Ο Μαξ Μπούσερ και η ομάδα «επανασταστών» σχεδιαστών του αποφάσισαν να κατασκευάσουν ρολόγια που άρεσαν στους ίδιους και στην πορεία κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα φανατικό κοινό. Όχι, δεν σχεδιάζουν με το σκεπτικό εάν αρέσουν. Απλώς τα κατάφεραν χωρίς να το προσπαθήσουν!
Και όμως, ο εμπνευστής και «ψυχή» της επιτυχημένης πολυτελούς ορολογοποιίας MB&F, ήταν ένας δυστυχισμένος άνθρωπος.
Για επτά χρόνια, ο Μαξιμίλιαν Μπούσερ, γιος ενός ελβετού διπλωμάτη και μιας μητέρας από τη Βομβάη ήταν ο επικεφαλής του τμήματος ρολογιών στο πολυτελές κοσμηματοπωλείο Harry Winston, που λάνσαρε τη σειρά Opus, που περιλάμβανε συνεργασίες με τους καλύτερους ωρολογοποιούς του κόσμου στις αρχές της δεκαετίας του 21ου αιώνα.
Με βάση «αντικειμενικά κριτήρια», ο Μπούσερ θα περίμεναν πολλοί να είναι πανευτυχής: είχε και φήμη και χρήματα. Όμως, αυτό δεν συνέβαινε. Το αντίθετο, όπως γράφει το Bloomberg. «Ήμουν πολύ καλός στη δημιουργία προϊόντων που δεν άρεσαν σε εμένα, αλλά πίστευα ότι θα άρεσαν στους ανθρώπους», δηλώνει, ευθαρσώς, προσθέτοντας χαρακτηριστικά: «Μισούσα τον εαυτό μου».
Η στιγμή που «γέννησε» την MB&F
Ο θάνατος του πατέρα του, με τον οποίο δεν είχε την καλύτερη σχέση, τον έκανε να αναθεωρήσει τη στάση ζωής του. Μέσα από τη διαδικασία της ψυχοθεραπείας αναζήτησε έναν τρόπο ζωής που στο τέλος της μέρας δεν θα τον έκανε να μετανιώνει για τις επιλογές του, που θα άφηνε πίσω του μια κληρονομιά που θα τον έκανε περήφανο: τεχνολογικά εκπληκτικά και «παιχνιδιάρικα» αντικείμενα χωρίς συμβιβασμούς, που τουλάχιστον για τον ίδιο, θα ήταν τέχνη.
Κάπως έτσι γεννήθηκε η Max Büsser & Friends, με το λογότυπο MB&F. Η πρώτη της σειρά αποτελούνταν από μόλις 30 ρολόγια και η δεύτερη από 125. Κατάφερε από την αρχή να δημιουργήσει μια μικρή βάση αφοσιωμένων θαυμαστών.
Τα ρολόγια του δεν μοιάζουν σε τίποτα με τα συμβατικά καντράν της Rolex ή της Omega.
Ένα ορατό ταλαντευόμενο ελατήριο είναι ένα από τα αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά σε πολλά από τα υπερμεγέθη, και ωστόσο εκλεπτυσμένα, μοντέλα, είτε πρόκειται για “Legacy Machines” της LM που παρέχουν καινοτομίες αιχμής στην κλασική ωρολογοποιία ή για τις ριζοσπαστικές HM “Horological Machines” με εμπνευσμένα μη συμβατικά σχήματα εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, αυτοκίνητα ή ζώα. Η MB&F έχει σχεδιάσει και παράγει 20 διαφορετικά εντυπωσιακά διαμετρήματα και εσωτερικούς μηχανισμούς σε 17 χρόνια.
Με ώθηση από την πανδημία
Το μικρό φανατικό κοινό της MB&F διευρύνθηκε εντυπωσιακά, παίρνοντας φόρα από την πανδημία, όταν οι καταναλωτές είχαν χρόνο για αναζήτηση. Μάλιστα, οι καθόλου ευκαταφρόνητες των τιμές των πάνω από 100.000 δολαρίων για ένα ρολόι, δεν εμποδίζει τους θαυμαστές της εταιρείας να μπουν σε λίστα αναμονής ακόμα και για δέκα χρόνια!
Οι πωλήσεις της MB&F υποχώρησαν στο χαμηλό πενταετίας των 15 εκατομμυρίων ελβετικών φράγκων (16,3 εκατομμύρια δολάρια) το 2020, καθώς η πανδημία διέκοψε τη λιανική και την παραγωγή, αλλά ανέκαμψαν απότομα στα 21,2 εκατομμύρια φράγκα το 2021, όταν η εταιρεία παρήγαγε 278 ρολόγια. Η περσινή χρονιά ήταν η καλύτερη για αυτήν, με τις πωλήσεις να εκτινάσσονται στα 28 εκατομμύρια φράγκα για παραγωγή 350 ρολογιών!
