Ανησυχία για ενδεχόμενη επανεμφάνιση των φαινομένων συμφόρησης στα κινεζικά λιμάνια γεννά η έξαρση της πανδημίας στην αχανή ασιατική χώρα. Υπάρχουν φόβοι για ελλείψεις στο προσωπικό στα λιμάνια εξαιτίας του κορωνοϊού αλλά και της κινεζικής Πρωτοχρονιάς, που φέτος είναι στις 22 Ιανουαρίου.

Αναπόφευκτα η ανάκαμψη του όγκου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν προβλέπεται άμεση, αναφέρουν αναλυτές της αγοράς των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών, που εκτιμούν ότι η κατάσταση θα επιδεινωθεί το προσεχές διάστημα. Ειδικότερα, αναφέρουν ότι η αναζωπύρωση του ιού εξαπλώνεται ήδη μεταξύ των λιμενεργατών, παράγοντας που μειώνει την ικανότητα διακίνησης στους λιμένες. Υπενθυμίζεται ότι η Κίνα έχει άρει σχεδόν όλους τους περιορισμούς για τον κορωνοϊό. Την ίδια ώρα οι εργαζόμενοι προετοιμάζονται για τις διακοπές της κινεζικής Πρωτοχρονιάς.

Κορωνοϊός – ΕΕ: Ζητείται ενιαία στάση έναντι της έξαρσης της πανδημίας στην Κίνα

Χαρακτηριστική είναι η αναφορά της εταιρείας δεδομένων Liner Lytica, η οποία τονίζει ότι η συμφόρηση των containerships γύρω από διάφορα κινεζικά λιμάνια όπως της Σαγκάης κινείται ανοδικά. Οι εκτιμήσεις της ανεβάζουν τον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων που περιμένουν στα 850.000 TEU, που είναι και τα υψηλότερα επίπεδα από τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Και η εικόνα αυτή έρχεται ύστερα από ένα ενδεκάμηνο (Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2022) που τα κινεζικά λιμάνια έχουν διακινήσει 270,6 εκατομμύρια TEU, ποσότητα που αντιπροσωπεύει μια αύξηση 4,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021. Το λιμάνι της Σαγκάης έχει διατηρήσει την κυριαρχία του, όντας το πιο πολυσύχναστο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στη χώρα με 43,19 εκατομμύρια TEU.

Πηγή: Έντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Λιμάνια
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα