Σε αύξηση των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου ντίζελ κατά τουλάχιστον ένα πέμπτο προχώρησε η Ευρώπη τον Ιούλιο, γεγονός που αντανακλά το μέγεθος της πρόκλησης που αντιμετωπίζει η περιοχή στην προσπάθεια της να απεξαρτηθεί από τις ενεργειακές ροές από τη Ρωσία, που διασφαλίζουν πολύτιμα κεφάλαια στο Κρεμλίνο για τον πόλεμο που συνεχίζει να διεξάγει στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των «Financial Times» που επικαλείται στοιχεία από την εταιρεία του κλάδου Vortexa, η Ευρώπη εισήγαγε περίπου 700.000 βαρέλια καυσίμων την ημέρα από τη Ρωσία, μόνο τον περασμένο μήνα. Πρόκειται για ποσότητα πετρελαίου αρκετά υψηλότερη σε σχέση με τον Ιούνιο και κατά 22% μεγαλύτερη σε σχέση με τα επίπεδα εισαγωγών τον Ιούλιο του 2021.
Διαβάστε επίσης: Πετρέλαιο: Η «παλαιά οικονομία» παίρνει την εκδίκησή της
Τα νούμερα έρχονται να επιβεβαιώσουν την τεράστια δυσκολία που έχει η Ευρώπη να περιορίσει τις εισαγωγές πετρελαίου από την Ρωσία και βέβαια να εφαρμόσει την απόφαση που έχει λάβει, σύμφωνα με την οποία οι εισαγωγές θα πρέπει να μειωθούν κατά 90% μέχρι τα τέλη της χρονιάς.
«Η Ευρώπη είναι πολύ μακριά από το στόχο της αντικατάστασης του ρωσικού ντίζελ» σχολίασε ο κορυφαίος οικονομολόγος της Vortexa, Ντέιβιντ Γουές, εκφράζοντας σοβαρές αμφιβολίες για τη δυνατότητα των Ευρωπαίων να εφαρμόσουν το εμπάργκο που έχουν ανακοινώσει.
Βήματα πίσω
Βέβαια, υπάρχουν σημάδια πως το ίδιο έχουν αρχίσει να αναρωτιούνται και στις Βρυξέλλες. Τον περασμένο μήνα, η Ε.Ε. χαλάρωσε κάποιες από τις κυρώσεις που είχε αποφασίσει κατά ρωσικών ομίλων όπως η Rosneft, επιτρέποντας στις ευρωπαϊκές εταιρείες να προχωρούν σε συναλλαγές μαζί τους για πετρέλαιο που έχει προορισμό τρίτες χώρες.
Αναλόγως ανακρούει πρύμναν για το επίμαχο ζήτημα που είχε να κάνει με τον αποκλεισμό της Μόσχας από την αγορά των ναυτασφαλίσεων (Lloyd’s of London). Η Ε.Ε. είχε ανακοινώσει τον αποκλεισμό πριν από δύο μήνες, περιμένοντας και τη συνεργασία της βρετανικής κυβέρνησης. Όμως, τελικά το Λονδίνο δίστασε να προχωρήσει και χωρίς την συνεργασία του, έμπαινε σε αμφιβολία η αποτελεσματικότητα του σχεδίου.
Με την αγορά του φυσικού αερίου να πιέζεται έντονα προκαλώντας τεράστιο πονοκέφαλο στις κυβερνήσεις, δεν είναι πλέον εύκολο να απορροφηθούν και οι πιέσεις στον πετρελαϊκό κλάδο. Ειδικά στο υφεσιακό τοπίο που έχει δημιουργηθεί, με την επιβράδυνση των οικονομιών της περιοχής να έχει ήδη ξεκινήσει και ουδείς να μην είναι βέβαιος που θα σταματήσει.
Latest News
Τι εμποδίζει την Ευρώπη να βάλει τέλος στο ρωσικό αέριο
Η προειδοποίηση του Οργανισμού Συνεργασίας των Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας
Μείωση παραγωγής άνθρακα στην κορυφαία περιοχή εξόρυξης της Κίνας
Η παραγωγή αυτή αντιστοιχούσε σε ποσοστό 24,6% της συνολικής κινεζικής παραγωγής κατά την ίδια περίοδο,
ΡΑΑΕΥ: Βροχή οι τηλεφωνικές απάτες σε βάρος καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας
Η ΡΑΑΕΥ, βάσει των αρμοδιοτήτων της, ενημερώνει τους καταναλωτές ότι ουδεμία αρμοδιότητα έχει να επικοινωνεί μαζί τους
Όλα τα σενάρια για την τύχη της Elpedison
Το σκληρό παζάρι HELLENiQ ENERGY – Edison και στο βάθος η Mytilineos (;)
Αύξηση 100,3% στα καθαρά κέρδη του ΑΔΜΗΕ για το 2023 – Προμέρισμα 0,058 ευρώ από ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών
Στα 391,9 εκατ. τα συνολικά έσοδα, στα 277,4 εκατ. τα EBITDA και στα 116,6 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Στοπ σε νέες έρευνες υδρογονανθράκων – Η ελληνική δέσμευση στη διάσκεψη για τους ωκεανούς
Στα 10 δισ. δολ. οι δεσμεύσεις των κρατών στην 9η Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους ωκεανούς
Η μεγάλη αλλαγή των Big Oil - Οι γιγάντιες επενδύσεις στα... πλαστικά
Οι εταιρείες πετρελαίου στρέφονται προς έναν άλλον κλάδο χρήσης των ορυκτών καυσίμων, τα χημικά
Fast track αδειοδοτήσεις στα δίκτυα ηλεκτρισμού - Η Σδουκου στο συμβούλιο υπουργών Ενέργειας της ΕΕ
«Κοινό ευρωπαϊκό αγαθό τα ηλεκτρικά δίκτυα» τόνισε η κ. Σκούδου
Σαρωτικό comeback του ρωσικού φυσικού αερίου – Πάνω από 55% το μερίδιο στην ελληνική αγορά
Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ για κατανάλωση, εισαγωγές και εξαγωγές φυσικού αερίου και LNG
ΔΕΣΦΑ: Αύξηση 30,91% της εγχώριας κατανάλωσης φυσικού αερίου [γράφημα]
Η συνολική ζήτηση μειώθηκε κατά 8,63%