Ως τα τέλη Ιουνίου αναμένεται να ανακηρυχθεί ο οριστικός ανάδοχος της εταιρείας που θα αναλάβει τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης. Αυτό δήλωσε μιλώντας στον ραδιοσταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9Fm», ο πρόεδρος της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» (μετά την επίσημη μετονομασία της Αττικό Μετρό) Νίκος Ταχιάος.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Βίντεο με τη δοκιμαστική κίνηση συρμού
«Είμαστε στο τέλος και αυτής της επιλογής, της εταιρείας που θα λειτουργήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης. Την προηγούμενη εβδομάδα κλήθηκε ο προσωρινός ανάδοχος να υποβάλει τα δικαιολογητικά ώστε να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι για να προχωρήσει η διαδικασία στο επόμενο στάδιο που είναι η ανακήρυξη του ως οριστικού αναδόχου», είπε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε δε, ότι ο προσωρινός ανάδοχος είναι μία γαλλο-ιταλική σύμπραξη «μία κοινοπραξία που συμμετέχουν η εταιρία ATM, που λειτουργεί το Μετρό του Μιλάνο, και ο γαλλικός όμιλος EGIS, με την εμπειρία της Metro Service, που λειτουργεί το Μετρό της Κοπεγχάγης, το οποίο είναι ίδιο με το δικό μας μετρό. Βρισκόμαστε μπροστά σε μία καλή εξέλιξη και όλα θα πάνε καλά». Συμπλήρωσε ακόμα πως «ποτέ δεν ήταν στις προθέσεις της Αττικό Μετρό να κάνει κάτι διαφορετικό από αυτό που θα αναδείκνυε μια διαγωνιστική διαδικασία», αποκλείοντας την τριετή μεταβατική λειτουργία από τον ανάδοχο κατασκευής του έργου.
Σε λειτουργία στα μέσα του 2024
Όπως είπε ο κ. Ταχιάος, το έργο «προχωρά από τη φάση των μεμονωμένων δοκιμών στη συνδυαστική λειτουργία και έλεγχο για να δοθεί σε λειτουργία στα μέσα του 2024. Τώρα αρχίζει η διαδικασία της ταυτόχρονης λειτουργίας όλων των συστημάτων και μπαίνουν στη σήραγγα παραπάνω από ένα τρένο. Αυτό γίνεται σταδιακά για να είναι σίγουρο ότι διασφαλίζονται όλες οι απαιτήσεις ασφαλείας».
Υπογράμμισε ακόμη πως οι περισσότεροι χώροι το επόμενο διάστημα θα απελευθερωθούν από τις λαμαρίνες και θα προχωρήσει η αποκατάσταση στο επίπεδο των οδών, ενώ ειδικότερα για το σταθμό της Βενιζέλου ανέφερε πως μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου θα έχει ολοκληρωθεί καθώς «όλα προχωρούν με ραγδαίους ρυθμούς».
Οι επεκτάσεις
Ερωτηθείς για τις επεκτάσεις προς τη δυτική Θεσσαλονίκη και την Καλαμαριά, ο κ. Ταχιάος απάντησε πως για τη βορειοδυτική επέκταση, ολοκληρώνεται με γρήγορους ρυθμούς η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ υπάρχει και το εργαλείο της συμφωνίας – πλαίσιο για τις διερευνήσεις δικτύων και τις πρόδρομες εργασίες που χρειάζονται. Για την Καλαμαριά είπε πως έχουν υπογραφεί όλες οι συμβάσεις που αφορούν την παράδοση αυτού του έργου. «Πιστεύουμε ότι έξι μήνες μετά τη λειτουργία της βασικής γραμμής είναι ένας εύλογος χρόνος που θα μας επιτρέψει να την εντάξουμε στο δίκτυο μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Latest News
Παραδόθηκε από την Άκτωρ ο νέος αυτοκινητόδρομος Καλλονή - Σίγρι στη Λέσβο
Ο αυτοκινητόδρομος αναδεικνύει το παγκόσμιο μνημείο του Απολιθωμένου Δάσους της Λέσβου
Ελλάκτωρ: Πότε κληρώνει για Ηλέκτωρ και επιστροφή κεφαλαίου
Έργα 6 δισ. ευρώ διεκδικεί η Ελλάκτωρ, όπως είπε στους αναλυτές ο CEO Ευθύμιος Μπουλούτας
Στην τελική ευθεία η ανάπλαση της ΔΕΘ - Τα σενάρια για το χρηματοδοτικό σχήμα
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης κα τα οφέλη του μεγαλεπήβολου project για την Θεσσαλονίκη
Σταϊκούρας: To TEE εδώ και 100 χρόνια ανταποκρίνεται στις μεγάλες εθνικές και κοινωνικές προκλήσεις
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στηρίζει τον τεχνικό κόσμο. Διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον κλάδο»
ΕΕ: Υποχώρησε η παραγωγή στις κατασκευές τον Φεβρουάριο
Στην ευρωζώνη η παραγωγή μειώθηκε κατά 2,5% στην κατασκευή κτιρίων, ενώ αυξήθηκε κατά 4,9% στα έργα πολιτικού μηχανικού
Υπεγράφη σύμβαση 6 εκατ. ευρώ για έργα στο αρδευτικό δίκτυο Νιγρίτας Σερρών
Η χρηματοδότηση πραγματοποιείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Εθνικούς Πόρους
Ταχιάος: «Προτεραιότητα η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό»
«Υπολογίζουμε πως 51.000 νέοι επιβάτες θα εξυπηρετούνται καθημερινά από την επέκταση "Ανθούπολη – Ίλιον"», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Αυτοκινητόδρομος Ε65: Αθήνα – Τρίκαλα σε 3 ώρες το Πάσχα [χάρτης]
Εγκαίνια για 2 τμήματα του οδικού άξονα που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ
Εξάρχου: «Ξανά σε αδιέξοδο η οικονομία, αν δεν αλλάξει το μοντέλο παραγωγής»
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου στον διευθυντή σύνταξης του ΟΤ Νίκο Φιλιππίδη για τις προκλήσεις της ελληνικής οικονομίας
Ταχιάος: Τι αλλάζει στις ΣΔΙΤ ως μοντέλο δημοπράτησης δημοσίων έργων
Στην πορεία των διαγωνισμών και την προκήρυξη νέων έργων, αυτό που προέχει είναι η δημοσιονομική σταθερότητα στη χώρα