Στις αρχές του 2023 δρομολογεί ο ΟΣΕ την προκήρυξη τον πρώτου ΣΔΙΤ για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου. Πρόκειται για τα projects στο δίκτυο Στρυμόνας- Αλεξανδρούπολη και Πλατύ- Φλώρινα, αρχικού προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, με συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Το 50% αφορά παρεμβάσεις ανάταξης και το 50% συντήρηση του δικτύου, με στόχο τη συμβασιοποίησή του έως τα τέλη του 2023, ώστε ο ανάδοχος να μπορεί να αναλάβει μέσα στο 2024.
Διαβάστε επίσης: Ζούμε εποχές Ολυμπιακών Αγώνων
Τα έργα ΣΔΙΤ
Σε επόμενη φάση, θα προκηρυχθούν άλλες δύο Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), στα τμήματα Πειραιάς -Θεσσαλονίκη -Ειδομένη -Προμαχώνας και Αεροδρόμιο Αθήνας- Κόρινθος -Κιάτο- Αίγιο. Ο συνολικός προϋπολογισμός των τριών ΣΔΙΤ ανέρχεται σε 1,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 130 εκατ. θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης και τα υπόλοιπα από τα κρατικά ταμεία σε βάθος δεκαετίας.
Παράλληλα, δεδομένου ότι, το εγχώριο δίκτυο χρειάζεται άμεσα παρεμβάσεις, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι βραδυπορίες και να αυξηθεί η χωρητικότητα, επίκειται χρηματοδότηση 20 εκατ. ευρώ για την άμεση συντήρηση του δικτύου, τα οποία προστίθενται στα 20 εκατ. ευρώ που έλαβε ο Οργανισμός τον Απρίλιο από κρατικές ενισχύσεις.
Τρία τμήματα
Τα εν λόγω ΣΔΙΤ χωρίζονται σε 3 τμήματα. Πρόκειται για το κομμάτι στη Βόρεια Ελλάδα, το Δίκτυο Αθήνα – Αίγιο και το κύριο δίκτυο Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Βόρεια σύνορα.
Το σημερινό δίκτυο ανέρχεται σε σχεδόν 2.716 χλμ. (ενεργό δίκτυο και ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας), εκ των οποίων το 74% αφορά γραμμή κανονικού εύρους (1435 mm).
Το σιδηροδρομικό δίκτυο γεωγραφικά είναι διαχωρισμένο σε τρεις περιφέρειες: Αθηνών, Πελοποννήσου και Μακεδονίας Θράκης.
Η ηλεκτροκίνηση στο δίκτυο του ΟΣΕ ξεκίνησε με το τμήμα Θεσσαλονίκη- Ειδομένη τον Μάιο του 1999. Έως τα τέλη του 2021, ηλεκτροδοτούνταν τα τμήματα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη- Ειδομένη, καθώς και τμήματα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου (Αεροδρόμιο – ΣΚΑ – Κιάτο και Πειραιάς – Αθήνα).
Σπ. Πατέρας: Το τρίπτυχο μετάβασης στη σιδηροδρομική εποχή
«Ο σιδηρόδρομος αποτελεί εκ των πραγμάτων το πλέον προβεβλημένο και ανερχόμενο μέσο στο διεθνές μεταφορικό περιβάλλον για λόγους που σχετίζονται με την άνεση στη μετακίνηση, το χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα και το χαμηλό κόστος για το χρήστη. Στην Ελλάδα η μετάβαση στην σιδηροδρομική εποχή περνάει μέσα από ένα κρίσιμο τρίπτυχο: ενίσχυση πόρων, εκσυγχρονισμός- ψηφιοποίηση υπηρεσιών και αναβάθμιση δικτύου. Στην εποχή των ψηφιακών πολυεργαλείων και της πράσινης μετάβασης ο ΟΣΕ προσπαθεί να εκσυγχρονίσει τις δομές του και την υποδομή του και να καταστήσει την σιδηροδρομική μετακίνηση μια ελκυστική και αξιόπιστη εμπειρία για τον επιβάτη, καθώς και μια δυναμική εναλλακτική για τις εμπορευματικές επιχειρήσεις συνδέοντας logistic hubs με λιμάνια, αεροδρόμια και συνοριακούς σταθμούς» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας. Και πρόσθεσε «το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών με την συμβολή του στην μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΣΕ σε ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους για τη συντήρηση του ενεργού δικτύου τα τελευταία δέκα και πλέον χρόνια, δίνει τη δυνατότητα να υλοποιηθούν έργα και δράσεις που θα φέρουν το τρένο στην Ελλάδα στη πρώτη θέση των μεταφορικών επιλογών του πολίτη και της επιχείρησης ήδη από τη περίοδο 2023-2024. Ο σιδηρόδρομος εκσυγχρονίζεται, οι μεταφορές γυρίζουν σελίδα».
Latest News
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου