Πλαφόν στις τιμές ρεύματος και επιδοτήσεις για τους πιο ευάλωτους ζητούν 6 στους 10 και περισσότεροι από τους μισούς έλληνες πολίτες προκειμένου να ελαττώσουν την
οικονομική πίεση που προκαλεί η ενεργειακή κρίση. Την ίδια στιγμή, η συντριπτική πλειοψηφία κρίνει ότι είναι ανεπαρκείς οι κυβερνητικές πολιτικές για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, την οποία 9 στους 10 αξιολογούν την αλλαγή του κλίματος ως «εξαιρετικά σοβαρό πρόβλημα».
Κλιματική αλλαγή: Το τρίπτυχο του ολέθρου που απειλεί την ευρωπαϊκή οικονομία
Τα παραπάνω προκύπτουν από το Ευρωβαρόμετρο που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα στο οποίο αποτυπώνονται η στάση και οι απόψεις των ευρωπαίων πολιτών για την κλιματική αλλαγή και τα εφαρμοζόμενα μέτρα και πολιτικές.
Πιο συγκεκριμένα, το 61% των Ελλήνων -έναντι 51% του ευρωπαϊκού μέσου όρου- αναδεικνύει ως σημαντικότερο μέτρο για την ανακούφιση των νοικοκυριών από την άνοδο των τιμών της ενέργειας τη λήψη οικονομικών μέτρων προκειμένου να περιοριστεί το ύψος των λογαριασμών. Ως τέτοια νοούνται η φορολόγηση των κερδών των εταιρειών ενέργειας και η επιβολή ανώτατων τιμών στην ενέργεια. Ταυτόχρονα, το 53% -έναντι 35% του μέσου όρου των Ευρωπαίων- δίνει προτεραιότητα στην άμεση οικονομική στήριξη των πιο ευάλωτων νοικοκυριών.
Ακόμη, πιο αυστηροί από ό, τι οι πολίτες της ΕΕ στο σύνολό τους εμφανίζονται οι Έλληνες αξιολογώντας τα μέτρα και τις πολιτικές της κυβέρνησης της χώρας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Για την ακρίβεια, το 76% των Ελλήνων έναντι 67% μέσου όρου στην ΕΕ χαρακτηρίζει ανεπαρκείς τις κυβερνητικές πολιτικές. Την ίδια στιγμή, ένα ποσοστό της τάξης του 18% εκτιμά πως είναι επαρκείς.
Από τα πιο αξιοσημείωτο ευρήματα της έρευνας για τη στάση των Ελλήνων προέκυψε από τις απαντήσεις που δόθηκαν στην ερώτηση «με την εκτίναξη των τιμών ενέργειας και τους περιορισμούς στην προμήθεια φυσικού αερίου λόγω των ενεργειών της Ρωσίας, πώς θα έπρεπε να αντιδράσουν η ΕΕ και τα κράτη μέλη της σε σχέση με την πολιτική πράσινης ενέργειας».
Ενα συντριπτικό ποσοστό, οι 7 στους 10 Έλληνες, εκτιμά ότι πρέπει να επιταχυνθεί η χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, να αυξηθεί η ενεργειακή απόδοση και να επισπευστεί η μετάβαση στην πράσινη οικονομία.
Σε ό, τι αφορά τη στάση των ελλήνων πολιτών απέναντι στην καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης, το 86% των ερωτηθέντων θεωρεί πρέπει να δοθεί περισσότερη δημόσια χρηματοδοτική στήριξη για τη μετάβαση σε καθαρές μορφές ενέργειας, ακόμη και αν αυτό σημαίνει μείωση των επιδοτήσεων για τα ορυκτά καύσιμα.
Επίσης, το 94% εκτιμά ότι η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και των περιβαλλοντικών ζητημάτων πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για τη βελτίωση της δημόσιας υγείας, το 82% συμφωνεί πως το κόστος των καταστροφών από την κλιματική αλλαγή είναι πολύ υψηλότερο από το κόστος των επενδύσεων που απαιτούνται για την πράσινη μετάβαση και 8 στους 10 ότι η μείωση των εισαγωγών ορυκτών καυσίμων από χώρες εκτός ΕΕ μπορεί να αυξήσει την ενεργειακή ασφάλεια και να ωφελήσει οικονομικά την ΕΕ.
Τέλος, καμπανάκι προς τους κυβερνώντες είναι η αίσθηση που έχουν 6 στους 10 ότι είναι εκτεθειμένοι προσωπικά σε κινδύνους και απειλές που σχετίζονται με το περιβάλλον και το κλίμα (π.χ. πυρκαγιές, πλημμύρες, ρύπανση, ακραία καιρικά φαινόμενα, κ.λπ.).
Επιτάχυνση της πράσινης μετάβαση ζητούν οι Ευρωπαίοι
Σχεδόν στο σύνολό τους, σε ποσοστό 93%, οι Ευρωπαίοι πιστεύουν ότι η αλλαγή του κλίματος είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο κόσμος.
Πάνω από τους μισούς πιστεύουν ότι η μετάβαση σε μια πράσινη οικονομία θα πρέπει να επιταχυνθεί (58%) ενόψει των αυξήσεων των τιμών της ενέργειας και των ανησυχιών για τις προμήθειες φυσικού αερίου μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Από οικονομική άποψη, το 73% των Ευρωπαίων συμφωνεί ότι το κόστος της ζημίας λόγω της κλιματικής αλλαγής είναι πολύ υψηλότερο από την επένδυση που απαιτείται για μια πράσινη μετάβαση. Και τα τρία τέταρτα (75%) των Ευρωπαίων συμφωνούν ότι η ανάληψη δράσης για το κλίμα θα οδηγήσει στην καινοτομία.
Υποστήριξη για τη μείωση των εκπομπών, τις ΑΠΕ και την ενεργειακή απόδοση
Εννέα στους δέκα πολίτες της ΕΕ (88%) συμφωνούν ότι οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου πρέπει να μειωθούν στο ελάχιστο, αντισταθμίζοντας τις υπόλοιπες εκπομπές για να καταστεί η ΕΕ κλιματικά ουδέτερη έως το 2050.
Ανάλογο ποσοστό, το 87%, πιστεύει ότι είναι σημαντικό η ΕΕ να θέτει φιλόδοξους στόχους για την αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους να μονώσουν το σπίτι τους, να εγκαταστήσουν ηλιακά πάνελ ή να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Επτά στους δέκα (70%) πιστεύουν ότι η μείωση των εισαγωγών ορυκτών καυσίμων μπορεί να αυξήσει την ενεργειακή ασφάλεια και να ωφελήσει οικονομικά την ΕΕ.
Δέσμευση για ατομική δράση
Η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών της ΕΕ αναλαμβάνει ήδη ατομική δράση για το κλίμα (93%) και κάνει συνειδητά βιώσιμες επιλογές στην καθημερινή τους ζωή.
Ωστόσο, όταν ρωτήθηκαν ποιος είναι υπεύθυνος για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, οι πολίτες υπογράμμισαν την ανάγκη για άλλες μεταρρυθμίσεις που θα συνοδεύουν την ατομική δράση, επισημαίνοντας επίσης την ευθύνη των εθνικών κυβερνήσεων (56%), της ΕΕ (56%) και των επιχειρήσεων και της βιομηχανίας (53%).
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος