η ανάγκη μετάβασης στα υποκαταστήματα.

Παράλληλα, μέσα από την πλατφόρμα ο ασφαλισμένος μπορεί να δει σε πραγματικό χρόνο την πορεία του αιτήματος συνταξιοδότησής του.
Η νέα υπηρεσία είναι προσβάσιμη μέσα από την ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ (https://www.efka.gov.gr/ el/psephiako-domatio-epikoinonias) και την ενιαία δικτυακή πύλη του Δημοσίου www.gov.gr. Την υπηρεσία αυτή μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν όλοι οι ασφαλισμένοι εφόσον προηγουμένως έχουν υποβάλει ηλεκτρονικά το αίτημα συνταξιοδότησής τους.

Οι εκκρεμότητες

Σύμφωνα με τον οδικό χάρτη του υπουργείου Εργασίας, πάνω από 35.000 νέες συντάξεις αναμένεται να εκδοθούν το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου έτσι ώστε να ολοκληρωθεί το κυβερνητικό πρόγραμμα για την εξάλειψη των εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης για το οποίο έχει δεσμευτεί η χώρα μας στους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Το πρώτο πεντάμηνο του
έτους ο ΕΦΚΑ είχε προχωρήσει στην απονομή 113.000 νέων κύριων συντάξεων, ενώ παράγοντες του Ταμείου εκτιμούν ότι στο τέλος του έτους οι απονομές να ξεπερνούν ακόμη και τις 300.000.

Διαβάστε επίσης: «Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας»: Πώς θα λειτουργεί – Τι ορίζει η ΚΥΑ

Στο υπουργείο Εργασίας εκτιμούν ότι εντός των δύο καλοκαιρινών μηνών θα εκδοθούν κατά μέσο όρο περίπου 35.000 νέες κύριες συντάξεις. Με βάση τα στοιχεία του ΕΦΚΑ, εκκρεμεί να εκκαθαριστεί το 1,5% των αιτήσεων που υποβλήθηκαν το 2019 (2.400 από συνολικά περίπου 166.000), ενώ οι εκκρεμότητες του 2020 ανέρχονται πλέον σε 14.100. Δηλαδή, το 9% των αιτήσεων που υποβλήθηκαν συνολικά το 2020, ήτοι 163.590 αιτήσεις. Αυτές αναμένεται να έχουν εκκαθαριστεί έως τα τέλη Ιουλίου.

Οι αιτήσεις για κύρια σύνταξη που υποβλήθηκαν το 2021 και παραμένουν εκκρεμείς είναι περίπου 43.300, που αντιστοιχεί στο 22% των συνολικών αιτήσεων που υποβλήθηκαν τον προηγούμενο χρόνο. Η εκκαθάρισή τους αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tax