Η MB&F προβλέπει ότι το 2023 θα παράξει περίπου 440 ρολόγια και τα έσοδά της θα ανέλθουν πάνω από 30 εκατομμύρια φράγκα.
Ο Μπούσερ, που ήταν υπέρμαχος ολιγομελούς ομάδας υπαλλήλων, όχι πάνω από 15 όπως έλεγε, έχει ήδη φτάσει τους 40.
Ο κολοσσός λιανικής πώλησης Watches of Switzerland Group διαθέτει ειδικούς χώρους καταστημάτων αφιερωμένους στην MB&F στο Λονδίνο και στο Λας Βέγκας. «Τα προϊόντα MB&F πωλούνται πριν τα αποκτήσουμε», λέει ο CEO των καταστημάτων.
«Απλώς κάνουμε ό, τι μας αρέσει»
Και να σκεφτεί κανείς ότι αυτή η διαδρομή ξεκίνησε με ένα κεφάλαιο 900.000 φράγκων από τον Μπούσερ και χρειάστηκαν δύο χρόνια και μια παρολίγον πτώχευση για να παραδώσει το πρώτο της ρολόι.
«Απλώς κάνουμε ό, τι μας αρέσει», είναι το μότο του 56χρονου σήμερα Μαξιμίλιαν Μπούσερ. «Αν δεν σου αρέσει, είσαι κανονικός άνθρωπος. Αν σου αρέσει, δεν είσαι φυσιολογικός. Και σε αυτή την περίπτωση, έλα να τα πούμε παρέα».
Latest News
Διχάζει τη Βενετία το χαράτσι στους τουρίστες - Ποιοι αντιδρούν και γιατί
Εργαζόμενοι του δήμου ελέγχουν τα εισιτήρια των επισκεπτών μπροστά από τον σιδηροδρομικό σταθμό Santa Lucia
Αεροπορική εταιρεία φρενάρει τις προσλήψεις και μοιράζει άδειες – Δεν… έρχονται τα Boeing
Η Southwest, ένας από τους πιο πιστούς πελάτες της Boeing, αναμένει να παραλάβει 20 αεροσκάφη φέτος, σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμησή της για 46
Ελάχιστος φόρος 2% στους δισεκατομμυριούχους - Η πρόταση 4 υπουργών της G20
Οι παγκόσμιοι δισεκατομμυριούχοι πληρώνουν φόρους που ισοδυναμούν μόνο έως και με 0,5% της περιουσίας τους σε φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων
«Η Ευρώπη μπορεί να πεθάνει» : Το «καμπανάκι» Μακρόν για οικονομικές μεταρρυθμίσεις
Το «οικονομικό μανιφέστο» του Γάλλου προέδρου
Ιστορικό ρεκόρ για την απασχόληση στην ΕΕ - Καθηλωμένη χαμηλά η Ελλάδα
Το αποτέλεσμα αυτό σηματοδοτεί 3 χρόνια συνεχούς ανάπτυξης μετά από πτώση στα 72% το 2020 λόγω της πανδημίας COVID-19
Στο στόχαστρο της αμερικανικής δικαιοσύνης η McKinsey - Η έρευνα για τα οπιοειδή φάρμακα
Το σκάνδαλο με τα οπιοειδή και η αντιμετώπιση ποινικών κατηγοριών - Τι ερευνά το αμερικάνικο υπουργείο Δικαιοσύνης
Δίκαιη μεταχείριση των αμερικανικών εταιρειών ζητά από την Κίνα ο Μπλίνκεν
ΗΠΑ και Κίνα έχουν ολοένα και διαφορετική προσέγγιση σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των αμερικανικών εταιρειών στην Κίνα, τις κινεζικές εξαγωγές και την κινεζική βιομηχανία
Στα σκαριά το μεγαλύτερο deal στα ορυχεία από το 2013
Κυοφορείται συμφωνία ΒΗΡ και Anglo American που έχουν το 10% της παγκόσμιας παραγωγής χαλκού
Πάνω από τις εκτιμήσεις τα κέρδη της BNP Paribas
Η BNPP ανέφερε ότι ήταν περισσότερο εκτεθειμένη στην περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής (EMEA)
Σε υψηλό 11 ετών τα κέρδη της Deutsche Bank
Πρόκειται για το 15ο συνεχόμενο κερδοφόρο τρίμηνο της τράπεζας