Ως τα τέλη Ιουνίου αναμένεται να ανακηρυχθεί ο οριστικός ανάδοχος της εταιρείας που θα αναλάβει τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης. Αυτό δήλωσε μιλώντας στον ραδιοσταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9Fm», ο πρόεδρος της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» (μετά την επίσημη μετονομασία της Αττικό Μετρό) Νίκος Ταχιάος.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Βίντεο με τη δοκιμαστική κίνηση συρμού
«Είμαστε στο τέλος και αυτής της επιλογής, της εταιρείας που θα λειτουργήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης. Την προηγούμενη εβδομάδα κλήθηκε ο προσωρινός ανάδοχος να υποβάλει τα δικαιολογητικά ώστε να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι για να προχωρήσει η διαδικασία στο επόμενο στάδιο που είναι η ανακήρυξη του ως οριστικού αναδόχου», είπε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε δε, ότι ο προσωρινός ανάδοχος είναι μία γαλλο-ιταλική σύμπραξη «μία κοινοπραξία που συμμετέχουν η εταιρία ATM, που λειτουργεί το Μετρό του Μιλάνο, και ο γαλλικός όμιλος EGIS, με την εμπειρία της Metro Service, που λειτουργεί το Μετρό της Κοπεγχάγης, το οποίο είναι ίδιο με το δικό μας μετρό. Βρισκόμαστε μπροστά σε μία καλή εξέλιξη και όλα θα πάνε καλά». Συμπλήρωσε ακόμα πως «ποτέ δεν ήταν στις προθέσεις της Αττικό Μετρό να κάνει κάτι διαφορετικό από αυτό που θα αναδείκνυε μια διαγωνιστική διαδικασία», αποκλείοντας την τριετή μεταβατική λειτουργία από τον ανάδοχο κατασκευής του έργου.
Σε λειτουργία στα μέσα του 2024
Όπως είπε ο κ. Ταχιάος, το έργο «προχωρά από τη φάση των μεμονωμένων δοκιμών στη συνδυαστική λειτουργία και έλεγχο για να δοθεί σε λειτουργία στα μέσα του 2024. Τώρα αρχίζει η διαδικασία της ταυτόχρονης λειτουργίας όλων των συστημάτων και μπαίνουν στη σήραγγα παραπάνω από ένα τρένο. Αυτό γίνεται σταδιακά για να είναι σίγουρο ότι διασφαλίζονται όλες οι απαιτήσεις ασφαλείας».
Υπογράμμισε ακόμη πως οι περισσότεροι χώροι το επόμενο διάστημα θα απελευθερωθούν από τις λαμαρίνες και θα προχωρήσει η αποκατάσταση στο επίπεδο των οδών, ενώ ειδικότερα για το σταθμό της Βενιζέλου ανέφερε πως μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου θα έχει ολοκληρωθεί καθώς «όλα προχωρούν με ραγδαίους ρυθμούς».
Οι επεκτάσεις
Ερωτηθείς για τις επεκτάσεις προς τη δυτική Θεσσαλονίκη και την Καλαμαριά, ο κ. Ταχιάος απάντησε πως για τη βορειοδυτική επέκταση, ολοκληρώνεται με γρήγορους ρυθμούς η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ υπάρχει και το εργαλείο της συμφωνίας – πλαίσιο για τις διερευνήσεις δικτύων και τις πρόδρομες εργασίες που χρειάζονται. Για την Καλαμαριά είπε πως έχουν υπογραφεί όλες οι συμβάσεις που αφορούν την παράδοση αυτού του έργου. «Πιστεύουμε ότι έξι μήνες μετά τη λειτουργία της βασικής γραμμής είναι ένας εύλογος χρόνος που θα μας επιτρέψει να την εντάξουμε στο δίκτυο μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου