Στα επίπεδα του 2019 κινήθηκε η πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας το εφετινό καλοκαίρι.
Ο Ιούλιος προσέγγισε σχεδόν απόλυτα τα μεγέθη του 2019, ο Αύγουστος κινήθηκε σε παραδοσιακά χαμηλά επίπεδα, λόγω του ότι οι περισσότεροι κατευθύνονται σε νησιωτικούς προορισμούς, ενώ ιδιαίτερα αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για Σεπτέμβριο και Οκτώβριο.
Όπως τονίζει στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής και Αργοσαρωνικού, Ευγένιος Βασιλικός, ο Σεπτέμβριος είναι ένας “δυνατός” μήνας για τα ξενοδοχεία της Πρωτεύουσας και αυτό οφείλεται στον επαγγελματικό τουρισμό και συγκεκριμένα στα συνέδρια που έχουν προγραμματιστεί τον πρώτο μήνα του Φθινοπώρου.
Κορυφαίος προορισμός για συνέδρια
Στο σημείο υπενθυμίζεται ότι, όπως έχει αναφέρει πρόσφατα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων Βαγγέλης Βλάχος, η Αθήνα για το 2022 αναδείχθηκε ως ο κορυφαίος προορισμός για συνέδρια και συναντήσεις στην Ευρώπη και ως ο πέμπτος παγκοσμίως σε σχετική έρευνα της American Express Meetings & Events.
Επιπλέον, η Αθήνα έχει αναδειχθεί ο κορυφαίος ευρωπαϊκός συνεδριακός προορισμός από τα Business Destinations Travel Awards.
Δεν έχει προκρατήσεις μετά τον Οκτώβριο
Σε ό,τι αφορά τον Οκτώβριο ο κ. Βασιλικός τονίζει ότι υπάρχει μια δυναμική στο επίπεδο των κρατήσεων, ωστόσο είναι νωρίς για μια ασφαλή εκτίμηση.
Για τους υπόλοιπους μήνες του έτους, ο κ. Βασιλικός εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του για το τι μέλλει γενέσθαι. Αφού σημειώνει ότι στα ξενοδοχεία της Αττικής δεν αποτυπώνεται επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ο γενικός γραμματέας της Ένωσης αναφέρει ότι δεν υπάρχουν προκρατήσεις μετά τον Οκτώβριο.
Τι θέλουμε για την επόμενη ημέρα του τουρισμού;
Στο σημείο αυτό ο κ. Βασιλικός επισημαίνει ότι η μεγάλη κινητικότητα των ξένων επισκεπτών στο κέντρο της Αθήνας στο κέντρο δεν αποτυπώνεται σε διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία. Κι αυτό γιατί η μεγαλύτερη μερίδα επισκεπτών κατευθύνεται σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, όπως αναφέρει. Ως προς αυτό, για μια ακόμη φορά ο γ. γραμματέας της ΕΞΑΑΑ ζητά ρύθμιση της συγκεκριμένης αγοράς αλλά και στρατηγική για την επόμενη μέρα του τουρισμού στην Αθήνα.
«Πόσο κόσμο θέλουμε στην Αθήνα; Θέλουμε 5, 10 εκατομμύρια ή 3 εκατομμύρια που θα αφήνουν έσοδα αντίστοιχα των άνω μεγεθών», ανάφερε μεταξύ άλλων.
«Θέλουμε ποσοτικούς ή ποιοτικούς στόχους; Ποσοτικά η Ελλάδα μπορεί να δέχεται 3 φορές τον πληθυσμό της, αλλά θα πρέπει να διοχετεύονται σε όλη την Ελλάδα», σημειώνει και εξηγεί: «Αυτό δε σημαίνει ότι οι πλειονότητα των επισκεπτών θα έλθει το χειμώνα, ωστόσο το καλοκαίρι θα μπορούσαν, για παράδειγμα, οι ορεινοί προορισμοί να εξελιχθούν σε θεματικούς προορισμούς και να ελκύουν κόσμο. Για παράδειγμα τα κλειστά χιονοδρομικά, θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε ένα πεδίο νέων δραστηριοτήτων ικανών να τραβήξουν κόσμο το καλοκαίρι. Δημιουργία περιπατητικών μονοπατιών αλλά και αθλητικές δραστηριότητες μπορούν να προστεθούν στο τουριστικό χαρτοφυλάκιο των ορεινών προορισμών το καλοκαίρι.»
Ερωτηματικό η χειμερινή περίοδος
Ερωτηματικό πάντως για τον κ. Βασιλικό είναι τι θα γίνει τον φετινό χειμώνα στην Αθήνα. Οι ευρωπαίοι πολίτες, που ήδη το ενεργειακό ζήτημα έχει αγγίξει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς τους, “θα έχουν εισόδημα για διακοπές το χειμώνα;”, διερωτάται ο κ. Βασιλικός
Πάντως ο κ. Βασιλικός εκτιμά ότι μεγάλη ώθηση στον τουρισμό της Αθήνας θα έλθει, μεταξύ άλλων, με την υλοποίηση ενός μεγάλο συνεδριακού χώρου, ικανού να προσελκύσει μεγάλα συνέδρια, αλλά και με την υλοποίηση μεγάλων αθλητικών γεγονότων. Ο κλασικός Μαραθώνιος της Αθήνας, αλλά και το Ράλλυ Ακρόπολις είναι προς αυτή την κατεύθυνση.
