Φουντώνει η κόντρα χωρών και κατασκευαστών οχημάτων με την Κομισιόν για τους νέους πολύ αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών καυσαερίων από οχήματα που θέλει να περάσει η ΕΕ, με οκτώ χώρες να αντιδρούν. Γαλλία, Ιταλία, Τσεχία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία και Σλοβακία θέλουν να μπει φρένο στην υιοθέτηση του κανονισμού γνωστού ως Euro 7, καθώς οι προβλεπόμενες μειώσεις εκπομπών ρύπων είναι τόσο μεγάλες που απαιτούνται πολύ μεγάλες επενδύσεις για να επιτευχθούν με αποτέλεσμα μεταξύ άλλων να δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για τεράστιες αυξήσεις τιμών στα νέα οχήματα.
Σοκ στην αγορά αυτοκινήτου: Έρχεται «πράσινο καπέλο» 2.000 ευρώ [γραφήματα]
Οι αυξήσεις
Είναι ενδεικτικό ότι μελέτη που επικαλείται η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ACEA, κάνει λόγο για μέσες αυξήσεις 2.000 ευρώ ανά νέο όχημα ιδιωτικής χρήσης και 12.000 ευρώ για φορτηγά και λεωφορεία.
Η Γερμανία δεν φαίνεται να συμμετέχει επίσημα τουλάχιστον στην κίνηση αυτή, παρά το γεγονός ότι ο υπουργός Μεταφορών Βόλκερ Βίσινγκ είχε εκφράσει κι αυτός επιφυλάξεις στο πρόσφατο παρελθόν.
Οι νέοι κανονισμοί
Οι νέοι κανονισμοί είναι υπό διαβούλευση για να ισχύσουν από τα μέσα του 2025 και να εφαρμοστούν πλήρως ένα χρόνο πιο μετά. Οι οκτώ χώρες, οι οποίες δραστηριοποιούνται έντονα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, θεωρούν ότι οι νέοι πολύ αυστηροί κανονισμοί Euro 7 αναγκάζουν τις εταιρείας να αντλήσουν κεφάλαια από τους προϋπολογισμούς τους για να κάνουν πιο καθαρά συμβατικά αυτοκίνητα, τα οποία υπό άλλες συνθήκες θα χρησιμοποιούνταν για επενδύσεις για τη λεγόμενη απαλλαγή του κλάδου από τις εκπομπές άνθρακα μέσω νέων τεχνολογιών. Σύμφωνα με έγγραφο που επικαλείται το Bloomberg, οι κανονισμοί ιδιαίτερα για τα βαρέα οχήματα είναι πολύ αυστηροί. Επίσης ζητούν να καθυστερήσει η ημερομηνία εφαρμογής του κανονισμού Euro 7.
Το κοινό αυτό έγγραφο έρχεται εν μέσω αυξανόμενων ενδείξεων ότι οι χώρες της ΕΕ έχουν φτάσει σε εποπτικό κορεσμό για τους περιβαλλοντικούς κανόνες, ακολουθώντας σειρά νόμων που έχουν σχεδιαστεί για να θέσουν το μπλοκ στην πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα έως το 2050 σχολίαζε το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο.
Ο κανονισμός Euro 7 επιδιώκει να κάνει πολύ πιο αυστηρούς τους κανονισμούς για εκπομπές ρύπων όπως το μονοξείδιο του άνθρακα και τα οξείδια του αζώτου. Οι κανόνες στοχεύουν επίσης στη μείωση των σωματιδίων που προέρχονται από τη χρήση φρένων κι ελαστικών.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Από την πλευρά της Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, θεωρεί ότι παρά τις πολύ πιο αυστηρές εκπομπές ρύπων Euro 7, αυτές θα έχουν ως αποτέλεσμα το πολύ 4% μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx). Επίσης η ίδια μελέτη που επικαλείται η ACEA δείχνει ότι «παρά τα ελάχιστα αυτά περιβαλλοντικά οφέλη, τα πρότυπα Euro 7 θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις στις επενδύσεις των καταναλωτών και των κατασκευαστών σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών».
Κορυφαία στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένου του αφεντικούς της Stellantis NV, Κάρλος Ταβάρες, έχουν υποστηρίξει ότι οι πιο πρόσφατες κινήσεις για νέα μεγάλη μείωση των εκπομπών ρύπων επιβαρύνουν με περιττό τρόπο τον κλάδο με κίνδυνο να καθυστερήσει η όλη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση. Ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν έχει υποστηρίξει επίσης ότι θα πρέπει να υπάρξει στη συνεχή υιοθέτηση τέτοιων κανονισμών από την ΕΕ.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιδιώκει έως το 2023 να έχουν σταματήσει να πωλούνται τελείως στο μπλόκ καινούργια οχήματα με παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα σχέδια αυτά είχαν παρουσιάσει καθυστερήσεις στην έγκρισή τους κυρίως λόγω αντιδράσεων από τη Γερμανία ειδικά όσον αφορά τη χρήση συνθετικών καυσίμων, αλλά τελικά φαίνεται ότι βρέθηκε κοινά αποδεκτή λύση.
Latest News
Η ηλεκτροκίνηση της Ευρώπης μένει από... ρεύμα
Το ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο εξηγεί γιατί η ΕΕ χάνει τον στόχο της απανθρακοποίησης έως το 2035
Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας
Η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση 2021-2027»
Ανησυχία αρχών για τον «αυτόματο πιλότο» στα Τesla - Τι δείχνει η ανάκληση 2 εκατ. οχημάτων
H NHTSA ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα μετά από την καταγραφή νέων συμβάντων σύγκρουσης οχημάτων Tesla
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Νέος φωτοβολταϊκός σταθμός 80 MW στη Δυτική Μακεδονία
Στην κατασκευή του θα χρησιμοποιηθούν bifacial φωτοβολταϊκά πλαίσια υψηλής απόδοσης, πάνω σε σταθερό σύστημα στήριξης.
Αρχές του 2025 το νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla, που κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%
Πλαστικά, ένας αιώνιος εφιάλτης ρύπανσης και… συμφερόντων
Τα Ηνωμένα Έθνη επιδιώκουν να τερματίσουν τη ρύπανση των πλαστικών με μια διεθνώς δεσμευτική συνθήκη, όμως οι διαπραγματεύσεις είναι σκληρές και τα… λεφτά πολλά
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι