Ο Έλληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έκανε λόγο για μια ανείπωτη τραγωδία.
Ωστόσο, όπως γράφει το Reuters, το ερώτημα, που θέλουν όλοι να απαντηθεί άμεσα, είναι, αν η φονική σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας με το εμπορικό τρένο την Τρίτη το βράδυ μπορούσε να αποφευχθεί.
Τέμπη: «Ήταν ένα προαναγγελθέν δυστύχημα» – Τι καταγγέλλουν μηχανοδηγοί
Στο σκοτάδι επιζώντες και θύματα
Σχεδόν 24 ώρες από το δραματικό συμβάν στα Τέμπη, που είχε σαν αποτέλεσμα τον θάνατο 44 ατόμων και των τραυματισμό δεκάδων άλλων, επιζώντες και συγγενείς των θυμάτων παραμένουν στο σκοτάδι για το ποιος ευθύνεται για το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ελληνική ιστορία.
Συρμοί, που ταξίδευαν σε αντίθετες κατευθύνσεις στην ίδια γραμμή, συγκρούστηκαν μετωπικά περίπου 350 χιλιόμετρα μακριά από την Αθήνα με ταχύτητα, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, 160 χιλιομέτρων την ώρα, μετατρέποντας τους σε μια άμορφη μάζα από ατσάλι.
Οι πληροφορίες λένε ότι ήταν εκτός λειτουργίας το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών, με αποτέλεσμα η όλη διαδικασία να γίνεται χειροκίνητα.
Ελλείψεις και λάθη
Τα εργατικά συνδικάτα παραπονιούνται τώρα για χρόνιες ελλείψεις, προσωπικού και πόρων και ξεπερασμένων εγκαταστάσεων.
Ο ΟΣΕ, ο κρατικός όμιλος για τη διαχείριση της ελληνικής σιδηροδρομικής υποδομής, δεν απάντησε στις κλήσεις του αμερικανικού πρακτορείου για κάποιο σχόλιο, ούτε εξέδωσε κάποια σχετική ανακοίνωση.
Ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, παραιτήθηκε συγκλονισμένος από όσα είδε στον χώρο της τραγωδίας, ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των θυμάτων.
Άμεσα η ελληνική αστυνομία συνέλαβε τον σταθμάρχη, ως υπαίτιο του δυστυχήματος, με τις κατηγορίες της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, της σωματικής βλάβης από αμέλεια και των επικίνδυνων παρεμβάσεων στην συγκοινωνία μέσων.
Η έρευνα
Τμήμα των ελληνικών σιδηροδρομικών υπηρεσιών ιδιωτικοποιήθηκαν το 2017 με ένα γενναίο χρηματικό πακέτο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Η Hellenic Train, μονάδα της ιταλικής Ferrovie dello Stato, που αγόρασε τις εμπορικές και τις μεταφορικές υπηρεσίες, ανακοίνωσε ότι εργάζεται με τις αρχές στην έρευνα του δυστυχήματος.
«Είναι πολύ νωρίς ακόμα, αλλά χρειάζονται περισσότεροι από δύο παράγοντες για να συμβεί ένα τέτοιο ατύχημα», δήλωσε ο Νίκος Τσικαλάκης, επικεφαλής του συνδικάτου των εργαζομένων στον ΟΣΕ, αναφερόμενος στο ανθρώπινο λάθος και την τεχνική βλάβη.
Ένας άλλος συνδικαλιστής ο Γιάννης Δίτσας τόνισε ότι μόνο ένα τμήμα του συστήματος σηματοδότησης από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη είχε ολοκληρωθεί, με το υπόλοιπο να διευθετείται χειροκίνητα.
«Το είχαμε αναφέρει, το κάναμε συνεχώς τουλάχιστον τα τελευταία 25 χρόνια», κατέληξε ο ίδιος.
Πηγή: in.gr
Latest News
Γάζα: Η Αυστρία αποκαθιστά τη χρηματοδότηση της UNRWA – Στα 3,4 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός για το 2024
Αφού ανέλυσε λεπτομερώς το σχέδιο δράσης για τη βελτίωση της λειτουργίας του οργανισμού, η Βιέννη αποφάσισε να «αποδεσμεύσει τα χρήματα»
Διαβάστε στο Βήμα της Κυριακής: Σε κινούμενη άμμο
Από τα Βαλκάνια και την καρδιά της Ευρώπης έως την Ουκρανία και τη Γεωργία
Κικίλιας: Θα είναι μια δύσκολη αντιπυρική περίοδος
«Έχουμε ανοίξει αντιπυρικές ζώνες και δρόμους με την έγκριση των δασαρχών. Ωστόσο αυτό δεν είναι αρκετό πολλές φορές», τονίζει ο υπουργός
Πιερρακάκης για ψηφιακό σχολείο: Η τεχνολογία βοηθάει επικουρικά
Όλες οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείου Παιδείας
Νέες προειδοποιήσεις Μητσοτάκη για τις πολυεθνικές
Τι ανάφερε σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ ο πρωθυπουργός για τις πολυεθνικές
Προτάσεις για την αντιμετώπιση του δημογραφικού από την Ο.Κ.Ε.
Συνεδρίαση της Ολομέλειας της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής της Ελλάδος (Ο.Κ.Ε.) με τη συμμετοχή της υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Σοφίας Ζαχαράκη
Προετοιμάζεται η Ρωσία για πόλεμο με το ΝΑΤΟ;
Η ρωσική πολεμική μηχανή στηρίζεται ολοένα και περισσότερο σε κινεζικές τεχνολογίες. Το CSIS ισχυρίζεται ότι η Ρωσία προετοιμάζεται για σύγκρουση με το ΝΑΤΟ
Ενίσχυση 150 ευρώ σε 145.000 νέους με το Youth Pass
Τα ποσά που διατέθηκαν για το Youth Pass το 2023 και το 2024 φτάνουν τα 43 εκατ. ευρώ
Βουλή: Ιδρύεται Κέντρο Ελληνικής Αμυντικής Καινοτομίας
Για «προσπάθεια της χώρας να επιβιώσει απέναντι στην υπαρξιακή απειλή», έκανε λόγο ο Νίκος Δένδιας
«Νόμιμη η διαφορετική τιμολόγηση των πολυεθνικών», λέει ο Σκέρτσος - Γιατί στέλνει επιστολή στη φον ντερ Λάιεν ο Μητσοτάκης
Το προεκλογικό όψιμο κυβερνητικό ενδιαφέρον για την ακρίβεια των πολυεθνικών είναι θέμα σημερινής ανάρτησης του υπουργού Επικρατείας