Πως κινήθηκε η πληρότητα στα ξενοδοχεία με βάση τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΞΑΑΑ
Είναι κοινή παραδοχή ότι τα πεντάστερα ξενοδοχεία της Αθήνας κινήθηκαν καλύτερα στην Αθήνα εφέτος, σε σχέση με τις άλλες κατηγορίες ξενοδοχείων. Στο μεταξύ θα πρέπει να τονιστεί ότι από το 2017 μέχρι σήμερα έχουν ανοίξει στην πρωτεύουσα 70 και πλέον ξενοδοχεία, ενώ τουλάχιστον 2.500 νέα δωμάτια βρίσκονται στην τελικό στάδιο της κατασκευής τους
Στοιχεία Απόδοσης Ξενοδοχείων Αθήνας – Αττικής 7μήνο 2022
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΞΑΑΑ, για πρώτη φορά μετά από τα δύο έτη της πανδημίας, ο εφετινός Ιούλιος έκλεισε με αξιοσημείωτη θετική μέση πληρότητα για τα ξενοδοχεία της Αθήνας 89.3%, κατάφερε δηλαδή να προσεγγίσει το 2019 – και την τότε καλή πληρότητα Ιουλίου 2019, που ήταν 89.8%.
Σε επίπεδο 7μηνου ωστόσο, η θετική αυτή επίδοση της Αθήνας κατάφερε απλώς να μειώσει ελαφρά την ‘ψαλίδα’ μεταξύ των ετών 2022 και 2019 στη μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της, από 21.7% σε -17.8%. Έτσι, το 7μηνο του 2022, έναντι του αντίστοιχου 7μηνου του 2019 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο 20 %, σε ό,τι αφορά στην μέση πληρότητα των μονάδων της ελληνικής πρωτεύουσας. Τέλος θετική ωστόσο χαρακτηρίζεται η πορεία της Μέσης Τιμής Δωματίου (ADR), καθώς παρουσίασε αύξηση 20.6% σε επίπεδο 7μήνου έναντι του 2021.
Latest News
«Τουρισμός για όλους 2024»: Τα 7 «κλικ» για να δείτε αν κερδίσατε ή χάσατε το voucher
Σε σύνολο 972.893 υποβληθεισών δηλώσεων τυχεροί αναδείχθηκαν 107.204 δικαιούχοι
«Όσα λένε οι ξενοδόχοι μεταξύ τους»: Ποια ταμεία θα γεμίσουν το καλοκαίρι
Για μια ακόμη δυνατή τουριστική σεζόν μιλάνε παράγοντες του κλάδου - Γεμάτα τα ξενοδοχεία και τα Airbnb
Οι παράπλευρες απώλειες της κρουαζιέρας
Επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, ακόμα και σε «υπεράνω υποψίας» προορισμούς
Διόδια, ζώνες επισκεπτών και φόροι: Πώς «απαντά» η Ευρώπη στον υπερτουρισμό
Από τη Σεβίλλη και τη Βενετία μέχρι το Άμστερνταμ, η Ευρώπη μαθαίνει να βελτιώνει τη ζωή των ντόπιων περιορίζοντας τους τουρίστες
Αυτή είναι η παραλία με τα πιο γαλάζια νερά στον κόσμο
Κι όμως δεν είναι ελληνική!
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι για το «Τουρισμός για Όλους 2024» - Πώς θα ειδοποιηθούν
Η ενημέρωση των τυχερών δικαιούχων θα γίνει μέσω sms και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σύμφωνα με τα στοιχεία που δήλωσαν κατά την υποβολή της αίτησης
Παράσχης (ΔΑΑ): Ανεβάζουμε τον πήχη των εσόδων - Πάνω από 30 εκατ. επιβάτες το 2024
Η διοίκηση του ΔΑΑ είχε δεσμευθεί ότι θα επανεξέταζε τους στόχους για το 2024 με το τέλος του πρώτου τριμήνου
Το «Gig-Tripping» είναι η τελευταία ταξιδιωτική τάση που επιβάλλεται να δοκιμάσετε
Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, αυτός ο δημοφιλής όρος αποκτά ολοένα και περισσότερους οπαδούς - Ποιες πόλεις και χώρες είναι ιδανικές και οικονομικές για το συγκεκριμένο τύπου διακοπών
Ενα απο τα δέκα νέα resorts της Hilton στην Ευρώπη , ανοίγει στην Κρήτη
Το Numo Ierapetra Beach Resort Crete είναι αποτέλεσμα μιας ακόμα συμφωνίας της Hilton με τη NUMO Hospitality